Uusi Sports Tracker ilmestyi Ovi Kauppaan

57
Matti Robinson

Uusi Sports Tracker ilmestyi Ovi Kauppaan
Yksi kautta aikojen suosituimmista sovelluksista Symbian-puhelimille on alunperin Nokian tutkimusprojektina kehitetty Sports Tracker. Urheilu- ja liikuntasuorituksia mittaava sovellus on nyt uusittu ja löytyy entistä monipuolisempana Ovi Kaupasta.

Nokiasta omaksi yritykseksi spinnattu Sports Tracking Technologies kertoo, että uusi versio tuo mukanaan tuttujen ominaisuuksien lisäksi muutamia uusia. Sovellus osaa käyttää nyt OpenStreetMapin karttoja, kertoa ajan auringonlaskuun sekä tallentaa tietoja useilla eri formaateilla, mukaanlukien Google Earth (KML), XML ja CSV-tiedostoina. Treenitiedot voi jakaa lisäksi kuvana SMS-viestillä, Bluetoothilla, sähköpostilla tai verkkopalvelun (Ovi Share, Flickr, jne) kautta.

Sports Tracker v3.01 toimii kaikilla kosketusnäytöllisillä Symbian^1-puhelimilla, jotka ovat varustettu GPS:llä. Vanhemman version tapaan sovelluksessa on myös kiihtyvyysanturilla toimiva askelmittari ja tuki Polar for Nokia -sykemittareille.



Uuden Sports Trackerin mukana tulee myös uusi verkkopalvelu. Uuden verkkopalvelun luvataan niin ikään tuovan lisää ominaisuuksia, mutta palvelu ei ole vielä valmiina eikä siten käytettävissä.




Tilaa Puhelinvertailun uutiskirje!

Lähetämme noin kerran viikossa uutiskirjeen, joka sisältää viikon ajalta tärkeimmät uutisemme.

Tilaamalla uutiskirjeemme hyväksyt sääntömme ja tietosuojakäytäntömme.

Parhaat kännykkätarjoukset

Realme C31 – hinta laskenut -48%

Realme C31
107 € CDON
231 € RDE.FI

Alin hinta viikko sitten: 203 €

Oppo A38 (4G) – hinta laskenut -45%

Oppo A38 (4G)
69 € DNA
99 € Veikon Kone
116 € RDE.FI

Alin hinta viikko sitten: 124 €

Motorola Lenovo ThinkPhone – hinta laskenut -18%

Motorola Lenovo ThinkPhone
519 € Dustin Home
539 € Proshop
557 € RDE.FI

Alin hinta viikko sitten: 633 €

Oppo Reno 7 5G – hinta laskenut -16%

Oppo Reno 7 5G
333 € RDE.FI

Alin hinta viikko sitten: 397 €

Kommentit (57)

Anonyymi käyttäjä
user_org (vahvistamaton)

2

>Ei mun N97 löytänyt...

Suomessa ? ja hait millä hakusanoilla ? vai kelasitko kaikki läpi ? Sports hakusanallakin pitäisi jo löytyä

Sovellus on maksuton.

Vastaa
Anonyymi käyttäjä
user_org (vahvistamaton)

5

>Ei mun N97 löytänyt...

Suomessa hait? Sports Tracker haulla ? ei isoa listaa tule, josta halppo noukkia oikea.

Jos hait esim. Sport Tracker, niin ei taida löytyä mitään

Vastaa
Anonyymi käyttäjä
gpskicksass (vahvistamaton)

6

ehkä kaikkien aikojen paras kännykkäsovellus. Nokia vain päästi käsistään tämän helmen.. nämä ilmaiset navigointipalvelut ovat syy pysyä nokian asiakkaana! bluetooth-sykelähetintä tosiaan kaipailisin vielä vapaille markkinoille, nythän sen kai saa vain pakettina puhelimen kanssa..

Vastaa
Anonyymi käyttäjä
gpskicksass (vahvistamaton)

7

ehkä kaikkien aikojen paras kännykkäsovellus. Nokia vain päästi käsistään tämän helmen.. nämä ilmaiset navigointipalvelut ovat syy pysyä nokian asiakkaana! bluetooth-sykelähetintä tosiaan kaipailisin vielä vapaille markkinoille, nythän sen kai saa vain pakettina puhelimen kanssa..

Vastaa
Anonyymi käyttäjä
Fyysikko (vahvistamaton)

8

Loistava sovellus. Muistaakseni joskus luin jostain, että "Polar for Nokia" olisi tulossa myös yleiseen myyntiin, mutta silloin ei ollut tietoa missä vaiheessa. Se on kuitenkin varmaa, että ostajia olisi valtava määrä.

