Mitä tarkottaa DivX kodekkien yhteydessä esiintyvät Low ja high motion? onko noille kahdelle selkeää sääntöä että jompikumpi on parempi?
Low motion tarkoittaa vähän liikettä ja High Motion paljon liikettä. Low motion optimoi enemmän bittivirtaa vähän liikettä sisältäville kohdille ja high motion päinvastoin. Esim High:lla nopea liike saa 66% bittivirrasta ja Low:lla nopea liike saa 55% bittivirrasta (nämä eivät ole absoluuttisia arvoja vaan ihan esimerkkinä). Eli helpoin noitten eroa on testata tekemällä pari testipätkää jossa toisessa low ja toisessa high päällä ja vertailla sitten lopputulosta.
ahaa. tuo valaisi jo paljon. No entäpä sitten jos samaan syssyyn heitetään vielä kolmas vertailtava eli normaali divx. Onko se sitten vähän niinkun molempia? Jos nyt vaikka oletetaan että minulla on raaka avi:na joku alle 5 minuutin video (vaikka kotivideo). Niin mitkä ovat ne järkevimmät kodekki vaihtoehdot? Itse olen lähinnä katsellut ja testaillut DivX, DivX low-motion, DivX High-motion ja XviD. Tärkeämpänä pidän laadun säilymistä kun tilan säästöä. Testailemallahan nämä varmaan selviävät, mutta kunhan kyselen. Vastatkaa jos on tietoa tai oletuksia.
Pistää Xvid ja 2 pass, bittivirran voi pistää vaikka 2000 kbps. http://www.mpegit.fi/modules.php?name=News&file=article&sid=63 tuolta voi sitten katsella noita lisäasetuksia ja niiden toimintoja.