1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Sony Ericsson K700i!!!

Viestiketju Yleistä keskustelua kännyköistä -osiossa. Ketjun avasi Tontsa84 18.11.2005.

  1. Tontsa84

    Tontsa84 Guest

    Eli tämän kännykän olen aikomassa ostaa mutta haluaisin ensiksi varmistaa chateissä onko se kannattava ostos. Tämmösiä kommentteja on tullut:

    ""Kuvan laatu hyvä. Mutta videokuvassa liian nopeasti tapahtuva liikee muuttaa kuva ERITTÄIN rakeiseksi. Ja jos puhelin jäätyy niin videokuva alkaa pätkimään. Lisää puutteita löytyy myös siitä, että kamerassa ei ole linssin suojusta vaan "kolo" jossa linssi on pitäisi suojella naarmuilta. Kyllähän sen naarmuilta suojaa, Mutta taskuista tarttuva pöly jää pikkuhiljaa todellisesti kiinni linssiin jolloin kuva hieman sumenee. Likaa ei myöskään kovin helposti linssistä pois saa kolon takia. En edes ilmasprayllä, joka on suuniteltu elektronisten alitteiden puhdistamiseen, saanut pölyä linssistä. Vajaa vuoden käytöllä on alkanut "joystick" kulumaan ja esim. ylös valikoissa pääseminen tuottaa paikoitellen ongelmia. Mikrofoni puhelimessa on hyvä, ja bluetoothin avulla saat koneestasi sirrettyä kappaleita puhelimen 44kt (?) muistille. Myös ääninauhuri on hyvä ja terävä. Jos et ole ennen sonyllä kirjottanut viestejä, tulee alussa olemaan ongelmia käyttöjärjestelmän kanssa. Mutta kun tottuu käyttämään sitä, on se parempi kuin nokian vastaava."


    "Eli oma k500i toiminut täydellisesti, ollut paras puhelimeni ikinä (niin hinta-laatu-suhde kuin muutenki!) Ei mitään vikoja. Toimii mielestäni paljon nopeammin ja vakaammin kuin yksikään kokeilemani Noksu (mm. hiukan monipuolisempi kilpailija 6230). Näyttö on erinomaisen kirkas ja selkeä ja iso! Näkyy hyvin myös auringonpaisteella, toisin kuin juuri nämä Nokian puhelimet (5100, 6610i jne), jotka näyttävät himmeiltä aurinkoisella ilmalla. K500i voitti TM:n (en muista numeroa, aika uusi joka tapauksessa) testin tasapistein Nokia 3220:n kanssa, mutta on mielestäni paljon parempi. K700i:hän on siis monipuolisempi versio k500i:stä ...k500i on karsittu versio k700iistä. Ainoa juttu on, että SE:n huoltoa moititaan hitaaksi, kestää 3 vko tai enempi, mutta mitä se haittaa ku ei näitä tarvi lähettää sinne niin usein kuin Noksuja ...ainakin omien kokemuksieni mukaan."

    Kyllä olet suht koht varma että ostan tuon ellei joku nyt sano jotain todella huonoa puolta tai tietenki parempaa kännykkää (samalla hinnalla tietenki eli 199€ ...tai voihan se nyt 20€ heittää) ...eli onko kokemuksia tai tietoa???
     
  2.  
  3. kumipuu

    kumipuu Guest

    omia kokemuksia sony-ericsson kännykästä. kauhea puhelin 2 viikkoa pidin ja vaihdoin nokia 6600. lataus on jo haaste sony- ericssonissa latausjohdon piti olla just oikein laitettu. eli jos se piuha on sellainen joka "naksatutetaan" auki niin en suosittele kenellekkään. laitoin latauspiuhan kiinni ja vain harvoin se sen latasi. se on kummallinen lataustapa muutenkin. nokiassa vaan laitan johdon kiinni ja kaikki toimii. vaikea selittää tarkemmin, mutta lataus ei aina onnistu sony- ericsson kännyköissä. k500i ja k700i kumpaakaan en suosittele. k700i:n hinnalla saat jo kännykän joka on nykyaikaisempi. suurempi näyttö, paremmat ominaisuudet. nokia 6600 joitakin kymppejä kalliimpi ja sitten siemens jolla 2 vuoden takuu.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 18.11.2005
  4. slawe

    slawe Member

    Liittynyt:
    26.05.2005
    Viestejä:
    72
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  5. Tontsa84

    Tontsa84 Guest

    Ja on siin Ericksonissaki kahen vuoden takuu!!!

