1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

LotRO - Lord of the Rings Online

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi Wezjin 01.03.2007.

  1. Wezjin

    Wezjin Member

    Liittynyt:
    01.03.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Uutta:Peli julkaistaan 24.4.2007!

    Mikä tämä nyt sitten on?

    Lord of the Rings Online: Shadow of Angmar on Taru Sormusten Herrasta -trilogiaan pohjautuva nettiroopelipeli. Peli tehdään kirjoihin pohjautuen eli elokuvista tuttuja asioita ei tulla pelissä näkemään. Peli sijoittuu kolmannenajan lopulle eli vuoteen 3018, jolloin Frodo, sormuksenviejä lähtee Repunpäästä. Tässä julkaisuversiossa on siis vain Keskimaan länsipuoli eli sumuvuorten länsipuoli. Lisäosien myötä tulevat kaikkien tuntema Rohan ja Gondor. Mounttien eli ratsujen piti tulla vasta Rohan-lisäosassa, mutta ne ovatkin päässeet jo tähän versioon. Pelissä on mahdollisuus killan lisäksi perustaa myös erillisiä sukuja, mutta näistä tulee varmaan tarkempaa tietoa tuonnempana.

    Pelin kuukausimaksu:

    Elinikäinen jäsenyys maksaa siis n. 150 euroa; tällä saat vapautuksen kk-maksuista. Vaihtoehtona on maksaa kuukausittain n. 9 euroa.

    Player versus Player (PvP):

    Peli ei ole kovinkaan PvP painotteinen, mutta kyllä tästä löytyy silti vähän sitäkin eli kaksintaistelujen (duel) muodossa. Myös tekijät ovat luvanneet jonkinlaiset taisteluareenan (battleground), mutta tästä en vielä tiedä sen tarkemmin.

    Pelissä pelattavat rodut:

    Haltiat, jalo kansa, quendi ja esikoiset ovat nimiä sille kansalle, jotka Ilúvatarin Lapsista ensimmäisenä heräsi Maailmaan. Haltioiden tarinan on Tolkien kertonut kirjoissaan kaikkein tarkimmin. Tämän suuren työn yritän kuvata tässä kertomuksessa haltioista, jalosta kansasta.

    Hobitit olivat Keski-Maan kansoista vähäisimpiä, vaikka kuten saadaan nähdä, he tekivät monia suuria tekoja Kolmannen Ajan lopulla. Hobitteja kutsutaan myös puolituisiksi sekä pikkuväeksi, koska he ovat kääpiöitäkin pienempiä, vain yhden-kahden kyynärän mittaisia (kyynärä on noin 60 cm). Kerrotaan että kun Aurinko nousi ja idässä ihmiset heräsivät, heräsivät myös hobitit ja heidän arvellaan olevan sukua ihmisille.

    Ihmiset (engl. Men - isolla kirjoitettuna kun puhutaan ihmisistä kansana, pienellä kirjoitettuna men voi viitata minkä tahansa kansan miehiin) ovat Ilúvatarin Lapsista nuoremmat, joille haltiat siksi antoivat nimen atani (quenyaksi) tai edain (sindariksi); molemmat perustuvat "kahta, toista" tarkoittavaan sanaan. Toinen haltioiden ihmisille antama nimi oli hildor, "Seuraajat". Ihmiset ovat taudeille alttiita ja heidän elinkaarensa lyhyt, joten haltiat kutsuivat heitä säälien myös nimellä engwar, "Sairaalloiset". Sairauden ja kuoleman vastapainona ihmiset ovat nopeita lisääntymään, nopeampia kuin mikään muu rotu örkkejä lukuunottamatta.

    Kääpiöt ovat Vala Aulën luoma kansa, joka heräsi pian haltioiden jälkeen. Kääpiöt olivat kivenkaiverruksen ja sepäntöiden kiistämättömiä mestareita, mutta ulkomuodoltaan karuja ja parrakkaita, sekä tietysti mitaltaan lyhyitä vaikkakin vantteria. Sodassa kääpiöt olivat taipumattomia. Kuuluisin kääpiöiden seitsemästä heimosta oli Durinin heimo, joka asutti sittemmin hylättyä Khazad-dûmin eli Morian kaupunkia ja myöhemmin perusti muun muassa Vuorenalaisen Kuningaskunnan Ereborille. Miltei kaikki Tolkienin tarinoissa tavatut kääpiöt kuuluivat pitkäpartoihin, Durinin heimoon.

    Pelissä pelattavat hahmoluokat:

    Burglar sopii niille pelaajille, jotka pitävät vastustajien päihittämisestä ovelin tempuin ja niksein. Käyttäen piiloutumistaan, burglar voi iskeä varjoista, säikyttäen vastustajan. Hänen oveluudellaan burglarit voivat kertoa liittolaisilleen missä vastustajan heikko kohta piilee.

