1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Red ring of death korjaus.

Viestiketju Xbox 360 -osiossa. Ketjun avasi Jomppala 29.03.2009.

  1. Qmix

    Qmix Member

    Liittynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    http://www.xbox360huolto.com/rrod-korjaus.html

    Itelle ei tuu RRoD:ia vielä, mutta näyttis alkaa oikuttelemaan hetken pelailun jälkeen tekemällä viiruja ruutuun jotenk aion tuon ohjeen mukaan tehdä korjauksen.

    Nylonprikkoja ei tunnu löytyvän mistään kaupasta, enkä rupee mistään ebaystä tilailemaan moisia.
     
  2.  
  3. Tecnigas

    Tecnigas Member

    Liittynyt:
    23.11.2009
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Käynnistän boksin ja laitan annan pelin käynnistyä kovolta niin boksi sammuu ja 2 valoa vilkkuu. Eli ei tule rodia, mitä vittua mun nyt pitäs tehä? :D
     
  4. turska

    turska Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    4,040
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Viimeksi muokattu: 23.11.2009
  5. Janx

    Janx Member

    Liittynyt:
    20.05.2005
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onkos tuo ruuvien vaihto ehdottoman tärkeä osa tuota korjausta, vai voiko käyttää noita x-kiinnikeitä uudestaan? Tossa olisi kaverin xboxi purettuna ja tänään tarkoitus hakea hopeatahnat ja kasata..
     
    Viimeksi muokattu: 05.12.2009
  6. lmu2002

    lmu2002 Member

    Liittynyt:
    04.01.2006
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sanoisin että on. Eilen illalla tein korjauksen ja pelkkä tahnojen ja ruuvien vaihto korjasi ongelman. Ohjeessa kyllä kehoitetiin ylikuumentamaan siitä huolimatta, mutta päätin jättää grillauksen väliin. Hyvin toimii. Kop kop. Tehdään grillaus sitten jos ongelma uusii.
    Ruuvien pituus kannattaa katsoa tarkkaan. 12mm kierrettä on optimi. Pidempään joutuu laittamaan peltikuoren ulkopuolelle prikkoja (näin kävi mulle). Haitta on se, että muovikuori jää mulla hieman pullottamaan. Lyhyemmät voi olla hankalia saada ruuvattua siileihin. M5 muoviprikkoja ei sitten löydä juuri mistään, pitää tilata tms. Voi kokeilla soitinliikkeestä, rumpujen varaosiin kuuluu muoviprikkoja, katsoo vaan sopivat.

    Itse käytin tätä ohjetta: http://www.llamma.com/xbox360/repair/ring_of_light_x-clamp_fix.htm
     
  7. Jesee

    Jesee Guest

  8. Janx

    Janx Member

    Liittynyt:
    20.05.2005
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jep, tein korjauksen ilman ruuvien vaihtoa, kone toimi kun ei ollut kuoret paikoillaan mutta kuoret kun laittoi niin tulipa taasen kolme kivaa punaista... eli ei kun uudestaan auki ja jostain etsimään ruuvit ja rikat...

    Juu, eilen sit tuli avattua uudelleen ja haettua ruuvit mut muoviprikkoja ei tietty löytynyt mistään... jäähyjen alle laitoin kaksi tavan prikkaa päällekkäin ja emon toiselle puolelle sellaiset kumi/metalli prikat. Ainakin kone nyt toimi, pikaisella kokeilulla.
     
    Viimeksi muokattu: 06.12.2009
  9. thejammy

    thejammy Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2006
    Viestejä:
    1,823
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    onnistuuko tuo RROD:n korjaus "lähes" aina vai onko tuo korjaaminen vähän fifty-fifty peliä?
     
  10. majuri92

    majuri92 Regular member

    Liittynyt:
    28.11.2005
    Viestejä:
    339
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko penny trikissä sähköteipin tarkoituksena estää se että jos penni menee vähän huonosti niin se ei nakkaa oikkariin ? ajattelin vaan että kun mulla on juuri niitten komponenttien kokoiset alumiinin palaset että jos ne kiilaa emon ja takalevyn väliin niin voi olla huoletta ? Meinaan se teippi kyllä lähtee siitä liikkumaan jos kerrannoin kuuma paikka on kyseessä...
     
