1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Philips DVP5980/12

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi jacquesj 30.08.2007.

  1. samipupu

    samipupu Member

    Liittynyt:
    24.03.2006
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    16
    Ton ketjun lukeneena voi todeta että 5980:sta häviää HDMI-ulostulo. Taasen uudemmasta 5980S-mallista se ei katoa. Suomessa ei taida edes olla tuota S-mallia?

    Itse valitsin tuon soittimen juuri huikean tarkan ja toimivan skaalauksen vuoksi. Tsemppiä sille Mr. Vanity'lle joka yhdistelee vanhoja ja uusia firmiksiä hexaeditorilla, mutta harmiksi HDMI-tukea taitaa olla turha odottaa. -jotain hyvää, mutta enemmän kuitenkin harmia käyttää muuta kuin virallista softaa
     
  2.  
  3. Masta-J

    Masta-J Member

    Liittynyt:
    28.04.2005
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Myös itseäni kiinnostaa ko. soitin. Todella harmillista jos tuo HDMI ei sitten toimi noissa modatuissa firmwareissa, niissä kun on tuo tekstitys kunnossa. Virallisissa firmiksissä tuo tekstitys tuntuu olevan surkeaa. Yritin vertailla eroja tuo normaalin ja s-mallin välillä. Enkä kyllä löytänyt nopealla katsauksella mitään merkittävää. Pitääpäs katsoa josko tuota s-mallia sais saksanmaalta tms. Onko tarkempaa tietoa noista eroista?

    Tekstitys ja HDMI on kyllä oltava kunnossa, muuten jää soitin kauppaan.
     
  4. jacquesj

    jacquesj Member

    Liittynyt:
    02.08.2005
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Teksitys ja HDMI pelaavat mainiosti 5980 mallissa tech25:n modatulla FW:lla (v3).

    USB liitännällä ei kyllä näy tiedostojen nimistä kuin 8 merkkiä, mutta tuo riittää minulle. On olemassa modi (muistaakseni tech25:n v2), jolla myös pidemmät nimet saa myös USB rajapinnasta, mutta tuolla modilla ei sitten pelaa HDMI.
     
  5. Masta-J

    Masta-J Member

    Liittynyt:
    28.04.2005
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
     
  6. hate

    hate Member

    Liittynyt:
    08.12.2002
    Viestejä:
    76
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tech25:n v3 firmiksessä on valkoinen teksti ilman taustaa. Mutta hiukka epäselvä fontti ja sijoitettuna aivan liian ylös, ainakin minun 16:9 töllössäni.
     
  7. jacquesj

    jacquesj Member

    Liittynyt:
    02.08.2005
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on myös tech2:n v3 firmis asennettuna. Ekassa versiossa oli muistaakseni hieman paremmat tekstit (julkaisu: Aug 31 2007), mutta se perustui vanhaan Philipsin originaaliin. Siinä oli myös muita puutteita.

    Uudessa lähinnä kirjaisinväli voisi olla hieman kapeampi. Ja teksti hieman alempana. En tiedä olisi helppoa korjata noita itse "MTK remaker":n avulla, mutta kyllä tuo nyt menettelee. Ja on tämä monta kertaa parempi kuin Philipsin alkuperäinen!
     
  8. mpoutane

    mpoutane Member

    Liittynyt:
    15.04.2008
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep jep, nyt kova formatoitu FAT32 ja yhdistim sem omaan virtalähteeseen, ja hommapelitää... kiitti vaan!
     
  9. Tomppa_a

    Tomppa_a Member

    Liittynyt:
    01.05.2004
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  10. djtob

    djtob Member

    Liittynyt:
    02.05.2004
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Loistavaa, viimeisin päivitys paransi 5980 soittimeni tekstitystä ja muita hyödyllisiä toimintoja varmaan 1000 kertaiseksi!

    Kannattaisi varmaan ensin ottaa Philipsin virallinen firmware, koska soittimessani oli versio 12.07.31.30, nyt se on .33 ja vasta sitten otin modifioidun version soittimeeni. En halunnut ottaa riskiä, että suoraan modifioitu versio päivitettynä johtaisi soittimeni kuolemiseen.

     
  11. Masta-J

    Masta-J Member

    Liittynyt:
    28.04.2005
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen nyt hieman hukassa. Tarkistin Philipsin ohjeiden mukaisesti firmwaren avaamalla kelkan ja näppäilemällä 55. Töllöön ilmestyi DVP5980S.bin. Pitääkö mun asentaa tuo tech 25:n firmis 5098 vai 5098s-versio?

    EDIT: Lueskelinkin jo foorumilta että tuo S-versio minun on asennettava. Omassani ilmeisesti uudempi piiri kui 5980 vehkeessä.

    Sitten kysmys, kumpi minun kannattaa asentaa, tuo v3.1 vai v4.0C?
     
