1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Framerate

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi gloubiz 05.01.2007.

  1. gloubiz

    gloubiz Member

    Liittynyt:
    29.12.2006
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jahas jahas. Olen premierellä eddaillut panasonicin dv-kameralla kuvaamiani jutskia. Kun avaan premieren, ja teen uuden projektin, tulee tämä ruutu josta pitää valita presetsit. Vaihtoehtoina on siis DV-NTSC, DV-PAL, ja ilmeisesti ajureiden myötä Panasonic 24P. Alavalikoissa siis standard ja widescreen.

    Olen tietääkseni valinnut aina Panasonic 24P valikon alta widescreen. Nyt kuitenkin tutkin että Panasonic 24P widescreen vaihtoehdossa asetuksena on Frame Ratessa 23,976 fps, kun taas DV-PAL vaihtoehdoissa on 25 fps. Kapturoiduissa videopätkissä kuitenkin näkyisi olevan frame rate 25 fps, joten voiko tällä ristiriidalla olla jotain vaikutuksia lopputulokseen?

    Toinen kysymys: mistä tiedän jälkeenpäin projektista mitä vaihtoehtoa olen käyttänyt?
     
  2.  
  3. gloubiz

    gloubiz Member

    Liittynyt:
    29.12.2006
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    PAL framerathen pitäisi olla 25 fps, mutta voinko esimerkiksi muuttaa projektista sitä? Meneekö esim. renderöinti uusiksi jos on ollut väärä fps?
     
  4. gloubiz

    gloubiz Member

    Liittynyt:
    29.12.2006
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No nyt löysin tiedon että mun projektissa on käytössä just toi 23,976 fps. Miten voin muuttaa sitä, vai voinko?
     
  5. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Sori, että en voi auttaa ton ongelmasi kanssa kun en ole käyttänyt Premieriä.

    OFFTOPIC: Voisitko käyttää tota edit nappia [​IMG] sen sijaan, että teet aina uuden viestin edellisen viestisi perään. Se on vain hyvää foorumi käyttäytymistä ja modet ei välttämättä tykkää jos kirjoittaa monta viestiä peräkkäin.
     
  6. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    NTSC on 29.97 fps, joten mikä kamera on kyseessä?
     
  7. gloubiz

    gloubiz Member

    Liittynyt:
    29.12.2006
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Panasonic NV-GS75.

    Ja käyttelen jatkossa edittiä nytkun tiedän asiasta.
     
  8. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Oletko Firewirellä vai USB:lla siirtänyt noi videot?
     

Jaa tämä sivu