Vastaa
Thor1993
Thor1993

9

Tää on kyllä loistava softa. Aina ku käy lenkillä o helppo kattoo minkä verran juoksi, miten nopeesti, juoksiko alussa kovempaa kun lopussa etc.

Vastaa
Anonyymi käyttäjä
Dollarinen (vahvistamaton)

11

Säälittävä ohjelma. Missä innovatiivisuus?? Mielummin vaikka pieruohjelmia enemmän kun tämmöistä kuraa!

Vastaa
Quiote
Quiote

13

Toivottavasti olisi hieman vakaampi s605th editioinin puhelimissa, tupannut aikaisempi versio välillä jähmettymään.

Vastaa
Anonyymi käyttäjä
Dollarinen (vahvistamaton)

16

@11
Päinvastoin. Tämä on yksi parhaita ohjelmia mitä Symbianille on saataville.

Vastaa
Thor1993
Thor1993

18

Mielellään ottasin sen rekisteröitymispakon, kun ei kiinnostas lukee kommentteja joissa joka toinen on Dollarisen, Kikuun tai jonkun vastaavan kirjottama. Täskin Dollarinen kommentoi "omaa" viestiä..

Vastaa
rmCowboy
rmCowboy

19

Asentui nätisti omaan 5800:een suoraan ovi kaupasta. Uusi ulkoasu on todella tyylikäs sekä reitit näyttävät hieman suoraviivaisemmalta (pienempi virhemarginaali) kuin vanhalla nokian sports trackerilla. Erittäin hyvä sovellus ja tulee varmasti kesällä taas kovaan käyttöön. Vielä kun jostain saisi tilattu polarin sykemittarin tuohon.

Vastaa
Anonyymi käyttäjä
asd1238989898 (vahvistamaton)

20

Loistavaa! Tätä olen kaivannut eniten sen jälkeen kun uuteen puhelimeen vaihdoin.

Vastaa
Anonyymi käyttäjä
Thors (vahvistamaton)

24

Sekava, mutta mitä muuta Symbianilta voisi odottaakaan. Muuten ihan toimiva ja niistä harvoista käytännöllisistä ohjelma.

Vastaa
pitokokka
pitokokka

25

En löytänyt Ovesta E-sarjalaisella. Pc:llä varmaan löytyy ja sitä kautta pystyy asentamaan myös E-sarjalaiseen? Sports tracker on oiva ohjelma, hyvin pärjää myös vanhemman version kanssa. Uutta voisi kokeilla toisessa puhelimessa, etenkin jos kuville voi antaa sijainnit sports trackerin avulla.

Vaikka Sports tracker on eriomainen ohjelma, kallistun kuitenkin Operan puoleeen tärkeimpänä noksuun asenettavana ohjelmana. Noksun oma selain on huomattavasti huonompi perus www-sivujen selaamisessa.

Vastaa
miksuh2
miksuh2

26

@24 Thors

Ja mikähän tuossa muka niin sekavaa on? Itse olen käyttänyt Sports trackeria jo vuosia enkä ole koskaan kokenut sitä mitenkään sekavaksi.

Vastaa
Anonyymi käyttäjä
Thors (vahvistamaton)

27

@26
Ellet ymmärtänyt, niin tarkoitin sitä, että sovelluksen olisi voinut tehdä helppokäyttöisemmäksikin. Symbianilla se ei tosin ole mahdollista ikonien puuttuessa valikosta. Huonoksi en väittänyt.

Vastaa
miksuh2
miksuh2

28

@26 Thors

No ei toi kyllä minusta ole millään tavalla vaikeakäyttöinen. Sitäpaitsi miten ne pikkuruiset ikonit nyt muka asiaa muuttaisi? Jos lukea osaa, niin noi valikot on oikein selkeät. Jos taas ei osaa lukea niin sillon on aika vaikeaa käyttää mitään sovellusta.

Vastaa
miksuh2
miksuh2

29

Onhan ne valikoissa olevat ikonit tietebnkin kivat ulkonäön kannalta, mutta ne on enemmän silmäkarkkia kuin mitän muuta. Pienellä puhelimen ruudulla valikoiden kuvakkeet jäisi väkisin varsin pieniksi ja samalla niiden hyöty myöskin. Samalla ne söisi tilaa tekstimuotoiselta valikon kohdan tekstiltä.

Vastaa
miksuh2
miksuh2

31

SportsTraxcker on kyllä mainio sovellus. Monesti lenkille tai esim iltakäppäilylle lähtiessäni oon pistäny pistäny SportsTrackerin tallentaan reittiä. On hauska sitten katella jälkikäteen tutkia reittiä jota pitkin tuli mentyä. Ja voi tavallaan kisatakin itseään vastaan kun samaa reittiä kulkee uudelleen :)

Toivottavasti tälle uudelle SportsTrackerille avautuu sivusto pian, että saa reitit näkymään netissä kuten vanhalla SportsTrackerillä. Itse varmaankin käytän tuota vabnhaa versiota siihen asti.

