1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Videon toisto for dummies

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi SSaarinen 07.05.2006.

  1. SSaarinen

    SSaarinen Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2006
    Viestejä:
    1,182
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Olen ladannut netistä erilaisia pikkupätkiä tv-sarjoista jne. ja yrittänyt katsoa niitä huonolla tuloksella. Toivottavasti tämä ei ole kielletyjen aiheiden listalla...Jos on niin, lukkoon sitten vaan.

    BitCometilla latailen, yleensä tulee +400kb/s. Kun olen saanut videon pätkän koneelle, yritän ensimmäisenä katsoa sitä esikatselun kautta -->avaa mediaplayerin, joka yleensä hetken miettii ja sitten alkaa etsiä lisenssiä, no thanks.

    Minulla on BSPlayer, VLC, FFDShow koneella, mutta millään en ole saanut videoita toimimaan. Jotkut (todella) harvat pätkät näkyy VLC:llä, mutta useimmiten VLC näyttää vain vihreää sotkua. BSPlayer sanoo, ettei voi avata tiedostoa. Ja FFDShow:sta en ole edes löytänyt mahdollisuutta pyörittää videoita, siinä on vain videon ja audion säätöominaisuuksia. Ehkä se on vain sitä varten??

    Kävin katsomassa kaikki käyttäjien kirjoittamat oppaat näistä ohjelmista ja aiheista ja sain niistä arvokasta tietoa, mutta oman tietämättömyyden takia en ole vielä saanut asioita toimimaan.

    Halusin kysyä hyvää toimintatapaa videon katseluun. Todella moni täällä vannoo BSPlayerin ja FFDShow:n nimeen, mutta kumpikaan ei ole minulla toiminut. Ilmeisesti pitäisi uusia omat koodekit, mutta mitä kannattaa ottaa ja millä ohjelmalla toistaa.?
     
    Viimeksi muokattu: 07.05.2006
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Kyllä VLC:llä pitäisi noi videot näkyä ilman lisäapua.
    Eli varmista että käytössä on 0.8.5 versio VLC:stä.
    Jos videot vielä näkyvät mustana tai ihme väreillä niin kannattaa kokeilla laittaa tuota Windows GDI outputmodulea jos sen kanssa kuva olisi oikeampi.

    Ja kun tuo FFDshow on asennettuna niin BSPlayer pitäisi toistaa suurimman osan AVI, WMV ja MPG tiedostoista (eli FFDshow on vain codec kuten arvelitkin), Haali Media Splitter vielä päälle niin pitäisi näkyä MKV, OGG, OGM ja MP4 tiedostot.
     
  4. jannne

    jannne Regular member

    Liittynyt:
    28.02.2005
    Viestejä:
    650
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "...alkaa etsiä lisenssiä, no thanks."

    ovat tietysti jotain .wmv-pätkiä? jos ne siis ovat lisenssiä (DRM) tarvitsevia pätkiä, niin ne eivät näy muulla kuin WMV:llä ja silloinkin jos saat lisenssin siihen.
     

Jaa tämä sivu