1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma videoiden toistossa (PowerDVD, WMP, RealPlayer ja Winamp)

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi copster 15.09.2006.

  1. copster

    copster Member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on pikkuinen toisto-ongelma videoiden suhteen. Saan kyllä kaiken näkymään jotain kautta, mutta ihmetyttää että mikä mättää.

    Nimittäin esim. avi-pätkiä katsoessa Media Player toimii aivan moitteettomasti ja videot sekä tekstitykset toimivat. Kuitenkaan samaa videota ei pysty katsomaan millään muulla koneessani olevalla ohjelmalla. PowerDVD, WinAmp ja RealPlayer omaavat kaikki saman ongelman: Ääni kuuluu, mutta kuva näkyy jotenkin 'vaakaraidoitettuna' eikä siitä saa kertakaikkiaan mitään selvää.
    Sama ongelma toistuu ikäänkuin käänteisenä yrittäessäni katsoa normaali DVD:tä Media Playerillä kun taas esim. PowerDVD toistaa sen aivan moitteettomasti.

    Ongelma nyt ei ole kauhean suuri, koska ainoat videot joita en lainkaan pysty katsomaan ovat esim. netissä olevat TV-/videolähetykset, jotka tulevat .rm-formaatissa eikä RealPlayer avaa niitä muutakuin sen vaakaraidoituksen kanssa. Muuten kyllä kaikki pelaa.

    Mulla on perstuntuma, että olen joskus onnistunut samanlaisen ongelman ratkaisemaan, mutta nyt meni hermot kun se ei tunnu uudelleen onnistuvan. Codekit on käyty läpi ja kaikenmaailman asetuksetkin yritetty muuttaa, mutta mikään ei tunnut auttavan.

    Kiitokset kovasti jo etukäteen, jos joku osaa antaa yksinkertaisen vastauksen (muistaakseni se ei ollut loppujenlopuksi kovinkaan hankala ongelma kun teki vaan oikeat toimenpiteet).

    Käytössäni on viimeisin ffdShow, jonka ymmärtääkseni pitäisi hoitaa kaikki kodekkihässäkät.
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  4. copster

    copster Member

    Liittynyt:
    15.09.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitokset kovasti vastauksesta. Nyt kuitenkin kävi niin, että siitä ei ollut apua. Yhtä huonosti tuntuu tuo VLC toistavan noita aveja. Eli ihan sama vaakaviiva efekti ja ääni kuuluu. Olen melko varma siitä, että se ongelma on ennemminkin jossain asetuksissa. Sain nimittäin tässä välissä PowerDVD:n ja kaikki muutkin ohjelmat toistamaan mitä pitikin, mutta sit oli pakko tehdä toi system recovery kun jostain syystä äänet hävis koko koneesta. Nyt ollaan takaisin nollapisteessä ja se VLC:kään ei nyt sit valitettavasti auttanut....
     
  5. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Jos VLC ei näytä kuvaa kunnollisena niin näytönohjaimen ajurien päivitys seuraavaksi.
     

Jaa tämä sivu