1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Sony Walkman NW-A1000:n asennuksessa

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi tiinaah 03.02.2006.

  1. tiinaah

    tiinaah Member

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli muuten softakin toimii hyvin, paitsi että koneeni ei suostu tunnistamaan itse soitinta. USB-väylän kauttahan tuo mennä pitäisi, mutta ei toimi ei sitten millään. Error-viestissä lukee joko, että "ohjaimia ei ole asennettu", ja sitten kun yrittää asentaa niitä (paketissa tulleen cd:n avulla), viestissä lukee, että nfi-tiedostoa ei voida hyväksyä.

    Missäköhän mättää? Ja miten tuon nfi-ongelman saisi ylitettyä?

    Kiitos jo etukäteen.
     
  2.  
  3. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Sonyn ohjeissa järjestelmänvalvojana kirjaanu sisään ennen asennusta, myos jotain tosta patterista olisi syytä olla täydessä latingissa kun rupeaa touhuilemaan ton usb homman kanssa.
    Täällä vähän rajoittunutta ulkomaan kielten ymmärtäminen, sonyn sivuilla ei suomenkielistä ohjetta.
    Sullahan on joku opaskirja varmaankin.

    Tulla oppaita ajurita firmwareja sun muuta....

    http://www.sonydigital-link.com/DNA/WM/NWH/NWH.asp?l=en&m=NW-A1000

    http://www.sony.fi/view/ShowSiteSection.action?section=fi_FI_Support_Sub3&site=odw_fi_FI
     
  4. tiinaah

    tiinaah Member

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sonyn sivuilta olen kaikki mahdolliset keinot jo yrittänyt, mutta kiitti silti linkeistä. Sonyn tuelta ei vielä ole vastausta tullut.

    Niin ja Connect-softa tosiaan toimii mainiosti, mutta vaikka kuinka yritän uudelleenasentaa usb-väylän kautta yhteyttä laitteeseen, tulee virheviestinä seuraava:

    Ei millään tahtois takaisin liikkeeseenkään joutua tuota laitetta viemään.
     
  5. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Koitas poista kaikki noi sonyyn liittyvät, ajurit sun muut boottaa.
    Asenna ajurit uudestaan, älä kytke usb-kaapelia.

    Oisko tämä seuraava vaihe cd-asennuksen jälkeen. Tais tuolla oppaasa olla myös, kun olet cd.ltä ladannut ajurit päivitä netistä uusimmat.

    Sammuta kone, kytke usb ja soitin. Käynnistä jos tunnistaa noudata ohjeita.

    Jos se on sonyn oma usb-kaapeli, siis ei normaali usb-kapeli joka sattuu mihin vain.
    Niin ton sammutuksen jälkeen älä kytke kuin toi piuha ensin ja noudata ohjeita.

    Koss. typo??
     
    Viimeksi muokattu: 04.02.2006
  6. tiinaah

    tiinaah Member

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos taas,
    ikävä kyllä vaan ongelma ei kadonnut, vaikka tein kuten neuvoit. Mitään ongelmia ei tule ennen kuin kaikki softat + ajurit on asennettu, ja silti yhteyttä itse laitteeseen (soittimeen) ei ole.

    Yrittänyt olen myös Ohjauspaneelin 'Lisää laite'-toiminnon kautta saada asiaa korjattua, mutta sieltäkin samainen "Tämän INF-tiedoston palvelun asennusta käsittelevä osa ei kelpaa."-virheviesti tulee esiin.

    Liikkeessäkään (Sony Centre) tuskin osaavat paljoa auttaa? Koneen kanssakin sinne toki voisin mennä, mutta ilman nettiyhteyttä (mun koneelta) eivät kai asennusta voi saada tehtyä.

    Ja lisäksi oma WindowsXP on suomenkielinen, ja sitten pitäisi olla suomentamassa (asun Lontoossa, josta soittimenkin ostin).

    Milloin musiikin kuuntelusta näin hankalaa tehtiin? ;)
     
  7. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  8. tiinaah

    tiinaah Member

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Internet Explorer ei koneellani toimi, eikä Microsoftin sivut anna kaikkia päivityksiä ladata kuin sen selaimen kautta... Eikä ne, mitkä sain ladattua, auttaneet asiaa.
     
  9. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kannattaa käydä eiköhän ne saa liikkeessä tarvittaessa koneesi nettiin, eikä tolla käyttöjärjestelmän kielellä ole väliä.
    Voithan itse käyttää, jos saat opastusta.

    Joku tuttu joka ymmärtää pc.iden päälle? Itseltä saattaa mennä silmien ohi jotain kun oikein tuskailee vempaimien kanssa.

    Noh tossa olikin kaikki, yritystä vaan.
     

Jaa tämä sivu