1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

LG Flatron L194WT-SF 19":n Wide -näyttö.

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi jeejeeje 08.02.2007.

  1. jeejeeje

    jeejeeje Regular member

    Liittynyt:
    22.08.2005
    Viestejä:
    265
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo mulla on tommonen näyttö enkä saa näitä kirkkauksia, värejä ja muita sopivaksi. Ja olen lukenut tätä ketjua: http://plaza.fi/muropaketti/bbs/t422334
    mutta en vaan sää tätä sopivaksi. Ja tekstikin on todella epäselvää nykyään vaikka mitä on yrittänyt säätää. Eli voisiko joku pistää nuita omia asetuksiian kun varmaan joillain on kuitenkin tämä sama näyttö?
     
    Viimeksi muokattu: 08.02.2007
  2.  
  3. Euronen

    Euronen Member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos käytät analogista, resoluutio tulee olemaan se 1440x900 sekä 75Hz virkistystaajutta. Digitaalisena voit resoluutiota hiukan säätää, mutta 1440x900 60Hz on normi. Tosin voit analogisenakin säätää resoluutiota, mutta kuvanlaatu huononee enemmän kuin Digitaalisena (yllättävää). Kokeille noilla ensiksi. Ja laita näytöstä Tehdasasetukset voimaan.
     
  4. Xenzv

    Xenzv Member

    Liittynyt:
    01.05.2005
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mä sain ton näytön tänään ja mulla on ongelmia leffojen kuvanlaadussa. Muuten kaikki näyttää helvetin hyvältä, kuvat, teksti, kaikki, mutta leffojen laatu on huono - niin divx-leffojen kuin ihan DVD-leffojenkin. Resoluution oon säätäny, näytön ajurit asentanu, näyttikseen hain uudet ajurit mut ei vaan onnaa. Näyttis on ATI Radeon 9600 256Mb. Edellisen näytön kanssa oli täysin toisinpäin, esim. teksti näytti mössöltä, mutta leffat oli priimaa. Jos jollain on jotain ideoita niin kiitti etukäteen.

    Niin, ja mulla on molemmat piuhat, VGA ja DVI kiinni. Reso on se 1440x900 ja 60 Hz. Mulla oli ensin pelkkä DVI, mutta pistin molemmat. Ei vaikutusta.
     
    Viimeksi muokattu: 20.02.2007
  5. Euronen

    Euronen Member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuota hommaa ei ole mulle sattunu vastaan, ettäpä kuvanlaatu elokuvissa tai televisiossa (Digi-kortti) olisi huono, onhan minulla tämä näyttö ollut jo huikeat pari päivää. Sinulla on varmaan ollut putkinäyttö ennen flatronia? Sehän on fakta, että CRT-näytöt näin yleisesti päihittää TFT-näytöt kuvanlaadussa, etenkin juuri näissä liikkuvissa kuvissa. En ole itse kokeillut vielä mitään DVD:tä. Enpä keksi muuta kuin näytön terävyyttä voisi säätää?
     
  6. JeZu

    JeZu Member

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onkos tässä mallissa "pikselitakuuta"? Kun juuri ostin kyseisen näytön citymarketista ja pari "kuollutta" pikseliä ilmeni heti alkuun....
     
  7. Xenzv

    Xenzv Member

    Liittynyt:
    01.05.2005
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sama juttu, heti oli pari kuollutta pikseliä ruudulla. Neljä kuulemma tarvii olla ennen ku voi vaihtaa.
     
  8. JeZu

    JeZu Member

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No aammulla niitä näky jo lähemmäksi kymmenen kappaletta, joten kävin cittarissa vaihtamassa ja tässäkin on jo yks kuollut... :S
    Mihinkäs tää pitäs sit viedä, jos näit alkaa kuolee enemmän? Joku takuuhuolto vai joku toinen liike? Kun citymarketissa tää oli viimenen kappale...

    Mulla viedot näyttää ihan hyviltä, oisko vika sitten käyttämässäsi mediaplayerissa...
     
  9. Euronen

    Euronen Member

    Liittynyt:
    02.01.2007
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä on käynyt huono tuuri JeZulla. En tiedä yhtään pikselitakuusta, joskin se on liikkeestäkin kiinni pitävätkö pikselitakuuta. Kokeile sormella kevyesti painaa sitä kuolioon mennyttä pikseliä. Joskus auttaa. Minä olisin jo vaatimassa rahojani takaisin liikkeltä, joka "antaa" kaksi kertaa peräkkäin viallisia näyttöjä. Voihan sitä käydä kysymässä, että mitä tehdä, koska toisessakin näytössä on vikaa.
     
