1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Monkey Island

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi Tonski 14.01.2006.

  1. Tonski

    Tonski Regular member

    Liittynyt:
    18.11.2005
    Viestejä:
    670
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Muistaako kukaan tätä muinaista peliä? Olisi mukava kuulla joltakin kommentteja sarjan peleistä. Itselläni on nuo 2 viimeistä. (The Curse of the Monkey Island sekä The Escape from the Monkey Island) Sarjan kolmas osa eli The Curse of the Monkey Island iski minuun tosissaan ja olen pelannut sen vaikeammalla jo monesti läpi. Ensimmäistä kahta ei ole tullut pelatuksi.

    Antakaa vaikka joitakin kommentteja pelisarjasta/kyseisistä kahdesta pelistä tai vaikka arvosanoja. On mukava kuulla mitä muut tästä meiniosta pelisarjasta pitävät.
     
  2.  
  3. LcD

    LcD Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    1,214
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    On kyllä parhaimpia seikkailupeli sarjoja Broken Swordin rinnalla.
    Omaperäiset hahmot, hyvä huumori ja ongelmaratkaisut ovat aivan omaa luokkaansa.
    Kolmas peli taitaa olla minun suosikkini.
    Itse en kuitenkaan tuosta viimeisimmästä pelistä kuitenkaan oikein pitänyt. Jotenkin se 3d hässäkkä ei oikein purrut minuun, ja muutenkin tuntui jotakin lopahtaneen.
    Kannattaa ehdottomasti tutustua myös 1 ja 2 peleihin: "The Secret of Monkey Island" ja "Monkey Island 2: LeChuck's Revenge".
     
    Viimeksi muokattu: 14.01.2006
  4. Pahvipiä

    Pahvipiä Guest

    Tosi hyvä peli silloin aikoinaan, kun C64:llä pelailin. Muitaakseni pelasin nuo kaks ensimmäistä läpi. Sitten Zac McKracken vai mikä se olikaan...oli kans hyvä seikkailupeli.
    *hiukka ottaneena kirjoitan* ;)
     
  5. rayska

    rayska Regular member

    Liittynyt:
    10.01.2006
    Viestejä:
    102
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mielestäni paras on tuo curse of monkey island,se tuo niin paljon parannuksia verrattuna kahteen ensimmäiseen osaan, jotka ovat nykyään aika alkeellisen näköisiä ja itseäni juuri harmituttaa kun en jaksa keskittyä niihin vaikka ovat loistavia.Mutta jos vaikka lucas arts julkaisisi ne uudelleen curse of monkey island tyyliä käyttäen, olisin haltioissani.
     
  6. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itte oon kans pelannu varmaan kolmeen kertaan The Curse of Monkey Island:in läpi. Loistava peli! Harmi vaan, että hajottaa cd-asemia aika kovalla tahdilla... :) Yks on multa mennyt tuon ansiosta. Tämähän johtuu siitä, että peli latailee vähän väliä jotain cd:ltä. Eli koko ajan on kiihdytys->hidastus jne. Kuumenee asema liikaa...

    Tuo the Escape from the Monkey Island ei oikein iskenyt. Ekan saaren pelasin läpi, mutta toisella saarella mielenkiinto lopahti. Siihen oli osasyynä vaikeat kontrollit ja toinen syy oli vielä The Curse of Monkey Island:ia ihmeellisemmät ja epäloogisemmat arvoitukset.

    Tai sitten en vaan tajunnu... :D

    Edit: Sana jäi pois.
     
    Viimeksi muokattu: 14.01.2006
  7. rayska

    rayska Regular member

    Liittynyt:
    10.01.2006
    Viestejä:
    102
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo ei tota Escape from Monkey Islandia voi kyllä läpi päästä ellei kato niihin muutamiin mahdottomiin puzzleihin läpipeluuohjetta.Ite olin Lucre Islandilla jumissa jonkun viikon ja sit oli kyl pakko vähän vilkasta walktroughia,ettei mee mielenkiinto koko pelistä.
     
  8. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mä jouduin jo ekalla saarella (mikä ny sitte olikaa) vilaksemaan sitä kerran vai peräti kaks. Mut ku joutuu joka toisen arvotuksen kattomaan Walkthrough:sta nii pelistä lähtee mielenkiinot aika äkkiä...
     
  9. Tonski

    Tonski Regular member

    Liittynyt:
    18.11.2005
    Viestejä:
    670
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse en ikinä päässyt tuota Escape from the Monkey Islandia läpi. Kun en ole sellaista tyyppiä joka [bold]yleensä[/bold] katsoo walktrougheja. Toki niihinkin turvautuu jos on kuukauden samassa kohdassa. ;) Tuossa Curse of the Monkey Islandissa en kyllä walktrougheja käyttänyt, vaikka vaikeimmalla pelin pari kolme kertaa pelasinkin. ^_^ Helpommalla ei ikinä tullut kokeiltuakaan... Tunnusmusiikki jää kyllä pyörimään päähän joksikin aikaa. (The Curse of the Monkey Island)
     
  10. pyrtsi

    pyrtsi Member

    Liittynyt:
    15.01.2006
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kerran olen pelannut. :D
    en muista siitä oikeastaan mitään. :)
     
  11. philosoph

    philosoph Member

    Liittynyt:
    13.01.2006
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    itselläni on Monkey Island 1-4 pelit.. odotan innolla Monkey Island 5:sta.. MI pelit on erittäin mielenkiintoisia ja hermoja vaativia puzzle pelejä :) Odotan kovasti myös Fallout 3:sta.. ne on kyllä pakko hankintoja.. broken swordit 1-2 oon pelannu läpi, mutta siitä 3. meni maku puolessa välissä peliä =/ taon ite nykyjää Battlefield 1942:sta.. oon pelannu sitä jo yli 2 vuotta.. siihen ei voi kyllästyä.. vai voiko? =)
     
  12. rayska

    rayska Regular member

    Liittynyt:
    10.01.2006
    Viestejä:
    102
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onks kellään muuten mitään tietoo tosta monkey island vitosen julkasu ajankohdasta?.Onko tulossa joskus lähiaikoina, vai joskus vuonna nakki.Ite oon odottanu sitä kans vuodesta 2000 ja ainoo mitä oon kuullu siitä on se kun Guybrush sanoo nelosessa voodoo ladylle viiden monkey island osan sopimuksestaan.
     
