1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

MP2 ääni ei kuulu

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi miksuomi 04.03.2003.

  1. miksuomi

    miksuomi Member

    Liittynyt:
    21.02.2003
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Halusin muuttaa NTSCFilmin PAL-formaattiin ja tein ohjeiden (http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/78178.php) mukaan ja muutin ensin äänen waviksi ja sitten BeSweetillä MP2:ksi. Ongelma vain on että mitään ei kuulu, kun tiedostoa soittaa esim. media playerissä!!! Wavi kuuluu kyllä. Puuttuuko multa muka jokin codekki vai? Kaikki muu on aina pelittänyt hienosti.
     
  2.  
  3. miksuomi

    miksuomi Member

    Liittynyt:
    21.02.2003
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt on ilmennyt uusi ongelma, enää ei toimi toi VCD:nkään teko tavallisesta avista(fr 25, divx5, audio=mp3), äänet kadoksissa siinäkin lopputuloksessa. Mulla on kai jokin täppä jostain pois tai jokin muu asetus pielessä, mut mikä? Jos joku osais sanoa edes jotain vinkkiä!!!
     
  4. miksuomi

    miksuomi Member

    Liittynyt:
    21.02.2003
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt on ilmennyt uusi ongelma, enää ei toimi toi VCD:nkään teko tavallisesta avista(fr 25, divx5, audio=mp3), äänet kadoksissa siinäkin lopputuloksessa. Mulla on kai jokin täppä jostain pois tai jokin muu asetus pielessä, mut mikä? Jos joku osais sanoa edes jotain vinkkiä!!!
     
  5. realnerd

    realnerd Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2003
    Viestejä:
    227
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jospa kertoisit ensin millä ohjelmalla olet VCD:tä koodaamassa, niin olis helpompi arvailla mikä "täppä" on pois päältä
     
  6. miksuomi

    miksuomi Member

    Liittynyt:
    21.02.2003
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    TMPGEnc:llä ja sitten tietysti tarvittavilla VirtualDub:lla tai Nandub:lla.
     
  7. realnerd

    realnerd Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2003
    Viestejä:
    227
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oletko tehnyt tämän
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/5367
    eli nosta sitä prioriteettia, itse en tämän jälkeen ole tarvinnut mitään muuta kuin TMPGEnciä, on onnistunut xvid, divx, mp3 ja ac3 äänet ja vielä tekstitkin tulee mukaan...
     
  8. miksuomi

    miksuomi Member

    Liittynyt:
    21.02.2003
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo oon kokeillut muuttaa sitäkin arvoa, ja palauttanut sen sellaiseksi kuin silloin kun käännökset mulla vielä onnistui (eli Direct Show Multimedia Reader on listassa ensimmäisenä).

    Oon myös poistanut kaikki video-tiedostoilla leikkimiseen tarvittavat ohjelmat, korjannut/siivonnut rekisterin ja asentanut kaiken WinXP:tä lukuunottamatta uudestaan. Eli todennäköisesti ongelma liittyy XP:hen ja sen ominaisuuksiin???!!!!??

    Vaikkei tässä mitään ammattilaisia olla, niin ei myöskään ihan vasta-alkajia. Oon lukenut tätäkin sivustoa aika lailla ja tehnytkin monia avi2vcd-käännöksiä, ja nyt tälläisen ongelman ilmaantuessa en omin neuvoin asiaa pysty ratkaisemaan.

    Mutta jos joku vielä jaksaa yrittää pohtia tätä ja antaa vinkkejä niin SUURI KIITOS etukäteen!!!
     

Jaa tämä sivu