1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Yamada DVX-6700

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi temi 12.12.2004.

  1. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  2.  
  3. Zombie2

    Zombie2 Guest

    Mihin piiriin 6700 perustuu?
    Muuta infoa?
     
  4. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Viimeksi muokattu: 18.12.2004
  5. raw

    raw Regular member

    Liittynyt:
    26.12.2002
    Viestejä:
    287
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  6. arimo

    arimo Member

    Liittynyt:
    17.11.2004
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mahtaako edelleen nyt tekstityksen fontin koko pieni? Mikä ihme valmistajia vaivaa, kun ne suunnittelee noin??? Mä olen näkövammainen. 8-(
     
  7. gain

    gain Active member

    Liittynyt:
    10.08.2003
    Viestejä:
    1,005
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Olen ihmetellyt ihan samaa asiaa. Uusia malleja kyllä tulee markkinoille, mutta tekstit pysyvät pieninä. Omistan Yamada DVX-6000 soittimen ja jo tässä mallissa tekstityksen fontin koko on pieni. Tosin soitin tukee kyllä hyvin sekä sub-, että srt-tekstityksiä.
     
    Viimeksi muokattu: 19.12.2004
  8. AxelF

    AxelF Member

    Liittynyt:
    10.06.2013
    Viestejä:
    99
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    DVX-6000 ja DVX-6600 laitteet kokeneena (no DVX-6000 mulla ei enään ole) päätin hankkia DVX-6700 ajatuksella josko siinä olisi noi DVX-6600:n bugit korjattu, ja siinähän (siis DVVX-6700:ssa) pitäisi pelata OGG äänet. Noin pikaisella kokeilulla tulin siihen tulokseen, että ei ole -> on osittain jopa huonompi kuin DVX-6600 uusimmalla firmwarella varustettuna.
    Joitakin havaintoja DivX/Xvid toistosta:

    * Teksti on suhtkot pientä, mutta luettavaa (valkoinen teksti harmaalla läpinäkyvällä pohjalla)
    * Teksti on keskitetty ruudun keskelle, mutta usein tekstin toinen rivi kadottaa 1 - 2 kirjainta alusta ja/tai lopusta.
    * FF/REW kelausten käyttö "jumittaa" kuvan -> jos on tuuria ja kuva lähtee liikkeelle niin tekstitys ja ääni on epäsynkassa.
    * Kuvaruudussa oletuksena elokuvan kuluneen ajan näyttö päällä (sama bugi kuin DVX-6600:kin oli aluksi).
    * DivX/XviD OGG äänellä ei pelaa (vaikka pitaisi) -> ääni saattaa (taas) tuurilla kuulua, mutta kuva ei näy tai on pikselimössöä.
    * kaukosäädin vaihtunut erilaiseksi edellisistä Yamada malleista -> nyt jopa huonompi (jos mahdollista?) kuin edellisissä malleissa.
     
  9. Hegeti

    Hegeti Guest

    Kysynpä siis: kumpi soittimista kannattaisi ostaa? Vai olisiko ProCaster DVD-002, joka on kuin DVX-6600 paras vaihtoehto?

    Semmosta olen miettinyt, että miten tolle DVX-6700 rupee nyt sit firmiksiä ilmestymään ja tuleeko siitä suositumpi kuin -6600.
     
  10. maziina

    maziina Guest

    jep.elikkä tämmöisiä ongelmia/huomioita dvx-6700 laitteesta.pistää miettimään että testaako valmistaja kenties näitä laitteita ollenkaan ennen markkinoille tuomista.naurettavia vikoja kuten tämä kuvan kelaus ongelma.itse olen pihdannu pitkään divx toistoon kykenevän laitten ostoa toivoen et jos vaikka tämä sattuisi olemaan SE laite.mutta ei...testasin konetta monella eri leffalla(divx/xvid) ja leffojen toiminta(siis,et kuva/ääni/tekstit näkyy oikein) oli hyvin vaihtelevaa.tekstit siis sub/srt muodossa.en tiedä onko muille sattunut vastaavaa,mutta kun menin päivittää ton firmwaren jolla ton kelaus ongelman saisi edes poistettua niin laitteen toiminta meni jopa huonommaksi.kelaus kyllä toimii,mutta leffojen toiminta saattaa keskeytyä joskus 5sec joskus 5min päästä.kyseessä sama leffa.harmittaa kyl vietävästi kun ei alkuperäistä firmwaree taida mistään saada?pystysin elää jopa ton kelaus ongelman kanssa kuin sen et kone ei ole muuta kuin kirjahyllyn koristeena.toivottavasti valmistaja joskus saisi aikaan edes toimivan softan. kyllä maku menee koko divx hommaan tällä menolla. lisätty myöh.tutkiskelin gspotilla noit leffoi jotka ei toiminu.niin näytti siltä et laitteel on jonkinlaisia ongelmia toistaa AC3 äänet? leffa toimii hetken kunnes päästää jonkun ihme ritsahdus äänen ja jumii siihen..tämä siis kaikis leffois jois ääni muodossa ac3.liekkö vempele rikki tai jotain?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 23.12.2004
  11. Asterixxx

