1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

POCO Huijari? - www.poco.fi (Power Computer)

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi laurijan 16.02.2007.

  1. laurijan

    laurijan Member

    Liittynyt:
    22.02.2005
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!

    Sorry mun kirjalinen suomi on huono - mutta:


    Käyttin tänään hakemassa tillatun tietokonekokoonpanon kyseisestä liikesta. (Ilmoitaa FORUM24 lehdessä ja löytyy MBNETISSÄ). Kotona kun avasin kannen paljastui että ei ollutkaan SATAII kovalevy assenettu vain IDE kovalevy eikä erikseen tilattu Nexus 350W virtalähde vaan joku nimitön kiinaromu 350W - Kuitissa ne oli kumiskin verloitettu.

    Kun veitin takas oli selityksenä että asentaja olisi tehnyt virheen. Niilä ei ollut sittenkän samantien osat varastossa. Senkin huiarit.

    Kun alkoin mainita kulutajaasiamiehen kun halutin rahat takas se sanoi: "Jos niilä uhkaat mäkin heitäydyn hankalaksi" ja "Niinden kanssa olen jo riitävästi ollut tekemisissä" sanoin sitten "Enpä ihmetelle". Hän sanoi mulle sitten "Ulos nyt tälltä" eli heiti pihalle. Hän lupasi mun käpikselle (se maksoi koneen) vaihta ne osat.


    Se huiari soiti vielä peräänkin ja sanoi että asentaja ei ollut laittanut ne laitteet kun niidä ei olis verloitettu. Mutta normaalihintaan oli 295e (sis. SataII kovis, ja halpa virtlähdeen) ja kuitissa oli verloitettu se 330e (sis. Nexus 350W virtalähteen). Eli se koiti vielä enemmän huijata mutta kuitin "tarkistuken jälkeen" se alkoi "ymmärtä".

    Se on mielipuoli mies kun näkee tässa nettisivussa. Tämän artikelin kirjoitti bunghole 23.11.2006 03:32

    Link: http://209.85.129.104/search?q=cach....jatkoaika.com/[/color]

    --------------------------------------------------------------------------------


    Lainaus:

    Lapster kirjoitti:

    www.verkkokauppa.com

    www.atk-verkkokauppa.com

    (http://www.poco.fi)


    Noihin sivustoihin kannattaa tutustua.


    Verkkokauppa on minulle ollut hellä ja ongelmaton kumppani.


    PoCo:n kanssa ei kannata olla missään tekemisissä. Kyseisessä yrityksessä on eräs huijari toisena omistajana ja kyseisestä hepusta löytyy eri foorumeilta paljonkin keskustelua. Huijasi asiakkaita ja uhkaili näitä väkivallalla kun alkoivat vaatimaan hyvitystä. Piti aikoinaan liikettä Oulussa omalla nimellään mutta joutui ilmeisesti noiden tapausten takia lopettamaan ja vaikuttaa nykyään PoCo:ssa. Sieltä jos käyt paikanpäältä ostamassa jotain niin edes mitään vaihto-oikeutta ei ole. Jos ostat vaikka DDR-muistia ja koneesi vaatii DDR2:sta niin vaihtaa et saa. Omakohtaisesti olen tuon kokenut kun kaverin koneeseen hain muistia ja tuolloin sain tietää kuka yrityksessä nykyään on toiminnassa mukana. Nettikaupassa on onneksi kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto/palautusoikeus.

    Tämä on kopiottu Mbnettistä
    jonext 16.2.2007 17:45:32

    Tossa tietoja tosta kusettajasta,joka toimii monella eri nimellä.
    Toiminimi. Data Vuorinen Ky
    1.Aputoiminimi. Power Motor Finland
    2.Aputoiminimi. Power Computer
    3.Aputoiminimi. Suomen IT Verkkokauppa
    4.Aputoiminimi. Leijona Mikro
    5.Aputoiminimi. Oulun Perusmikro

    jonext 16.2.2007 18:55:37

    Taitaa toi ATK-Verkkokauppa.Com olla samaa yritystä.
    Osoite sama,kun tolla monitoimi yrittäjä "Data Vuorinen" Koulukatu 28 Oulu..Jostain syystä ATK-Verkkokauppa.Com postilokero osoite on merkitty Helsinkiin,vaikka yrityksen kotipaikaksi on merkitty Oulu.

    sinson 16.2.2007 20:48:07

    Katsokaa mitä löytty :)

    http://www.verkkokaupat.org/kaupat/41.php


    jonext 16.2.2007 21:34:31

    Oliskohan tällä huijarilla jotain yhteyttä
    Oulussa olevaan putiikkin "PahaSana.com"
    Josta on ollut tarinoita tälläkin foorumilla



    j190981 16.2.2007 22:18:55

    Sopiva nimi jos on.
    (Pirullisen ahne huijari asiakkaille. Suurin ahne nyt ja aina) Nimen lyhenne sanoista.


