1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

P5W DH deluxe ja audiofront

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi juha80fi 13.03.2007.

  1. juha80fi

    juha80fi Member

    Liittynyt:
    04.11.2006
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve!

    Kiitos kaikista aikaisemmista vastauksista. Olen taistellut uuden koneen kanssa jo pari päivää.
    Vielä pari ongelmaa.
    Mulla on yllämainittu emokortti ja Antec 150p kotelo. Edessä on kykennät mikroofoonille ja korvalapuille. Olen yrittänyt molempiin reikiin laittaa tavalliset kuulokkeet, mp3-soittimestani, ilman että kuullokkeista tulee ääntä. Realtek osiosta olen valinnut että takapaneelista pitäisi äänisyöttö loppua kun kytken kuulokkeet. Mutta tämä jatkuu kuintekin. Olen BIOS:ssa yrittänyt vaihtaa ´97 ja HD-audion välillä, ilman apua. Mikä säätö BIOS:ssa kannattaa olla ´97 tai HD-audio? Missä vika?

    Toisen ongelman huomasin kuin laitoin sivupanelin kiinni kun kone oli käynnissä niin kone bootasi. Onkohan kytkennöissä jotain vikaa?

    Terv, Juha
     
  2.  
  3. greenie

    greenie Regular member

    Liittynyt:
    20.01.2005
    Viestejä:
    978
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ainakaan omassa P5WDH+P150 combossa ei takaliittimien poiskytkentä toimi automaattisesti, joten ominaisuus kannattaa kytkeä asetuksista pois. BIOSista kannattaa pitää HD-audio valittuna.

    Suosittelen käymään emon liitännät ja johdotukset vielä huolella läpi (värillinen johdin aina +) ja tarkastamaan Realtekin mikseristä volume tasot (ja mahdolliset mutet) käytettäville liitännöille.
     
  4. juha80fi

    juha80fi Member

    Liittynyt:
    04.11.2006
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksesta.
    Onks sulla muuten ainoastaan yksi kotelotuuletin? Huomasin eilen että BIOS:ssa ei näe tämän vauhtia, eli ilm se ei ole kytketty oikein. Kotelon mukana tulessa tuulettimessa on sähköjohtoihin laitettu manuaalinen kytkin, jossa vaihtoehtoina L, M tai H.
    Mihin sinä olet sen kytkenyt, jotta emokortti saisi automaattisesti optimoida vauhdin.

    Terv, Juha
     
  5. greenie

    greenie Regular member

    Liittynyt:
    20.01.2005
    Viestejä:
    978
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    P150:n kotelotuuletin kytketään suoraan virtalähteen molex-liittimeen, joten luonnollisesti sitä ei voi säätää BIOSin ym. kautta, eikä myöskään infoa kierroslukemista ei ole saatavilla.
     

Jaa tämä sivu