1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi diski 12.01.2006.

  1. diski

    diski Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2004
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Avataanpa vietiketju tälle vimpaimelle:
    Logitech Harmony Remote Control 525 - yleiskaukosäädin.
    Ohjaa jopa 15 eri laitetta yhdellä kaukosäätimellä. Suuri näyttö jossa taustavalo.

    [​IMG]

    Control your entire Home Entertainment system with the touch of a single button! Simply select an activity (e.g., "Watch TV", "Play a videogame", etc.) and your Harmony remote will send the right commands so you don't have to juggle remotes or remember a sequence of buttons.

    Ohjaan sillä näitä laitteita:
    Sony STR-DE597 -vahvari
    Ellion DVR 530 - DVD+RW soitin
    Yamada 6600 -DVD
    Panasonic TX-28PM1F -TV
    Toppfield TF5100PVRc -Kaapeli digiboxi
    XBOX 360 Premium -Pelikonsoli
    Joytech AVcenter -Signaalijakaja
    Wilfa AC-9000 -Ilmastointilaite

    Käyttöönotto oli helppoa wizard tyypisellä softalla jolla ohjelmoidan kake USB liitännän kautta. Ainoa laite jonka kanssa minulla on isoja ongelmia oli Force 315C digiboxi. Boxi ei yksinkertaisesti vaan ota välillä vastaan singnaalia eli pitä osotella kakea eri suuntiin ja painella monen kertaan näppäimiä ja siitten yht äkkiä regoi ja toimii taas hetken (edit 12.2.06 boxi ei enään käytössä).

    Toinen ärsyttävä juttu oli että latasi Panasonic TV:n jonkun yleispätevän konfiguraation jossa on järkyttävä määrä ylimääräsiä kamaa jota minun mallissa ei ole, no ne saa kyllä pois mutta on aika hidasta hommaa.

    Mutta muuten vaikuttaa pätevältä laittelta ja noi makrotoiminnot ovat tosi käteviä, ei tarvi käydä läpi 4ää kake et voi alkaa kattoo tv:tä :)

    onko muilla kokemuksia?
     
    Viimeksi muokattu: 12.02.2006
  2.  
  3. oam

    oam Guest

    Samanmoinen kapula myös minulla. Olen erittäin tyytyväinen siihen. Asetuksia saa säätää todellakin tarpeeksi jos haluaa mutta toisaalta käyttöönotto sujui oikein helposti. Kaikki omat laitteet löytyivät Logitechin tietokannasta ja komennot toimivat.

    Ainoa mikä harmittaa on tämä skenaario:

    - TV jo päällä
    - Procaster DVD soitin pois päältä kytkimestä, ei standby
    - Painan DVD:n päälle, TV:stä vaihtuu AV1 sisääntulo automatic
    - Painan kaukosäätimestä Watch DVD activityä joka laittaa vahvistimen päälle ja TV:n RGB sisääntulolle _mutta_ sammuttaa DVD soittimen

    Sitten pitää räplätä kaukosäätimestä DVD:n hallinta erikseen esiin ja painaa laite takaisin päälle. Pieni vaiva mutta harmittaa silti :) Eli tarvittaisko tuossa nyt sitä diskreettiä koodia on ja off toiminnoille?
     
  4. diski

    diski Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2004
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    On ollut samantapaisia ongelmia välillä kun menee jotenkin epäsynkrooniin ja luulee kai sammutavansa laitteita kun laittaakin niitä päälle ja vice versa (eli käyttää makroissa ilmeisesti power toggle eikä power on /off komentoja)
     
    Viimeksi muokattu: 20.01.2006
  5. Wraga

    Wraga Guest

    Mitenkäs tämän laitteen toiminta erilaisten moottoroitujen valkokankaiden kanssa? Toimiiko Kingpin, Leinwand, Adeo yms merkkien kanssa?
     
  6. diski

    diski Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2004
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En tiedä onko suoraan tukea, mutta periaatessa Harmonyn voi opettaa matkii mitä tahansa kaukosäädintä. Opetin esim sen ohjaa ilmastointia
     
  7. Wraga

    Wraga Guest

    Paljonko eri käskyjä onnistuu opettaa tälle kapulalle? Esim One4ALL kapulassa, vanhempi Kameleon, on joku 15 tms napin muistiraja.

    Entä onnistuuko makrojen tallentaminen usealle eri napille, vai pitääkö ne tallentaa vain niille neljälle(?) lcd-ruudun vieressä olevalle?
     
  8. diski

    diski Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2004
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En ole tietoinen mistään maximimäärästä. Tavallisten nappien lisäksi (joista 45:tä voi opettaa) LCD näytölle saa neljä käskyä kerralla joita käytetään näytön sivunappien kautta ja näytön alla on nuolinäppäimet jolla voi selata seuraavaan settiin ja en usko että settien määrällä on maksimimäärä.