    Captain on valinta pelaajalla, joka tykkää auttaa/tukea kumppaneitaan samalla osallistuen miekkataisteluihin. Ainutlaatuisella kyvyllään suunnitella lippuja jotka lisäävät taistelu moraalia niille, jotka ovat lähellä häntä. Kapteeni auttaa voittoon, missä taistelu onkin. Hänen taisteluhuutonsa antavat etuja, ratkaisevissa asioissa taisteluissa nostaakseen moraalia tai taistelutaitoja kumppaneillaan. Kapteenin taistelutyyli keskittyy inspiroimaan kumppaneitaan Kunniaan ja voittoon.

    Championon valinta, pelaajalle, joka tykkää nopeista taisteluista, lukuisin vaihtoehdoin, jotka ovat mahdolliset millä tahansa sekunnilla. Championit voivat käyttää erillaisia "aselajeja", mutta keskittyen pääasillisesti kahden aseen käyttöön. Aktiivisella pelityylillään, Championien on mahdollista käyttää välittömästi, laajoja vahinkoja yhteen tai moneen viholliseen taistelussa. Heidän taistelutyylinsä idean on, että "Hyökkäys on paras puolustus".

    Guardian tulee olemaan niiden pelaajien valinta, jotka tykkäävät ottaa vastustajien huomion itseensä ja päässä niskanpäälle vihollisten mokauksista. Puolustuksen mestareina, guardianit käyttävät raskaita hyökkäyksiä ja ärsyttävää pilkkausta (taunt) hankkiakseen ja pitääkseen vastustajan huomion, luottaen kilpeensä ja aseeseensa torjuakseen tulevia hyökkäyksiä. Guardianin taistelutyyli riippuu avausten tekemisistä vihollisen hyökätessä antaen mahdollisuuden vastahyökkäykseen.

    Hunter on valinta pelaajille, jotka tykkäävät iskeä vihollista pitkältä etäisyydeltä, metästäjä on taitava luonnossa ja hän tietää, miten houkutella viholliset ansoihinsa ja antaa aikaa jousen käyttöön kuolettaviin iskuihin. Mestästäjän taidot luonnossa ovat hyvä apu hänelle ja hänen tovereilleen selviytymään luonnossa. Metsästäjä taistelutyyli riippyy hänen kyvystään vahingoittaa muita aikana, kun tämä on iskuetäisyyden ulkopuolella.

    Lore-master on valinta pelaajalle, joka nauttii ikiaikaisen tiemyksen ja voimien käytöstä auttaakseen kumppaneitaan ja heikentääkseen vihollisiaan. Lore-Mastereiden on mahollista herättää kumppaninsa kuolleesta. He voivat myös käyttää tietämystään,aiheuttaakseen vihollisilleen kipua ja tuskaa. Joidenkin Lore-Mastereiden sanotaan pystyvän kommunikoimaan tai, jopa pyytämään apua eläimiltä. Lore-Mastereiden taistelutyyli on vahvasti yhteydessä voiman kanssa sekä tietämyksen käyttämiseen pimeyden voimia vastaan.

    Minstrel tulee olemaan niiden pelaajien valinta, ketkä haluavat auttaa kavereitaan, inspiroiden heitä etenemään jopa pimeimpien aikojen aikana. Kunniakkailla lauluilla ja tarinoilla minstrel vahvistaa kavereittensa moraalia sekä myös aiheuttaen hämminkiä vastustajassa. Tuskin edes aseisiin koskeva minstrel luottaa mielummin sanoihinsa kuin miekkaan. Minstrelin taistelutyyli perustuu toivon säilyttämiseen, vaikka mitä olisi vastassa.

    Suomalaisia kiltoja/yhteisöjä:

    - The Gray Council - Harmaa Neuvosto
    - LOTROfi - Majatalo "Vihreä Lohikäärme"

    Videoita pelistä:

    - LotRO Interview
    - LotRO Trailer
    - Race of Hobbit
    - Race of Dwarf
    - Race of Elf
    - Race of Men

    Lopuksi:

    Tässä aiheessa voitte kysyä kaikesta peliin liittyen ja minä koetan sitten vastata niihin parhaani mukaan. Olen seurannut pelin kehitystä jo aika kauan ja betatestaajanakin olen. Oma kilta on tullut perustettua ja se löytyykin tuosta kilta-listalta. Pelaan Human Hunterilla, jonka nimi on Calemran.
     
    Viimeksi muokattu: 01.03.2007
  2.  
  3. pete114

    pete114 Regular member

    Liittynyt:
    12.05.2004
    Viestejä:
    412
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mielenkiinto heräsi kyllä tähän peliin. LoTR maailmaan saisi varmasti kyhättyä todella monipuolisen ja laajan roolipelin. En ala sen kummemmin vielä hypettämään tätä peliä, sillä tulen suurella todennäköisyydellä pettymään siihen. Mutta katsotaan mitä tästä tulee. Ideana todella loistava muuten.
     

Jaa tämä sivu