1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

technisat airstar DVB-T usb-box digi-kortti ongelma

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi teme2 29.10.2006.

  1. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    noniin nyt näkyy digi-kortti ja tv

    laitoin antennijohdon digi-kortista antennipistokkeeseen ja vhs:ästä antennijohto digi-korttiin, niin ei vissiin ole vaaraa mikään mennä rikki.

    input on vissiin naaras antenniliitin, eikö vain

    Mitäs sä tolla meinasit, kun mulla on ihan tavallinen antennijohto.

    Miten sulla on laitettu noi hässäkät, kun sulla on kanssa tommoinen digi-kortti.

    Kiitos katmanni, noista neuvoista
     
    Viimeksi muokattu: 09.01.2007
  2.  
  3. katmanni

    katmanni Guest

    Joo, Input on naaras. Tähän pätee sama kun mitä bilsan tunnilla opetettiin anatomiasta, naaraassa on reikä ja uroksessa tappi. Signaali kulkee aina uroksesta naaraaseen päin.

    Antenneja on erilaisia. Joissakin antenneissa on antenniliittimen keskikarva ja vaippa vedetty eri "tankoihin" siinä katolla olevassa haravassa, mutta joissakin se tekee muutaman kymmenen sentin mittaisen ovaalin muotoisen silmukan eli keskikarva on kytketty vaippaan. Tämä jälkimmäinen on siis jännitteelle oikosulku.
    Jos siihen kytketään +5V jännitteen tarjoava digikortti, sehän menee siis oikkariin ja jossakin käryää. Ensin hajoaa muuntaja jos se on se alkuperäinen rimpula. Sitten kun huomaat että muuntaja hajosi, ostat Biltemasta tuplasti riskimmän tilalle ja sitten palaa se digikortti.

    Mulla on tosiaan tuommonen kortti tuossa pöydällä, mutta sitä ei enää tarvitse kytkeä mihinkään. Sen lisäksi mulla on Biltemasta ostettu tosi tehokas muuntaja sekä semmonen antenni missä on se v..un silmukka.

    Hyvä että sait omasi toimimaan. Jos sulla on se pelannut jo jonkin aikaa hyvin ei sulla mitään hätää ole. Kyllä se poksahtaa melko nopeasti jos siellä on oikkari katolla.
     
  4. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    joku kuukausi sittenkin minä yritin saada toimimaan tuota systeemiä laittamalla digi-kortin dvd-soittimen ja vhs:ssän väliin antennijohdoilla, mutta digi-kortti ei löytänyt signaalia.

    mutta toi sun antama kytkentä toimii
     
  5. Raekae

    Raekae Member

    Liittynyt:
    23.12.2006
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mää osaan neuvvoo =)) Laita mulle privaa jos et oo viel saanu kuntoon?
     
  6. teme2

    teme2 Active member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    sain jo kuntoo ja miks privaa?
     
  7. Raekae

    Raekae Member

    Liittynyt:
    23.12.2006
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Helpompi neuvoo privas.

    Nyt tuli tämmönen mieleen kun useat puhuu Kotitekosista antenneista ja kuinka ne on parempia kaupan ja mietin täs kun muutettiin että kun nykyinen honkkarin 10€ antenni patterin päällä näytti +90%signaalii
    mutta nyt uudessa kämpässä ei olekkaan enään patteria ja signaali näyttää 60% toci saan signaalin 70-80% kun teippaan ton kattoon kiinni. Ja nyt ois jees testata tota kotitekosta antennia ennenku ostaa jonku kalliimman antennin, tässä on vain semmonen ongelma että miten tämmöstä kotitekosta antennia tekemään? Ohjeita? Kiitos :)
     

Jaa tämä sivu