    sinson 16.2.2007 23:26:45

    Se PahaSana.com sivun omistajan nimi on tämän mukaan HEIKKI MUSTONEN.
    http://216.239.59.104/search?q=cach...;cd=3&gl=fi
    Ne kaverit mitkä pyritää tuoto Pocoa on Vuorinen, Veikko & Laurila, Jyrki


    sinson 16.2.2007 23:29:47

    mistä tiedän? http://whoisx.co.uk/datavuorinen.com
     
  2.  
  3. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/182817

    Täällä toinen, hieman vanhempi tapaus eri firmasta.
    ----------------------------------------------------
    Mutta asiasta:
    Sait nyt kuitenkin käsittäkseni kämppiksen avustuksella sen konehomman kuntoon ettei tarvitse kuluttaja-asiamiehelle mennä kuitenkaan?
     
    Viimeksi muokattu: 17.02.2007
  4. laurijan

    laurijan Member

    Liittynyt:
    22.02.2005
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noin - myyjä oli tänään soitanut ja kone oli siinä kunossa kun pitikin alunperin olla.

    Mikä myyjä muka väiti että olisi antanut rahat takaisin?

    Eipä tämä ainakaan mitän semoista tehnyt.
     
  5. oujee

    oujee Regular member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    362
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eräässä kaupassa minua huijattiin niin, että kun ostin koneen kahden gigan keskusmuistilla niin myyjä sanoi, että testiohjelmat sitten näyttävät yhtä gigaa siitä syystä että kun kone luulee että koneessa on vain yksi giga. Ja sanoi että tämä on jotain uutta tekniikkaa tämä tämmöinen juttu. No onneksi minua valistettiin täällä asiasta! Sain lopun muistini toiselta myyjältä -onneksi!
     
    Viimeksi muokattu: 31.03.2007
  6. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Aika paskamaista kusetusta tosiaan.
    Ostopäätöksiä tehdessä kiinnitän itse ainakin huomiota aika paljon sivujen ulkoasuun. Jos on huonosti tehdyt sivut niin voi päätellä että itse firmakin on aika pienimuotoinen ja ei välttämättä vakaalla pohjalla. Tosin tällainen ajatusmaailma on aika pettävä eli on niitä hyviäkin firmoja paljon, mutta juuri nämä muiden kokemukset pienyrityksistä osin vaikuttaa että ainakin itse ostan yhä enemmän vain suuremmilta ja siten toivottavasti luotettavammilta yrityksiltä.
     
  7. laurijan

    laurijan Member

    Liittynyt:
    22.02.2005
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos kotisivun muodon perustella ostat niin olisit myös sinä tullut hujatuksi tässä tapauksessa. Niisä vain epäilyksiä herätä että 3000+ Sempron 256DDR2 80Gt WinFast emo koneet on niiden mielestä TEHOKONEITA.
     
  8. Oscar_X

    Oscar_X Regular member

    Liittynyt:
    06.06.2005
    Viestejä:
    759
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kävin tuolta kovoa kyselemässä syksyllä, nahkarotsiukko siinä oli myymässä ja kun kysyin onko hiljanen kovo yms, vastaus oli ylimielistä kiroilua...

    Liike muutenkin aika "sekava", en kyllä suosittele!
     
  9. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    http://www.mbnet.fi/nettijatkot/2005/09/kauppakierros/

    , Aikoinaan Mikrobitissä arvosteltu tuo kyseinen liike. Ei ollut vielä silloin arvostelleilla kovin pahaa sanomista itse firmasta. Lähinnä tuli esille ahtaat tilat, myyjän lievä ammattitaidottomuus ja luottokorttien käyttöongelmat. 2/5 tähteä sai (09/2005)
     
  10. tyson

    tyson Regular member

    Liittynyt:
    09.02.2006
    Viestejä:
    806
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se riippuu, mihin vertaa. Tuohan on tehokone, jos vertaa 500 Mhz celeron - koneeseen, jossa on 256 Mb muistia, ja n 30 gt kovalevytilaa.
     
  11. BforeDusk

    BforeDusk Senior member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    6,570
    Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Nuo johtopäätökset on aika heppoisia luotettavan kauppiaan etsimisessä.
    Joku "rautahannu" ja/tai mahd. "linuxgiikki" voi tyytyä julkaisemaan myytävät roippeet "tylsän" näköisenä kilometrilistana. Ja vastaavasti "tv-saarnaaja" julkaisee templaten avulla näyttävää grafiikkaa ja kopsaa tietoa muitten sivuilta.