    Joitakin ...100€ kalliimpi ja hävii parissa kohassa (http://puhelinvertailu.com/index.php?eka=k700&toka=6600&kolmas=) kuten vähemmän muistii (no on sentään muistikortti paikka ...mutta kuitenkin häviää vaikka ostais sen 32mt muistin), ei oo datakaapelitukea ja ei radiota (joka on hyödyllinen ainakin minun tapauksessa)!!! Eli noista kahdesta kyllä päädyn Ericksonii ...onko muita lisävaihtoehtoja???

     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 18.11.2005
  6. laspa

    laspa Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2005
    Viestejä:
    253
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla ei ongelmia k500iissä, se napsahtaa ihan mukavasti paikalleen, ja sitä pitää vääntää ylöspäin että lähtee irti, EI vetää ulospäin!
     
  7. huusko

    huusko Member

    Liittynyt:
    31.01.2005
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kuvan laatu on hyvä kyllä, mutta puhut noista kameran ominaisuuksista kuin olisit digikameraa ostamassa. Totta on tuo rakeisuus, myös still-kuvissa jos on hämärää. Ja ei VGA-kameralla ihmeitä saa aikaan missään olosuhteissa. Tietysti mitä vaatimuksia kameralle on, itse en puhelimen kameraa käytä. Se linssin kolo kyllä kerää pölyä, varsinkin sellainen kuminen reunus linssin ympärillä siellä pohjalla. Itse olen pumpulipuikolla puhdistanut sen. BT:llä olen siirtänyt paljon kappaleita, kuvia ja pelejä, kyllä on koko puhelimen muistikapasiteetti käytössä (41 megaa riippuen kokoonpanosta, näin lupaa SE).

    Oma puhelimeni on toiminut hyvin ja ominaisuuksia on hyvin hintaansa nähden. Ei ole tarvinnut huoltoon lähettää kertaakaan ja tuo laturin kiinnitys/irroitus on mielestäni ihan hyvä, kun osaa sitä käyttää. Itselläni joystick ei ole kulunut, mutta ilmeisesti varsinkin jos puhelimella pelaa runsaasti, varmasti kuluu. Se "hieno" Quickshare-tarra irtosi pari päivää sitten näppäimistön alareunasta :D (puhelin on n. 7kk vanha). Akkukin on kestänyt, lähes uudenveroiset toiminta-ajat edelleen. Nämä minun kokemuksiani kyseisestä puhelimesta, olen ollut tyytyväinen.

    edit: typot pois
     
    Viimeksi muokattu: 18.11.2005
  8. kumipuu

    kumipuu Guest

    toi nokia 6600 hinta on vähän vanhentunut. se on n.220-230 euroa ainakin gigantin näkökulmasta katsoen. ja mulla tuli ainakin toi muistikortti (32) mukana. lieneekö rapsineet sen pois jotta hinta halpenisi. mutta jos haluat sony- ericssonin niin osta se. onhan siinä takuu. ja äänenlaadusta sen verran että sony ericssonissa joka mulla oli 2 viikkoa oli paljon parempi ääni kuin nokia 6600 puhelimessani. äänen puolesta sony ericsson, näytön koon puolesta nokia 6600.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 19.11.2005
  9. frankku

    frankku Regular member

    Liittynyt:
    10.06.2005
    Viestejä:
    874
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikö erkillä ole vieläkin 1v. takuu? Ja varaudu kantamaan laturia mukana joka paikkaan koska niitä ei ole joka nurkalla tarjolla...
     
