1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DRU-500 ja Lite-on LDW-400D firmware --> polttaa 4x

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Hiekkis 11.09.2003.

  1. Hiekkis

    Hiekkis Guest

    Elikka tuon Liteonin firmwaren saa menemään sonyn dru-500 sarjan asemiin pienellä kikkailulla, jonka jälkeen pitäisi 4x poltto onnistua paremmin kuin sonyn omilla firmwareilla. Itse ainakin sain firmwaren päivitettyä ilman ongelmia, mutta en ole vielä päässyt testaamaan. Asiasta on juttua seuraavassa linkissä: http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=17675&highlight=dru500a
     
  2.  
  3. Hiekkis

    Hiekkis Guest

    En tiedä kiinnostaako tää ketään mutta nyt on testattu ja 4x poltto toimii paljon paremmin kuin sonyn omilla firmwareilla. Testasin polttoa Nerolla ja DvdXcopy Xpressillä ja molemmilla poltti koko levyn nopeudella 4x halvoille "o1ne 4x by leaddata" levyille. Yhdelläkään sonyn firmwarella ei ole onnistunut tuo 4x poltto vaan levyt ovat palaneet aikaisemmin 2x ja samanlaisia ongelmia on ollut muillakin dru-500 / dw-u10a aseman omistajilla. Nyt tuo ongelma on ratkaistu ja itse olen ainakin tyytyväinen :)
     
  4. Quattro

    Quattro Regular member

    Liittynyt:
    19.05.2003
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vaikuttaako vain nopeuteen vai polttaako paremmin halvoille levyille?
     
  5. Kiju

    Kiju Regular member

    Liittynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kertoisitko tarkemmin millä kikkailulla onnistuit ja mitä pitää huomioida. Minulla ko. asema, mutta en osaa niin hyvin tulkita linkkisi viestiketujun ohjeita. :-(
     
  6. Hiekkis

    Hiekkis Guest

    Tuo päivitys vaikuttaa polttonopeuteen. En ole huomannut että laatu olisi ainakaan huonontunut vaikka on poltettu 4x nopeudella. Niillä jotka saavat poltettua levynsä 4x nopeudella sonyn omilla firmwareilla, ei ole hyötyä lähteä päivittämään.
     
  7. Hiekkis

    Hiekkis Guest

    Tuo päivitys vaatii sellaista kikkailua että alkuperäistä Lite-On firmwarea täytyy editoida hex-editorilla jotta sonyn asema suostuu ottamaan sen vastaan ja ohjeet siihen ovat tuossa aiemmassa linkissä. Saman linkin kautta pystyin lataamaan valmiiksi muokatun Lite-On firmwaren jonka pystyi asentamaan suoraan. Tämän paketin mukana tuli myös muokattu sonyn 2.0f firmware jolla aseman voi palauttaa takaisin sonyksi. Muuten tämä kyseinen Lite-On asema on oikeasti sonyn valmistama dru-500a oem asema eikä siinä ole muuta eroa kuin tuo firmware ja ehkä ulkokuoret. Siksi onkin aika hauskaa että Lite-On pystyy valmistamaan sellaisen firmwaren Sonyn asemaan joka polttaa halvoillekin levyille 4x-nopeudella, mutta sony ei..
     

Jaa tämä sivu