1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tunturi Super Sport -mopo

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi ChampiO 26.06.2005.

  1. ChampiO

    ChampiO Regular member

    Liittynyt:
    04.04.2005
    Viestejä:
    146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Elikkäs tuli mieleen kirjoiteilla tänne mopedi -asioista :) Vaikka paras paikka ei välttämättä olekaan. Eli: Kuinka moni omistaa kyseisen mopon? Vai omistaako kukaan? Itse omassa "mummolassani" kohta yli 27 vuotta vanha Tunturi Super Sport mopo joka on kulkenut sukupolvelta toiselle. Mitään en ole viritellyt, nopeusmittari otettu pois.. Takarengas joskus vaihettu. Hirmu likanen, en ole availlu mitään enkä ole poistanu enkä puhdistanu mitään.. Joskus on kuulemma vähäsen viritelty. Vuosimallia en itse tiedä (pitää kysyä tuolta suvun puolelta ;) Mutta todella pirteä peli vielä. Tankki on punainen eikä juurikaan ruostetta. Takana ruostunut pakoputki. Ilmeisesti hieman kärsinyt, mutta silti hyvin pelittää. Metsässä on mongerrettu monia monia vuosia jossain emäkorvessa keskellä mehtää :) Joku kerta söi tulppia ihan *****ti mutta ostettiin jostain kaupasta joku tulppa ja sillä on toiminu jo pitkään. Mitään entisöintejä ei oo tehty eli mopedi on aito ja alkuperäinen.



    [bold]EDIT:[/bold] Kaikenlaiset moposivustot olisi tosiaan varmaan parempi paikka tämmösille, mutta ihan mielenkiinnosta tein tämmösen viestin.
     
    Viimeksi muokattu: 26.06.2005
  2.  
  3. nerdee

    nerdee Regular member

    Liittynyt:
    02.11.2003
    Viestejä:
    495
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kaverillani oli Super Sportti, kevyesti viritetty mutta nyt se taitaa olla jo entinen. Se oli myöskin joku ikivanha suvussa kulkenut mopo. :)
     
  4. spertti

    spertti Active member

    Liittynyt:
    01.06.2005
    Viestejä:
    1,222
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mulla oli joskus tommonen vuodelta -82. Oli todellinen helmi. Ajelin kaikissa metsissä poliiseilta piilossa. Kun täytin 15 lahos koko mopo alle. Oli tehopyttyy ja tehoputkee.... Meni ainaki 60 km/h =)
     
  5. ChampiO

    ChampiO Regular member

    Liittynyt:
    04.04.2005
    Viestejä:
    146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu eli selvisi, että mopo olisi vuosimallia -79.



    PS: Olen kahlannut noita tätä asiaa käsitteleviä sivustoja, niin olivathan tuolla nuo virittelijät saaneet puristettua 80km/h =)
     
    Viimeksi muokattu: 27.06.2005
  6. nerdee

    nerdee Regular member

    Liittynyt:
    02.11.2003
    Viestejä:
    495
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    motot.netissä ainakin on paljon juttua mopojen virittelystä ja sellaisesta. Varmasti on Super Sportistakin enemmän keskusteluja siellä.
     
  7. ChampiO

    ChampiO Regular member

    Liittynyt:
    04.04.2005
    Viestejä:
    146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo motot.netistä olen noita juttuja juuri lukenutkin.
     
  8. stauf

    stauf Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    571
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyseisiä härveleitä olen omistanut kymmenkunta, vieläkin löytyy yksi kokonainen ja toinen osina.

     
  9. vellu-m

    vellu-m Regular member

    Liittynyt:
    21.07.2004
    Viestejä:
    217
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla oli joku ihan ensimmäinen Tunturi super sport se oli rungoltaan jo niin huono, että piti palotella rälläkällä palasiksi ja pistää roskiin...

    Nyt mulla on vakuutuskilven (valko-oranssi on väri) mukaan 1981 pikkasen paranneltu malli nuista 70-luvun malleista ---> etuhaarukka on parempi Paioli ja taka iskarit on kanssa paremmat paiolit ja mittaristo ei olen enään pyöreä... ym.. ym..
     
  10. ChampiO

    ChampiO Regular member

    Liittynyt:
    04.04.2005
    Viestejä:
    146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Stauf, mitä vuosimallia ovat?
     
    Viimeksi muokattu: 28.06.2005
  11. V-kos

    V-kos Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    1,345
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Heh tuo on kyllä karuista karuin. Kaverin veljellä oli joskus niin kyllä sille naurettiin. Wanha kunnon Pappa Tunturi sen olla pitää. Polettava java myös menettelee.

    Skootterit on nössöille.
     
    Viimeksi muokattu: 28.06.2005
  12. LcD

    LcD Regular member

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    1,214
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ittellä on tosta vanhempi versio, pelkkä Tunturi Sport, ei mitään Supereja ;). vm.73
     
  13. ChampiO

    ChampiO Regular member

    Liittynyt:
    04.04.2005
    Viestejä:
    146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tietääkö kukaan muuten mistä noita varaosia kannattaisi tuntureihin metsästellä?
     
  14. vellu-m

    vellu-m Regular member

    Liittynyt:
    21.07.2004
    Viestejä:
    217
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tänään ostin paikallisesta mopo-liikkeestä katkojan kärjet... ja sieltä saa kaikkia muitakin kulutus osia esim. rattaat, tiivisteitä, ja YM...
     
  15. ChampiO

    ChampiO Regular member

    Liittynyt:
    04.04.2005
    Viestejä:
    146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja nimenomaan alkuperäisiä osia? En rupea sitä modifioimaan vaan alkuperäisiä osia vain hankin.
     
  16. nikozjr

    nikozjr Guest

    Itellänni tämmönen 81vuodelta. myynnissä osina..
    moottorihan siitä levisi.
    champion laitappa mailia jos kiinostaa.
    <editoitu>
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 19.07.2008
  17. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Ei mailiosoitteita foorumeille!
     

Jaa tämä sivu