Vastaa
Anonyymi käyttäjä
Thors (vahvistamaton)

32

@28
Niin, toivottavasti MeeGossa ja Symbianissa ei niitä sitten tule olemaan. Eikö niin?

Vastaa
Anonyymi käyttäjä
villenn (vahvistamaton)

33

miksuh2 esittää taas besserwisseriä täällä ;) ja yksinpuhelua tuntuu myös harrastavan..

Vastaa
miksuh2
miksuh2

35

@33 villenn

Ja itse et tunnu edelleenkään osaavan kirjottaa mitään muuta kuin tuollasia tyhjänpäiväsiä kommentteja.

Vastaa
Anonyymi käyttäjä
user_org (vahvistamaton)

36

>Ellet ymmärtänyt, niin tarkoitin sitä, että sovelluksen olisi
>voinut tehdä helppokäyttöisemmäksikin.

Millaista helppokäyttöisyyttä ajattelit ? yksinkertaistaminen usein mieleltään helpottamiseksi, esim aloita ja lopeta, ja muu pois tekisi kummaa.

Nyt taitaa olla pari klikkausta enemmän, ja liuta säätömahdollisuuksia.

> Symbianilla se ei tosin ole mahdollista ikonien puuttuessa
> valikosta.

Nyt putosin kärryiltä ? jossain asetusvalikossa tuskin tarvitaan iconeita ainakaan selventämään, Symbianissa kyllä voidaan tehdä valikoita joissa iconeita ihan natiivisti. ei edes vaikeaa. joskus niitä devaajta käyttäneet, ei niinkään nykyään.

Vastaa
suunnistaja
suunnistaja

37

Eikö Sports Tracker toimi E75:ssa?

Ovi storesta:

"Valitettavasti tätä tuotetta ei ole saatavilla laitteeseen Nokia E75.
Selaa muuta mahtavaa sisältöä alla olevassa Aiheeseen liittyvää -osiossa."

Vanha versio tuossa on toiminut jollain tapaa. Tosin GPS signaali hukkuu kymmenen minuutin käytön jälkeen, eikä ala toimimaan, kuin restartin jälkeen.

Vastaa
liikuskelija
liikuskelija

39

Miten te olette saaneet tuon toimimaan, siis lähinnä navigaattorin riittävän tarkasti. Ei ainakaan minun N 95 8GB saa signaalia kovin hyvin, kun laite on taskussa. Kun Google Earthista vertaa talletettua reittä karttaan, niin aika isoja poikkeamia on. Mielestäni, mitä hitaampi vauhti, sitä epätarkempi reitti. Autolla ajaessa reitti pysyy aika hyvin tiellä. Mutta kun esim. hiihtää lähes umpimetsässä, niin reitti poukkoilee sinne tänne. Olen joskus ajanut fillarilla reittejä, joiden pituuden olen mitannut fillarin kalibroidulla matkamittarilla. Trackerin mittaamat matkat ovat heitelleet vähän reitistä riippuen 1-7 %. Yleensä Tracker näyttää matkan liian pitkäksi.

Vastaa
TuroP
TuroP

40

Ei taida olla itse artikkelin lukeminen suosittua:

"Sports Tracker v3.01 toimii kaikilla kosketusnäytöllisillä Symbian^1-puhelimilla, jotka ovat varustettu GPS:llä."

Nokian N95 tai E-sarjan puhelimet eivät täytä vaatimuksia ainakaan kosketusnäytön osalta.

Toki se niillekin vielä ilmaantuu.

Vastaa
jarith70
jarith70

41

Onko nyt niin että tuo uusi kyllä hakee reenit vanhalta sports trackerin sivulta mutta sinne ei saa lähetettyä, kuten ennen.
Ei näy reittiä, eikä mitään muutakaan.
Paitsi matkan ja nopeudet ja käytetyn ajan - nekin pitää kikkailla s-postin kautta.

Vastaa
korant10
korant10

42

On ollut pari vuotta käytössä. Heikkous on lähinnä epätarkkuus. Joskus heittää jopa toista sataa metriä. Asensin pari päivää sitten uuden version. Ensimmäisellä kerralla löytyi satelliitit vasta 2 km kävelyn jälkeen. Juoksuun vaihdettaessa nopeusnäyttö muuttui varsin hitaasti eli nopeudessa on melko vahva suodatus. GPS ei tunnu toimivan lainkaan uuden version kanssa. Toimii kyllä hyvin karttaohjelmassa ja karttaselain-ohjelmassa.