  11. Qmix

    Qmix Member

    Liittynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ite kasasin eilen oman boksini M5x10mm ruuveilla ja käytin pohjaan jousiprikkaa, sitten sinne siilen puolelle laitoin nylonprikan ja normaalin sinkkiprikan. Tämä siksi, että sain noilla prikoilla ton siilen suoraan. Prossun ja siilen väliin sitten hopeatahnat.

    http://www.xbox360huolto.com/rrod-korjaus.html

    Ite käytin yo. ohjetta.
     
  12. Juho92

    Juho92 Guest

     
  13. Juho92

    Juho92 Guest

    Kuinka UPS:n palautuskirjan saa vaihdettua eriväriseksi esim. wordilla? Musta väri loppu ja pitäs tulostaa se. Auttakaa, kiitos.
     
  14. Juho92

    Juho92 Guest

    Minulla on tämä täysin sama ongelma ja tarvitsen apua. Kuinka lähetit ja minne konsolisi korjaukseen? Eikö lähettäminenkään maksanut yhtään mitään? Jos haluaisin, että pakettini noudetaan, niin maksaako se mitään? Kertoisitko minulle tarkat ohjeet, miten hoidan asian. Kiitos todella paljon jo etukäteen.

    Olen tehnyt jo korjaustilauksen ja olen saanut jo tuon rahtikirjan, joka pitäisi tulostaa ja liittää lähetettävään/noudettavaan pakettiin. Nyt minun täytyisi vain saada selville, maksaako lähetys/nouto mitään ja jos maksaa, niin kuinka paljon? Mihin osoitteeseen voin lähettää pakettini?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 10.12.2009
  15. turska

    turska Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    4,040
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Lähetys ei maksa mitään,takuu kattaa konsolin kuljetuksen huoltoon saksaan ja takaisin omistajalle. Soitat UPS:lle ja tilaat kuljetuksen. Ne kertovat/kysyvät kaiken oleellisen puhelimessa. Rahtikirjoista selviää kaikki tarpeellinen.
     
  16. Tecnigas

    Tecnigas Member

    Liittynyt:
    23.11.2009
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lähettäisin jos ne hyväksyis sen korjauksen..
     
  17. Tecnigas

    Tecnigas Member

    Liittynyt:
    23.11.2009
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No korjasin boksin ohjeiden mukaan ja nyt mä saan samantien 3 valoa, eli ei niinkun videolla että kestää n.5sec ennenkuin valot vilkkuu, vaan aivan samantien kun käynnistää :( Ja huomasin että mulla on aika lailla erilainen boksi kun tossa, ainakin siilet ja muut osat näyttää vähän erilaisilta, ja kun se 3 valoa tulee mulla ei pyöri tuulettimet ollenkaan vaan ne sammuu heti, mutta videolla pyörii? Jollain muulla tais olla ihan sama ongelma kun mulla ja että boksi ei edes mieti toimisko, jotain on mennyt korjauksessa kyl vitulleen?
     
    Viimeksi muokattu: 12.01.2010
  18. Vil1

    Vil1 Member

    Liittynyt:
    09.03.2009
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys kaikille! Tulihan se minullekin viimein RRoD muutaman vuoden pelailun jälkeen. Normaalisti olin FIFA 10 pelailemassa kun yht'äkkiä ruutu jäätyy ja kuva on täynnä kaikemaailman artifakteja ja väri sekamelskaa. Noh, poksi kiinni ja takas päälle, niin toimii kuten ennenkin?!?! Kysymys kuuluukin, kannattaako tässä vaiheessa vielä rueta kiikuttamaan huoltoon ja venaileen useampia viikkoja?
     
  19. Themu

    Themu Active member

    Liittynyt:
    18.01.2006
    Viestejä:
    3,105
    Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    jäätyminen ei ole RROD. tapahtuu mullekkin joskus. voi johtua levystäkin.
     
  20. thejammy

    thejammy Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2006
    Viestejä:
    1,823
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    itselläni jäätyili rainbowsix vegas 1&2 toistuvasti sekä nhl pariin otteseen, vaihtoon lähti kone sitten kun alkoi olla ~kerran tunnissa tapahtuvaa toimintaa.

    ei nyt kannata kuukaudeksi huoltoon heittää konetta muutamam satunaisen kaatumisen takia, onhan noita pelejä jotka kaatuilee sekä ulkoisia seikkoja jokat kaataa koneen. ei se välttämättä johdu koneesta
     
  21. Themu

    Themu Active member

    Liittynyt:
    18.01.2006
    Viestejä:
    3,105
    Kiitokset:
    85
    Pisteet:
    78
    mulla jäätyilee gow 2 joskus harvoin. muut pelit toimii ja gow 2 on asennettu kovolle.
     

Jaa tämä sivu