Oon käsittäny että tuo yleinen 14pv palautusoikeus koskee ainoastaan postimyyntiä ja käyttämättömiä tuotteita.
Näyttö on viallinen joten siinä on tasan 2 vaihtoehtoa. Kaupan takuuhuolto ja valmistajan takuuhuolto tai tuotteen vaihtaminen.
Verkkokaupan palautusoikeus ei koske monitoreja, ja lisäksi tuotteen pitäisi olla käyttämätön. Ja näytössä ei ole oikeastaan mitään "vikaa", se vaan on huono .
Tilaa postimyyntinä niin silloin ainakin toimii vaihto/palautusoikeus. Ja sitä kun ei verkkokauppa.com voi itse päättää, se on jokaisen kuluttajan perusoikeus.
Silloin vaan joutuu maksaan kulut itse. Tuo menee takuuseen jos häntii. Siitä on ollu enemmänki juttua täällä.
Mutta lämmittääkö tuo takuu mieltä jos sieltä tulee 1:1 sama paneeli takaisin korvaukseksi? Ikuinen noidankehähän tuo on kunnes malli poistuu markkinoilta ja rupeevat iskemään sen seuraajaa tuon tilalle jossa sitten (toivottavasti) ei olisi samoja ongelmia. Ei siis ole tarkoitus saivarrella, mutta eikös takuu nimenomaan tarkoita että rikkinäisen tuotteen tilalle saadaan uusi toimiva vastaava? (Tietysti kauppias voi myös soveltaa tuota "vastaava"-määritystä ja antaa lähimmän mahdollisen mallin jossa kyseistä ongelmaa ei esiinny) Eikai kukaan tahdo uutta samanlaista WTQ:ta jos se häntii aivan samalla tavalla kun se "viallinen" yksilö?
Nehän voi päivittää firmiksen vanhempaan. Vanhemmat firmikset päivitettiin uudempiin ja toimi, nyt uusimmassa taas se vika.
Eikös niiden kuuluis siel kaupassa lähettää lg:lle takasin kaikki näytöt mitkä häntii ja vaatia vastaavia tai samoja näyttöjä semmosella paneelilla ja firmwarella mitkä ei hänni. Sullakin on oikeus sanoo siel kaupassa sille myyjälle sää vaihdat sen semmosee näyttöö mikä ei hänni tai käydää kuluttaja-asiamiehen puheilla kysymässä että toimiiko se näyttö oikein vai ei.
Itsekin menin ostamaan tämän harmillisen häntäheikin 1.8 firmiksella ja takuuseen laitoin, ja tuli samanlainen ongelmapesä takasin. No asiasta kukkapurkkiin, satuin löytämään että kun muuttaa service menusta paria kohtaa niin häntiminen, ja varsinkin kauheat vihreät artifaktit peleissä häviää. Tässpä hieman ohjeistusta(kopioitu muualta, en muista sivua enää ) Originally posted by: xtknight "Turn off your screen, then hold the menu button and turn on the screen. When you see an image again, release the menu button and press it again. Now you should see the service menu." USE AT YOU'RE OWN RISK (they worked for me, so keep a copy of the original settings just incase, you might be able to restore them) My Settings now are: L2x6W TSUM0f8 VER 1.80 070628 HSKIM ETI. 0 CLEAR ETI : NO (I selected yes and it reset back to NO) AUTO COLOR : NO AGING : ON This was OFF PANEL : LPL22W 4L I can't remember the original setting NVRAM INIT : NO The setting above are a huge improvement on the factory ones, for me anyway, might help someone else BUT USE AT YOUR OWN RISK, if the monitor is borked after, you were warned. Nämä kaksi kohtaa kun muuttaa on ongelmat ainakin itsellani hävinneet täysin.
NOita asetuksia muuttamalla häntiminen vähenee, muttei kyllä täysin häviä. Omaksi benchmarkikseni muodostunut Crysis aiheuttaa vielä pieniä viherhaamuja, mutta ongelma parani kyllä huomattavasti. Kiitosta vaan miehelle.
Ja palatakseni oman postaukseni aiheeseen, onko tuote muka ehjä ja odotusten/mainosten mukainen jos asiakkaan täytyy mennä ronkkimaan servicemenusta (jota ei enduserille ole alunperinkään tarkoitettu) juttuja jotta saa monitorin käyttökelpoiseksi? Onko auto ehjä jos sen moottoria pitää tuunata että saat sen toimimaan siten kuten auton pitäisi toimia? Ja onko oikein ja "normaalia toimintaa" tuotteen valmistajalta olettaa että jokainen pentti perusinsinööri osaisi tuon jutun tehdä, saatika että ilmoittaisivat tästä "featuresta" asiakkaalle etukäteen? PS. Kuinka paljon tuo HP:n gloss häiritsee jos käyttää konetta käytännössä aina pimeässä?
Jos HP:n glossy pintaa tarkoitit, niin eipä se mua ainakaan ole ollenkaan häirinnyt vaikka yleensä konetta illalla käytänkin. Toki jos sattuu kattolamppu olemaan ikävässä kulmassa ja osuu suoraan näyttöön niin silloin on harmillista katsoa ruutua. Itselläni spotit 1,5 m näytöstä eikä haittane ollenkaan. Kyllä Hp:n pinta silti heijastaa enemmän kuin monet muut mattapintaiset, siitä en lähde väittelemään. Mutta enemmän positiivista palautetta antaisin kuin negatiivista. Jos en ihan palturia mene puhumaan, niin mielestäni kaikki sormen ym. rasvaläntit erottuvat paremmin tässä kiiltävässä/lasimaisessa pinnassa joten putsaan sen säännöllisesti. Kotona kun temmeltää 2 pientä naperoa niin ei voi välttyä sormenjäljiltä.