    Viimeksi muokattu: 20.05.2008
  12. Glfi

    Glfi Member

    Liittynyt:
    05.02.2006
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen ajatellut tämän soittimen hankintaa, osaako soitin antaa Dolby Digital (AC3) äänet ulos DivX leffoista jos DivX leffa nämä äänet sisältää?
     
  13. Masta-J

    Masta-J Member

    Liittynyt:
    28.04.2005
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Asensin tuon pari päivää vanhan Tech25 V3.2 ja voi pojat että on hyvä.

    Teksti siirretty parempaan kohtaan, 4 rivia alemmas kuin v3.0 ja v3.1. versioissa oli. Fontin kokoa pystyy nyt muuttamaan suoraan soittimen omasta valikosta.

    Loistavaa!
     
    Viimeksi muokattu: 27.05.2008
  14. Masta-J

    Masta-J Member

    Liittynyt:
    28.04.2005
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä, kytke soitin Coaxiaalilla vahvariin kiinni ja muuta soittimet asetuksia seuraavasti:

    1. HDMI-ääni pitää ensin kytkeä soittimen valikosta pois. Oletuksena on päällä.

    2. Tämän jälkeen DIGIT.ÄÄNI-valikosta valitse "kaikki". Oletuksena on PCM, jolloin monikanava ei toimi.

    Noilla asetuksilla rupes toimimaan minulla.

    UUSIN FIRMWARE: Tech25 ja Robo on tehnyt uuden v3.3 version ja nyt soitin lataa KAIKKI tekstitykset kansiosta. Ei siis tarvitse enää olla elokuvan ja tekstitiedoston saman nimisiä!! Kansiossa voi olla esim. 2 avia ja 2 sub-tiedostoa, tekstityksen saa itse valita kapulasta.

    Tässä on nyt niin täydellinen divx-soitin että voin suositella kaikille. Varsinkin tämän uusimman firmiksen myötä joka korjasi tuon load all subtitles bugin!
     
  15. mpoutane

    mpoutane Member

    Liittynyt:
    15.04.2008
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mistä noita Tech25 firmiksiä vois haeskella? V. 3.3. kiinnostaisi...
     
  16. jacquesj

    jacquesj Member

    Liittynyt:
    02.08.2005
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuolta löytyy linkkejä:
    http://board.softpedia.com/index.php?showtopic=8736

    Viimeisin näyttää olevan v3.5 modaus, jota en ole vielä itse testannut.
    Kuullostaa kuitenkin hyvältä - lähinnä tekstien automaattinen rivitys.
    MTZ:n v3.2 on ainakin loistava!

    FW:t on lisäksi jaoteltu erikseen 5980/5980S laitteille.
     
  17. Tomppa_a

    Tomppa_a Member

    Liittynyt:
    01.05.2004
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    itse itselleni vastaten: soittimen usb:n virta riittää ainakin juuri saamalleni 1.8" kovolleni.
     
  18. mievain

    mievain Member

    Liittynyt:
    24.06.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Osaisko kukaan vastata tälläiseen.Kun olin päivittämässä uutta firmwarea ja juuri kun soitin oli lukenut levyn ja aukaisi kelkan katkesi sähköt.Nyt näytössä lukee Philips ja muuta ei sitten tapahdukaan > ohjain eikä mikään nappula toimi.Menikö uuden soittimen ostoksi huolto on sen verran arvokasta että ei haluttaisi tarjota tätä sinne.
     
  19. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuolta sivulta löytyy ohjeet juuri tuota ongelmaa varten
    http://www.pioneerfaq.info/english/dv585.php?player=DV-585A&question=Dead_Player
    vaikka ohjeet on tehty pioneerille, toimii se myös muissa MEDIATEK MT1389-prosessoreilla varustetuissa soittimissa.

    Suosittelen tuota datakapelipäivitystä vain elektroniikan kokeneille harrastelijoille/ammattilaisille.
     
    Viimeksi muokattu: 24.06.2008
  20. mievain

    mievain Member

    Liittynyt:
    24.06.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli tuon perusteella kauppaan vaan ja uusi soitin tilalle.ProCasterilta ja LG:ltä olisi samassa hintaluokassa vastaavilla ominaisuuksilla oleva soitin > ProCaster jopa halvempi > keskinäisestä paremmuudesta ei ole tietoa.
     
  21. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    ProCasterissa on muistaakseni Sunplus prosessori, jonka vuoksi ominaisuudet eivät ole aivan samaa luokkaa kuin Mediatek-piirillä varustetussa soittimessa (erityisesti divx/Xvid toistossa suuria eroja) .
    Verkkokauppa.comin ProCaster 004 tuoteikkunassa viimeisin saapunut erä 17.03.2008 eikä yhtään vapaana
     

Jaa tämä sivu