Vastaa
korant10
korant10

43

Testasin juuri 2 km edestakaisella kävelyllä. Ensimmäinen kilometri oli tarkka ja kokonaismatkaksi tuli 1,99 km. Reitti poikkesi kartan reitistä (tien reunasta) enimmillään noin 10 m eli tarkkuus oli aivan kohtuullinen. Nopeusnäyttö heilahteli enimmillään 2 km/h ja alkoi näyttää oikein vasta noin parin sadan metrin jälkeen.
Edellisessä viestissäni mainittu toimimattomuus taisikin johtua WLAN-yhteyden odottelusta jota ei tietenkään maastossa ole.

Vastaa
korant10
korant10

44

Ei vaadi kosketusnäyttöä. Mulla toimii hyvin N79:ssä. Käyttää näemmä OpenStreetMappia. Onkohan tuohon mahdollista saada maastokarttaa?

Vastaa
Anonyymi käyttäjä
mahanen (vahvistamaton)

45

Korkeusarvot heittää ainakin E71:llä käytettäessä melko paljon, reitti sen sijaan tallentuu kohtuullisen tarkasti.

Onko joku löytänyt mahdollisuutta jolla nettisovellukseen siirrettyä harjoitusta voisi tarkastella myös matkan funktiona. Itelläni korkeus- ja nopeustiedot näkyvät pelkästään ajan funktiona vaikka puhelimessa on mahdollista katsella molempia.

Ja onko ohjelmaan jossain käyttöohjetta? Vaikkapa Asutukset-valikon kohta Korkeussiirtymä ei ihan ilman selitystä avaudu.

Vastaa
Anonyymi käyttäjä
MinnaN97 (vahvistamaton)

47

Latasin N97miniin uuden sport trackerin, ongelma on kartat osuus. Ei näytä kuin isoimmat tiet, ei mitään pienempiä yleisiä/nimellisiä teitä. Osaako joku sanoa missä vika?

Vastaa
korant10
korant10

48

Uusi Sports Tracker käyttää karttana OprenStreetMappiä, joka on varsin askeettinen. Sinne voi ymmärtääkseni kyllä itse lisäillä omia polkuja ja teitä. Karttaselaimeen voi ladata maastokarttoja, mutta on valitettavasti maksullinen.

Vastaa
jvc007
jvc007

51

NO MIKÄ IDEA OLI VAIHTAA KUNNOLLINEN KARTTAOHJELMA SPORT-TRACKERISSA JOHONKIN "OPENSTREETMAPPIIN" JOHON TÄYTYY ITE PIIRRELLÄ TIET??? H A L O O..... MOKIAAAA.. HERÄTYYYS!!!!

Vastaa
SukaS
SukaS

52

Muuten on hyvä ohjelma mutta..Eikös tässä uudessa ohjelmassa enään kuvia saa lisättyä reitin varrelle?

Vastaa
Anonyymi käyttäjä
puupekka2 (vahvistamaton)

53

Kuinka tulkita "korkeus vs matka"? Kävelen tasaista rautatietä pitkin ja käyrä ilmoittaa että korkeus on vaihdellut 115 m ja 153 m välillä, eihän tämä nyt voi pitää paikkaansa? Onko asetuksissa mätää?

Vastaa
Anonyymi käyttäjä
stupid girl (vahvistamaton)

54

Oon tyhmä myönnän heti, mut ku entiä näistä mitään ja koitan opetella/ottaa selvää.
Toi ilmeisesti tarvii koko ajan yhteyden nettiin?
Ei oo semmosta liittymää viä et viittis käyttää kun tulee kalliiks...
Vai miten tää toimii "fyysisesti"?

Vastaa
MissBlue
MissBlue

56

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti stupid girl:

Oon tyhmä myönnän heti, mut ku entiä näistä mitään ja koitan opetella/ottaa selvää.
Toi ilmeisesti tarvii koko ajan yhteyden nettiin?
Ei oo semmosta liittymää viä et viittis käyttää kun tulee kalliiks...
Vai miten tää toimii "fyysisesti"?

Ei tarvi, ohjelman astuksista yhteys pois päältä, eikä niitä harjoituksia ole myöskään pakko minnekään lähetellä. Itse käytän Sports Trackeria GPS-reitin tallennukseen, josta ne voi liittää valokuviin, eikä siihenkään nettiyhteyttä tarvita.

Vastaa
Anonyymi käyttäjä
uudenkännykänostoamietti (vahvistamaton)

57

Onko tuo sama sovellus kun samsung ja iphoneissa koska olen miettinyt lumiapuhelimen ostoa ja olen pitänyt samsungin sport trakcerista.

Vastaa

Kommentoi artikkelia

Pysy aiheessa ja kirjoita asiallisesti. Epäasialliset viestit voidaan poistaa tai niitä voidaan muokata toimituksen harkinnan mukaan.

Haluan ilmoituksen sähköpostitse, kun ketjuun kirjoitetaan uusi viesti.