    Makrot aktivoidaan ainoastaan niitten neljän näytön sivulla olevan napin avulla mutta niitten makrot muuttuu kun selaa näytön alla olevilla nuolinäppäimillä seuraavalla sivulle, ja en tässäkään tiedä onko makrojen määrällä ylärajaa.

    Jossakin vaiheessa varmaan kapulan muisti tulee täyteen jolloin komentoja ei mahdu mutta ei hajua paljonko tossa on muistia. Mulla toi ohjaa tällä hetkellä 8 laitetta ja käytän 4:ää makroa.
     
    Viimeksi muokattu: 12.02.2006
  9. eddison84

    eddison84 Regular member

    Liittynyt:
    02.02.2006
    Viestejä:
    707
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    paljonko maksoitte omasta kapulastanne? ja onko siitä jotai erilailla varusteltuja paketteja myytävänä, ku näkyy hinta heittelevän 59-98e välillä suomalaisissa nettikaupoissa....ite tilasin Famiko:lta, 58,70e..esim. mikromaja myy 93e hintaan..
     
  10. diski

    diski Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2004
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Maksoin 78,90 verkkokauppa.com:ista. Oon huomanut että hinta heittelee tosi paljon ja katukaupoissa on yleensä yli 100e
     
  11. jtmz

    jtmz Guest

    Kuinkas kauan tuossa kestää paristot?
     
  12. diski

    diski Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2004
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ostin vuodenvaihteessa ja oon käyttänyt lähes joka päivä, ja vielä on samat paristot
     
  13. noobster

    noobster Guest

    kiva kapula, tosin säätelyyn menee paljon aikaa...
    tuon force 315c boxin ongelma on vissiin signaalien viiveet, itse sain niitä hieromalla toimimaan.
    huono puoli (tosi paska!)on siinä jos on laitteita jotka käyttää power togle käskytystä, sillä saa makro komennot sekaisin.
    sitten tietty vielä tosi paskan paska ominaisuus on siinä että jos joudut palaamaan laitetasolle räpläämään jotain ysilölistä laitetta vaikka tykkiä ja haluat palata takaisin "activities" tasolle ohjaamaan kaikkea paskiainen sulkee kaikki laitteet :-C

    eli itse olen tosi pettynyt hankintaan.... 20€ maksimi arvo!
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 01.03.2006
  14. diski

    diski Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2004
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    noobster, Aika erikoista toimintaa sun kapulassa, jokin on pahasti pielessä ohjelmoinissa. Ei toi mulla sulje laitteita kun käskystä ja silloin kun vaihdan aktiviteetia niin se sulkee ainoastaan ne laiteet joita ei käytetä valitussa uudessa aktiviteetissä, niinkuin pitääkin.

    Mitä tarkoitat sillä että power togle seikoittaa makrot? mulla suurin osa laitteista käyttää power togle toimintoa. Konffausohjelmahan kysyy käyttääkö laite power toglea ja toimii sen mukaan.

    Jos käyn välillä käyttämässä jotakin laitetta (harmonyllä tai sen omalla kaukolla) joka on makron ulkopuolella ja tuun takasin aktiviteeteihin sulkematta sitä ja sitten aktivoin jonku makron jossa se on mukana niin se sulkee laiteen jos siinä on power togle sillä luulee tottakai että laite on poissa päältä ja lähettää power togle käsksyn.

    Eli jotta Harmony voisi näissä tilanteissa toimia oikeen niin laiteiden pitäsi lähettää sille tietoa siitä onko ne päällä ja sen pitäsi osata toimii sitten sen mukaan... no sellaisia laitteita ja kaukosäätimiä ei tietäkseni vielä ole :)

    Force käyttää kuulema eri infrapuna standardia kun muut valmistajat, viivettä säätämällä sen saa toimii paremiin mutta ei täydellisesti, uusi Topfield boxini toimii hienosti Harmonyn kanssa.

    Ainoo laite jonka kanssa on ongelma on Panasonic telkkari, siinä kun on TV/AV nappi jonka logiikka on minulle aika hämärä ja siksi vaikee saada makrot toimii niin että ei tarvi laitteiden automaatisen käynistyksen jälkeen useimiten vielä painaa TV/AV nappia et kuva näkyy.

    Harmittava piire noissa makroissa on se että esim PVR makrossa on peruskonfiguraatiossa yksi komento liikaa ja sitä ei saa sieltä ilveeläkään pois, jouduin luomaan opetetun napin joka ei tee mitään joihin ohjaan "turhan toiminnon" eli pitäsi päästä muutamaan noita makroja paljon vapaamin kun mitä konffausohjelma antaa nyt tehdä.
     