    Kynä ja paperia kauppaan mukaan, kyselet sitä haluamaasi kokoonpanoa, pyydät nähtäväksi osia ja kirjoitat niistä ylös ne "koodinumerot", kun kirjaat hintojakin. Sanot että kyselet vielä osista 'kaveriltasi joka osaa neuvoa, mitä tarvitset'. Selvität sitten netistä (tai täältä) onko ne osat sitä, mitä on luvattu ja hinta OK.
    Näin voit tarkistaa kootunkin koneen osat (osin vaikka jo kaupassa avaamalla kotelon), ettei mene ihan vanhaan pimeän viinan myyjän helppoon: 'Mä otan huikan myynti palkkaa ja korkkaan pullon...- Hitto poliisi...' ja mukaan lähtee vesipullo.
    Jos kaupassa aletaan yskimään liikaa sun käytöksestä, niin sit kannattaa varautua.
    (Tämäkään ei pelasta huijarilta, joka alkaa väärentämään tuotetarroja myytäviinsä. Vaan se ei ole enään kuluttaja-asiamiehen vaan poliisin heiniä)
     
  12. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Näinhän se on, saattaa siistiksi tyylitelty ja runsastuotteinen sivusto olla myös pettävä. Näissä nettiostohommissakin melkein jos ei ole varma firmasta niin pitäisi ottaa tavaksi käydä ensin läpi näitä keskustelufoorumeita ja etsiä sitä muiden antamaa, julkista palautetta. On aikoinaan itsellänikin ollut ongelmia asiakaspalautuksessa erään firman kanssa. Ja kyseessä ei ollut ihan mikään pikkuputiikki, että ei näistä isommistakaan yrityksistä aina tiedä miten hommat luistaa.
     
  13. jopip

    jopip Regular member

    Liittynyt:
    06.06.2004
    Viestejä:
    142
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse ole saanut aina asiallista palvelua tältä Vuoriselta, kolme tietokonetta olen häneltä hommannut, tosin vain yhden itselleni. Yhdessä koneessa oli jäänyt emon virtajohto kiinnittämättä mutta enpä siitä viitsinyt reklamoida. En kyllä huomannut tarkistaa joka komponenttia että oli mitä tilasin, olen tottunut luottamaan myyjään. Täytyy jatkossa olla tarkempi.
    Nyt on sellainen tilanne että luulin emoni olevan rikki ja ostin Pocosta uuden. Vika olikin powerissa. Pistin tänään mailia heille, kyselin onnistuuko sen emon palautus. Vielä ei ole vastausta tullut, mutta ilmottelen tänne miten käy.
    Ehdin jo ruuvata sen emon paikalleen, onkohan tälläisessa tapauksessa yleensäkään palautusoikeutta? Jos kyse olisi nettikaupasta niin silloinhan palautusoikeus ainakin olisi.
     
    Viimeksi muokattu: 19.02.2007
  14. jersi

    jersi Regular member

    Liittynyt:
    21.01.2005
    Viestejä:
    198
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olin kerran viemäsä konettani huoltoon kyseiseen mestaan,mutta kun kello oli 10.05 ja ovet oli vielä kiinni ni vaihdoin korjaamoa.Mielestäni ei anna hyvää kuvaa liikkeestä jonka omistaja ei kykene töihin ovessa ilmoitettuun aikaan mennessä.
     
  15. Threat

    Threat Active member

    Liittynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    1,259
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    jopip kirjoitti:
    En tiedä lakiseikoista, mutta kyllä mitä itse olen tavaroita joutunut palauttamaan niin supermarketteihin kuin atk-liikkeisiin niin on yleensä ihan ongelmitta tuotteen vaihto/rahan palautusprosessi hoitunut.
     
  16. jopip

    jopip Regular member

    Liittynyt:
    06.06.2004
    Viestejä:
    142
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vastausmailia ei koskaan tullut, yllätys yllätys.. Tänään kävin liikkeessä enkä saanut rahoja takaisin. Mun asiointi loppui tossa puljussa. 1-2 vuoden kuluessa menee ne koneet päivitykseen mitä tuolta ole hommannut (3kpl) ja tiedän ainakin mistä en uusia osia hanki. Muutenkin aika kalliit hinnat tuolla, saman emon olisin saanut muualta 24 euroa (!) halvemmalla. Jäi vaan hintavertailut tekemättä kun kone oli rikki ja oletin että hinnat olisi muutaman euron tarkkuudella samat kuin lähimmillä kilpailijoilla. Seuraavaan kauppaan sitten menikin päälle 300 euroa (virtalähde, muistia, käyttis).
     
  17. oujee

    oujee Regular member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    362
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hups! Sori vahingossa lainasin omaa tekstiä ilman mitään järkeä!
     
    Viimeksi muokattu: 31.03.2007

Jaa tämä sivu