  10. kumipuu

    kumipuu Guest

    nehän väittää että kaikissa on vuoden takuu, mutta väittäisin että tuotteen pitää kestää käytössä vähintään 2 vuotta. esim. digibokseissa se pätee samoin dvd- soittimissa eli mitenhän se loppujen lopuksi on. kyllä kuluttajaa monesti viilataan silmään tuon takuuasian kanssa. myyjä kertoo oman totuuden, mutta kuluttajaasia mies on toista mieltä.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 19.11.2005
  11. laspa

    laspa Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2005
    Viestejä:
    253
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Muistelisin niin että kaikkiin 1.9 jälkeen ostettuihin uusiin SonyEricssoneihin annetaan 2v takuu. En ole ihan varma tosta åäivämäärästä, mutta nykyään saa uusiin SE:hin 2v takuun. Ja kumpuu kyllä puhuu asiaa tuossa, laissa on määritetly että laitteen pitää kestää kohtuullinen aika, joka yleens'ä on se 2 vuotta. Näin oli ainakin meidän lukion lakitiedon tunnilla
     
  12. frankku

    frankku Regular member

    Liittynyt:
    10.06.2005
    Viestejä:
    874
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Alalla työskelleenä voin todeta omasta kokemuksesta että valmistajat ei luovu etuoikeuksistaan ihan helpolla. Kannattanee ainakin varautua että se takuu on tosiaan 1v. niin ei tule pettymystä vaikka ehkä myöhemmin voisitkin voittaa kädenväännön valmistajan kanssa. Se on tosin todella epätodennäköistä.

    edit: edelliseen kommenttiin:
    tota en tiennyt, maailma muuttuu näköjään.
     
    Viimeksi muokattu: 19.11.2005
  13. kumipuu

    kumipuu Guest

    oletko katsonut moottori-ollin (motorola) mallistoa? kun mietit mikä puhelin. ja tuosta takuujutusta jonkun kannattaisi aloittaa erillinen ketju, jotta saataisiin asiaan vähän pohjaa. eli keskustelua miten asia on vuosi vai kaksi? tulisi keskusteltua miten asia on. itse en voi ketjuja aloittaa tietyistä syistä.
     
  14. frankku

    frankku Regular member

    Liittynyt:
    10.06.2005
    Viestejä:
    874
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo, totta on että takuu on 2v. 1.9.2005 jälkeen ostetuissa koneissa. Ainakin erkin sivut niin sanoi.
     
  15. Tontsa84

    Tontsa84 Guest

    Enhän mä puhunu ...noi oli mitä netissä siitä on sanottu. Ja en eti mitään digikamera puhelinta ...ihan vaan et sais OK kuvii. Ja mikset ite käytä kameraa, ei kai se ole liian huono???


    NONIH ...alkaa Ericsson vaikuttaa hyvältä :)!!!


    Ei näytöllä hirveesti välii ...kamera ja ääni tärkein ...ja hinta joka Ericssonissa on tietoihinsa nähden LOISTAVA!!!


    Taitaa jäädä kaverilla latailut väliin ...HEMMETTI!!!


    En oo kattonu ...mitäs suosittelisit (200€ hintaan ja tietenki se kamera mukana)???


     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 19.11.2005
  16. kumipuu

    kumipuu Guest

    Motorola V 547 . motorola tarjoaa paljon uusia ominaisuuksia mm. bluetooth, EDGE nopea datayhteys jolloin voit paremmin ladata verkon kautta dataa, videoita, musiikkia mitä haluatkin. vakiona myös videokaappaus voit katsoa videoclipsejä. mp 3 soittoäänet , kaksoisnäyttö, kamera. ja toi on alle 200 euron kännykkä. http://www.vertaa.fi
     
  17. laspa

    laspa Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2005
    Viestejä:
    253
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  18. kumipuu

    kumipuu Guest

    kyllä toi k700i numeroiden valossa parempi. sisäistä muistia 41 mt jonka pitäisi riittää jo joksikin aikaa. ja toi 199 euroa kyllä muuntuu alemmaksi viimeistään jouluna? 187,90 euroa verkkokauppacomissa. ja kun on vanhasta puhelinmallista kysymys hintahaitari on melko moninainen.
     
  19. Tontsa84

    Tontsa84 Guest

    Kyllä tässä alkaa Erkin puolelle kääntyy...
     

Jaa tämä sivu