    Viimeksi muokattu: 11.03.2006
  15. noobster

    noobster Guest

    joo tuo power togle homma oli tosiaan simppeli, pitää itse tietää
    mitä nappeja painelee...
    tykin ohjaukselta saa power "aina on" jutskan päälle ja sitten piti laitaa feikki activityn joka vain käynnistää tai sulkee tykin.
    aika moni ominaisuus tosiaan ollut ohjelmoinnista kiinni, vastasivat äsken lgth supportista että forcen pitäisi toimia kun opettaa kaikki näppäimet, sitä en täydellisesti ole vielä kokeillut no ehkä tänään tai huomenna ;-D
    tarkoititko että "activity" perus setissä yksi toiminto liikaa?
    eikös niitä saa pois, lisättyä ainakin? laitoin mm sillain että esim:
    dvd päälle, luukku auki, 10s. viive, luukku kiinni, pläytä vielä perään...
    ihan jees kake kunhan saa tuon force paskiaisen toimimaan...
     
  16. diski

    diski Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2004
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä juuri sitä en ole vielä keksinyt miten perusactivitystä saa niitä alkuperäsiä askelia pois, tässä tapauksessa PVR activity halua vältämättä lähettää Topfieldille komennon jolla valitaan sen output (jota ei tarvi valita). Lisääminen tosiaan käy näppärästi ja sillä saa aikaan aika eksootisia juttuja :)

    Kokeilin kanssa tota sillein että opetin Forcen tärkeimät näppäimet mutta valitettavasti se ei auttanut, en tullut kokeileksi sitä että opetan kaikki, toivotaan että toimii!!
    -d
     
  17. noobster

    noobster Guest

    ootko kokeillut siten että et ohjelmoit external device activityn avulla sen? sinne voi syöttää kaikki jutut itse, mä laitoin tykin ohjauksen sieltä kautta.
     
  18. diski

    diski Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2004
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    en oo kokeilu, se voisikin toimia kiitos!!
     
  19. noobster

    noobster Guest

    no niin opetin kaikki komennot raw muodossa ja kas kuinka,
    toimii kuin se kuuluisa vessa, junan meinaan!
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 12.03.2006
  20. joumak

    joumak Member

    Liittynyt:
    12.03.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsekin hankin kapulan. Muuten vaikuttaa hyvältä, mutta Panasonicin telkkari ei suostunut menemään päälle, minkä vuoksi aktiviteetit (makrot?) menivät keturalleen. Eilen illalla pari tuntia säädettyäni alkoi toimia lisäämällä IR-komentojen kestoa (valitettavasti globaali arvo, nyt volyymiakin tulee turhan paljon yhdellä napautuksella).

    Keskeinen osa kodin viihdekeskusta on Linuxin VDR-pohjainen tallentava digiboksi. Harmonyn kanssa yksi ongelma on se, ettei minulla ole siihen ohjainta, jossa olisi sekä väri- & vcr-painikkeet erikseen. Tämän vuoksi VDR:n kanssa tilanne on joko/tai. En ole keksinyt tuohon vielä järkevää ratkaisua. Tietysti yksi vaihtoehto olisi etsiä sopiva valmis kaukosäädinprofiili lircille netistä, mutta en oikein tiedä, miten sen saisi tungettua Harmonyyn (pitäisi ilmeisesti tietää laite, joka käyttää ko. kaukoa). Kokeilin yhtä HOW-TO:a, mutta siitä puuttui taas jotkut muut napit.

    Aktiviteettien ohjelmointi tökkii myös itselläni hieman. Oletusaktiviteetit olettavat, että eri toimiin käytetään tiettyjä laitteita sekä tiettyjä toimintoja. En ole vielä löytänyt softasta kohtaa, jossa niitä voisi muokkailla täysin vapaasti. Haluaisin lisätä esim. Kuuntele musiikkia -aktiviteetin, joka käynnistäisi telkkarin, VDR:n MP3-pluginin ja stereot Analog In -tilassa. Erityisesti Harmony ei tarjoa oletuksena mahdollisuutta käyttää Analog In:iä.
     
  21. noobster

    noobster Guest

    ei hän tuo analog in pitäisi olla vaikea, kyllä mun vahvarilta sen saa? jos sen saa sun kakella päälle niin kyllä harmonyllä silloin hoituu. kyllä tuolla harmonyllä lähes kaiken hoitaa toi konffailu on vaan niin p.keleen hidasta >:C muuten asiallinen kake, paitsi tuosta näppylöiden naksumisesta en kauheasti pidä...
     

Jaa tämä sivu