  10. normi

    normi Member

    Liittynyt:
    05.03.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Parahin Xenzv. Kirjoitit aiemmin, että sinulla on esiintynyt ongelmia videoiden vahtaamisessa ks. näytöllä ja en huomannut että oisit ilmoittanu löytäneesi vikaa.. Itse olen kans paininut saman ongelman kanssa ja mikään ei tunnu tepsivän. Jos olet päässyt asiassa eteenpäin niin kerroppa missä vika ja mikä tepsi.
     
  11. Rottelo

    Rottelo Guest

    Mäkin ostin mammuttimarkkinoilta LG:n 3v;n vaihtotakuulla,mutta mulla ongelmia asetusten kanssa.Kun säädän tietsikan(E*system 2kk vanha)näytön asetukseksi 1440*900 näyttö alue on niin sivussa,ettei sitä saa säädettyä tarpeeks kapeeks/oikeelle,että sitä vois käyttää.1024*768 asennossa ihan siedettävä kuva. Niin ja aina automaattisesti oikeessa kodassa.Näytön ohjain on VIA/s3g uniChromeProIGP integroituna ja siinä on vain toi vga piuhan paikka.Samainen näyttö toimii kuin unelma mun toisessa koneessa kummalla piuhalla tahansa dvi tai vga.Ei oo vielä kuolleita pikseleitä,ollut käytössä 5 päivää.Onko pakko ostaa uus näytönohjain?
     
  12. jazi

    jazi Member

    Liittynyt:
    13.12.2006
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläkin sama ongelma, jos joku tietää miten korjattavissa, niin kertokaa ihmeessä, kiitos.
     
  13. Rottelo

    Rottelo Guest

    No mulle kaikki on sanonu,että osta uusi näytönohjain.Kävin valittamassa (on se niin tyhmää) liikeessä,josta olen ostanut koneen ja siellä sanottiin samaa.Onks sulla mikä kone? ja näytönohjain?
     
  14. jazi

    jazi Member

    Liittynyt:
    13.12.2006
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    (CPU)2.00 GHz, AMD Athlon 64 Processor 3200+ (RAM)1024MB (GFX) nVidia GeForce 6600 GT, 1440x900 32bit 60Hz
    Windows XP Professional, Service Pack 2

    Eli kyllä ton näytön ihan hyvin pitäs tolla toimia.
     
  15. Rottelo

    Rottelo Guest

    No niin,eli eri kone ja sama vika.Onko siis näytössä meillä vikaa? Kun asetus on säädetty 1280*1024 niin kuva on ihan oikein oikeassa paikassa. Ai niin,mähän kokeilin tätä näyttöä mun toisessa konessa ja siinä se toimi,mutta enpäs ole enää varma,mitkö oli sen koneen asetukset silloin.Testasin molemmilla dvi ja vga.Palaan asiaan muutaman päivän päästä.
     
  16. jazi

    jazi Member

    Liittynyt:
    13.12.2006
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu, veikkaisimpa, että meillä on jotkut asetukset päin metsiä, näytöt varmastikin ihan kunnossa, luulisin.
     
  17. normi

    normi Member

    Liittynyt:
    05.03.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mm, elikkä itse sain ainakin korjattua xvid/divx materiaaliin kohdistuneen häikän poistamalla ffdshow filtterin. Dvd:eiden kuvanlaatu on edelleen rosoinen ja surkea. Liekö vika sitten asemassa..kerro ja tiedä.
     
    Viimeksi muokattu: 28.03.2007
  18. jazi

    jazi Member

    Liittynyt:
    13.12.2006
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Saanut mitään tietoa asiasta? Keksinyt mahdollista ratkaisua ongelmaan?
     
  19. Rottelo

    Rottelo Guest

    Mä en oo saanu mitään tolkkuu.Eipä ollu tullu se uus näytönohjainkaan,joten menee ensviikolle..kele.
     
  20. Rottelo

    Rottelo Guest

    No nyt mä sain GeFORSE FX5200 näytönohjaimen ja kytkin sen dvi piuhalla kiinni.Ja nyt toimii kuin Buick. Ei oo valittamista missään.
    On muuten upee kuva,vaikka kattois mitä vaan,eikä ffdshow huononna mitään.
     
  21. Somnium

    Somnium Member

    Liittynyt:
    11.07.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro!

    Mulla on itellä sama näyttö ja nää värit näytti tässä melkosen kirkkailta ja haaleilta kun sain tämän.. Aloin sitten säätämään ja sain ne n.97% kohilleen.

    http://www.easyrgb.com/calibrate.php?k0=index.html

    Tuo löytyy MuroBBS:n ketjusta joka käsittelee monitorin kalibroimista.
    Itse säädin näytönohjaimen (Ati Radeon x1950) väriasetuksista gamman 1->0.60 ja värit menivät lähes täydellisesti kohdalleen.
    Uskon että tuon EasyRPG:n ja gamman säätämisen avulla saa värit näppärästi kohilleen.

    Toivottavasti tästä oli jotain apua..
     

Jaa tämä sivu