  13. philosoph

    philosoph Member

    Liittynyt:
    13.01.2006
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tällanen kysymys oli netissä Monkey island 5 tekijöiltä kysytty:

    Is it possible that we will see a Monkey Island 5 in the future or have you definitely closed the book on that franchise?

    They are definitely going to make Monkey Island 5 since it is their most popular franchise. However, we shouldn't expect it in the near future.

    Ei kuulemma kannata odotella tulevan lähitulevaisuudessa.. Jossain kohti tulevaisuudessa kuulemma tekevät sen, eikä siitä ole kuulemma epäilystäkään.. Eli tulee Monkey Island 5 muttei lähitulevaisuudessa.. Itekki oon niin kova MI pelejen fani että huhhuh! on nii ikävä MI pelejä..

    ootko sä [bold]rayska[/bold] pelannu kaikki MI pelit läpi? tai yleensäkkää pelannu? =)
     
    Viimeksi muokattu: 21.01.2006
  14. rayska

    rayska Regular member

    Liittynyt:
    10.01.2006
    Viestejä:
    102
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No ei sitten auta muu kuin odotella sitä vitos osaa kuin kuuta nousevaa.Oon pelannu kyllä kaikkia monkey island osia ja läpi oon pelannu itelläni olevat Curse of Monkey Island ja Escape from Monkey Island pelit.
     
  15. Rumasana

    Rumasana Guest

    Olen nähnyt kaverin luona ja ihan hyvältä vaikutti jälkeenpäin kun ennemmin en tajunnut paljoa englantia kun näin sen.
     
  16. Tonski

    Tonski Regular member

    Liittynyt:
    18.11.2005
    Viestejä:
    670
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Viimeksi muokattu: 22.01.2006
  17. JukkaVee

    JukkaVee Member

    Liittynyt:
    23.01.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, olen itsekkin pelannut läpi kaikki kyseiset pelit. Muistaakseni olen nähnyt jossain myynnissä sellaisen paketin, missä on jokainen versio. Monkey Islandhan on tunnetusti [bold]LOISTAVA.[/bold]
     
  18. blade81

    blade81 Active member

    Liittynyt:
    29.07.2003
    Viestejä:
    1,287
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    MI1 oli aikoinaan ensimmäinen seikkailupeli, johon törmäsin. Jäin heti koukkuun ja sen jälkeen olen kahlannut suuren osan LucasArtsin ja Sierran seikkailuista läpi. Myös muiden valmistajien kyseisen genren pelejä on tullu pelattua, kuten aiemmin mainitun Broken Sword -pelisarjan kaikki kolme ilmestynyttä osaa (BS4 ilmestyy tämän vuoden aikana). Seuraavaksi ajattelin ottaa työn alle Runaway Road Adventure -seikkailun.
     
  19. philosoph

    philosoph Member

    Liittynyt:
    13.01.2006
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Suurena monkey islandien ja broken swordien fanina.. ainakin minun mielestäni Runaway Road Adventure -seikkailu peli oli ihan perseestä.. pelasin pelin vähän yli puolenvälin.. hidasta ja tönkköä.. en todellakaan suosittele edes kokeilemaan.. mutta tee niinkuin haluat :) *vain viAton vinkki!*... mutta luinko oikeen että broken sword 4 tulos? :O [bold]blade81[/bold] tiiätkö julkaisu päivää? pidätkö fallout pelisarjasta? mun mielestä ne on parhaita pelejä ikinä! :)
     
  20. blade81

    blade81 Active member

    Liittynyt:
    29.07.2003
    Viestejä:
    1,287
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Joskus loppukesästä taisi olla suunniteltu julkaisu. Toivottavasti ei veny kuten noilla on välillä ollut tapana. Runawayta taidan kokeilla varoituksestasi huolimatta. :) Monta kertaa peli on saanut surkeat arvostelut, mutta osoittautunut kokeiltaessa helmeksi. Tuota Fallout sarjaa en ole pelannut. Tiedän kyllä ko. sarjan pelien olemassa olosta.
     
  21. philosoph

    philosoph Member

    Liittynyt:
    13.01.2006
    Viestejä:
    39
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    sanoppa kaikki hyvät pelit (puzzle pelit) mitä tiedät.. Oon ite pelannu puzzle peleistä [bold]Grim Fandangon[/bold] läpi.. kaikki [bold]Monkey Islandit[/bold] läpi.. [bold]Broken swordit[/bold] (vaikkakin 3. osan vain puoleen väliin ja kyllästyin..) [bold]Leisure Suit Larryt[/bold] on iha perCstä.. [bold]Run Away - A Road Adventure[/bold].. ja hmm hmm.. :) mitähä niit enää keksis ni sanoppa kaikki mitä muita keksit noiden tyylisiä puzzle pelejä joiden pelaamisesta nauttii! [bold]:)[/bold] Muuten [bold]Disc worldit[/bold] on kans huippuja, oletko kuullut tai kokeillut?
     
    Viimeksi muokattu: 25.01.2006

Jaa tämä sivu