Tuo kiiltävä pinta vrt mattapintaan antaa paljon enemmän sävyä väreille. Eihän se pimeässä heijastakkaan..? Mikäpä heijastas . Jos ei kuvaputken pinta heijasta ollenkaan niin ei luultavati HP:kaan heijasta paljoa.
Itselläni ollut HP W2207 nyt pari kuukautta käytössä ja olen ollut näyttöön todella tyytyväinen. Lievä heijastus silloin kun valot ovat päällä on ainoa asia, josta tulee vähän miinusta.
Korjaus LG L226WTQ-SF / LG L226WTQ-WF näytölle: 1. Aktivoi Service menu - Sammuta näyttö VIRTAPAINIKKEESTA - Pidä MENU-painike pohjassa ja paina VIRTAPAINIKKEESTA näyttö päälle 2. Avaa Service menu - Paina MENU-painiketta avataksesi "Service menu"-ruudun 3. Vaihda paneelin tyyppi - Paina SET-painiketta kunnes PANEL-teksti on keltainen ja paina (-)-painiketta kaksi kertaa vaihtaaksesi arvoksi LPL22W 4L - Paina MENU-painiketta sulkeaksesi "Service menu"-ruudun - Sammuta VIRTAPAINIKKEESTA näyttö ja irrota näytön virtajohto minuutiksi ja laita johto takaisin 4. Valmista Nyt voit painaa VIRTAPAINIKKEESTA näytön päälle ja hohtavat varjot/haamut pitäisi olla poissa (pientä haamua ilmenee jos on tarkka ja etenkin pystysuunnassa Oma näyttöni (nykyään PANEL > LPL22W 4L): L2x6W TSUM058 VER 1.80 070628 HSKIM ETI. 20 CLEAR ETI > NO AUTO COLOR > NO AGING > OFF PANEL > CMO22W 4L NVRAM INIT > NO 9300 R108 G106 B128 6500 R128 G128 B112 OFFSET R149 G141 B137 GAIN R 98 G 97 B100 Näytön takana valmistuspäivä: August 2007 Tarkastuspaperissa lukee 4.8.2007 Poland
Ja palatakseni taas edelliseen postaukseeni. Onko tuote mielestänne "ehjä" ja täysin toimiva jos asiakas joutuu tekemään edellämainitun operaation että saa monitorinsa käyttökelpoiseksi? Toimiiko myyjä/valmistaja kiitettävällä ja asiakaspalveluhenkisellä tavalla toimiessaan näin? Oletetaanko että jokainen keski-ikäinen lahopää osaisi tai edes tietäisi tästä "korjauskeinosta"?
Suoraan en tuohon kysymykseesi vastaa, siitä kun voi olla montaa mieltä, mutta näytöt tehtaalta tullessaa on asetuksiltaan päin mettiä. Kalibroimattoman ja hyvin kalibroidun näytön ero on huomattava. Tuossa nyt ei periaatteessa kalibroida, mutta näytön asetukset pistetään niin, miten niiden tulisi olla. Oletko siis yrittänyt ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja kysyä em. ongelmaa? OT; Kalibrointi -sana kuulostaa jankattuna aika hassulta ;O
Mutta eikö servicemenu ole tarkoitettu vain huoltajien yms käyttöön, eikä todellakaan endusereille. Eikö perupulliainen pysty aiheuttaa pysyvää vahinkoakin monitoriin jos sieltä lähtee muuttelemaan asioita ilman tietoa. *Mielestäni* servicemenuista kryptisten lyhenteiden tulkkailu ja paneelityypin arvonta eivät ole verrattavissa kalibrointiin, jonka lähes jokaisen tarvitsee kuitenki tehdä uuden monitorin ostaessaan. Tuonkin paneelityypin vaihtamisen käsittääkseni joku tyyppi keksi vahingossa kun ei muistanut enää omaa paneeliaan sen jälkeen kun oli service menussa sekoillut, ja tätä kautta huomasi että häntiminen olikin kadonnut. Onko väärän paneelityypin valitsemisessa vaaraa siitä että näytön käyttöikä/laatu huononee ennenaikaisesti tjmv? Jos siinä oikeesti on jo valittuna se "oikea" paneeli, ja käyttäjä valitsee siihen väärän paneelin, vaikkakin se poistaisi haamumisen, niin tuleeko tilalle muita ongelmia? Onko väritoisto esim. oikeaa (speksien mukaista) enää sen jälkeen kun monitorissa onkin "väärä" (tai tulkinnasta riippuen 'oikea') paneelityyppi valittuna. Olin yhteydessä monitorin myyjiin jotka sanoivat ettei monitorissa ole vikaa, mutta että minun pitäisi olla yhteydessä infocareen eikä heihin. (Loistavasti ohjattu vastuu pois muualle vaikka samaan henkeenvetoon ensin mainitaan ettei monitorissa ole mitään vikaa). Kun eivät suostuneet vaihtamaan monitoria toiseen malliin (edes välirahaa vastaan!) niin tyydyin perumaan kaupat ja ostamaan korvaavan monitorin muualta.
Kysymys niille joilla on kokemusta tuosta HP:sta: TrustedReviewsin arvostelusta: "Smearing and ghosting was noticeable during video playback, and though only very discerning eyes may spot it normally, during slow panning shots the weakness was quite evident." Oletteko huomanneet?/Pistääkö silmään?