    Asterixxx Member

    Liittynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jooh, itekkin menin ostaa tälläsen laitteen ennen Joulua. Kelaus ei juuri toiminut mitenkään, ja tekstit tuli perässä. Tänään kävin hakemassa Firmware-Update for Yamada DVX-6700 ----> http://www.umax.de/cgi-bin/treiber....SCSI_Karte=0&DigiCam=0&Submit=Suchen+/+Search

    Jopas alko kelaus toimimaan ja subit toimimaan. Ainoo mikä siin viel mättää, on se, et se jättää välillä pari kirjainta/sanaa pois teksteistä (taitaa olla monissa soittimissa sama vika).

    Nyt kelpaa kattella leffaa kuin leffaa. Lisää testejä ja tuloksia tulossa, kunhan ois aikaa paneutuu toho soittimee 100%.

    ----> Leffa
     
  12. rscossu

    rscossu Guest

    Voiskos joku jeesaa ton firmiksen kanssa eli kun se .ISO file poltetaan ja laitetaan poltettu cd soittimeen..., jos tähän asti meni oikein niin mitäs sit pitäs tehä eli mita kaukos. nappeja pitää painella ja jne.. Kysymys siksi kun ei oo edes saatavana (näin kerrottiin liikkeestä) suom.kielistä opasta tähänmalliin eikä edes 6600:een ? Kiitoksia jo etukäteen..
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 10.01.2005
  13. Asterixxx

    Asterixxx Member

    Liittynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kun oot polttanu ton .iso:n cd-r tai cd-rw:lle (ohjeissa kehotetaan käyttäämään vaan näitä), niin laitat cd:n soittimeen. Muutaman sekunnin jälkeen se pyytää painamaan [bold]Play[/bold] nappia. Sitten kun se sylkee cd:n pois ulos asemasta, ota se pois ja sulje asema. Anna laitteen päivittää softansa ja odota kunnes päivitys on valmis ja käynnistää soittimen itsestään. Sen jälkeen painat setup ja sieltä [bold]Preference page[/bold] ja sieltä [bold]Default[/bold] [bold]Reset[/bold]. Sitten vaan säädät takaisin ne säädöt jotka sulla oli ennen resetoimista.
     
  14. AxelF

    AxelF Member

    Liittynyt:
    10.06.2013
    Viestejä:
    99
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Asemaa ei tarvitse (ei saa?!?) sulkea itse.
     
  15. Zombie2

    Zombie2 Guest

    Joo täytyy ihmetellä mistä tuo ohje on peräisin ja mitä
    järkeä levittää ohjetta joka potentiaalisesti jumittaa koko laitteen.
     
  16. Asterixxx

    Asterixxx Member

    Liittynyt:
    07.01.2005
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    AxelF, mä suljin aseman ja se päivitti firmwaret oikein.

    Zombie2, ikävä jos sun asemas on menny jumiin :F ja noi ohjeet on http://www.yamada.de/ftp/yamada_update_eng.pdf
    Noiden mukaan kun tein/tekee, ni ei pitäis mennä pieleen. Eli mä tein näin.

    Hain uusimman firmwaren http://www.umax.de/cgi-bin/treiber....SCSI_Karte=0&DigiCam=0&Submit=Suchen+/+Search
    purin sen, poltin iso:n nero6:lla cd-rw:lle, laitoin dvd soittimeen virran päälle, laitoin cd-rw:n sisään asemaan, niin se kysys haluatko päivittää laitteen. Painoin play nappia (eli kyllä haluan) ja soitin alotti päivityksen. Asema aukesi ja otin cd-rw:n pois asemasta ja suljin aseman (en virtaa). Päivitys jatkui n. 2 min. Soitin käynnisti itse itsensä uudestaan. Sen jälkeen sammutin virran soittimesta ja laitoin virran takaisin päälle. Menin käynnistyksen jälkeen setup ja sieltä Preference page ja sieltä Default --> Reset. Sitten säädin takaisin ne säädöt jotka mulla oli ennen firmwaren asennusta.

     
  17. maziina

    maziina Guest

    no niin.elikkä pistin soittimen palautukseen ja niinhän siinä kävi että se oli viallinen yksilö.eli takuuseen meni.sain uuden tilalle ja nyt toimii divx/xvid+ac3 leffat ilman ongelmia.olis paljon helpompaa jos valmistaja laittaisi jonkinlaisia speksejä manuaalin et mitä laitteen kuuluisi toistaa,niin ei tarvitsisi arvuutella ja tapella suotta.
     
  18. gain

    gain Active member

    Liittynyt:
    10.08.2003
    Viestejä:
    1,005
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Innostuin myös hankkimaan tämän Yamada DVX-6700 soittimen. Vaikuttaa kaiken kaikkiaan ihan ok soittimelta. Aiemmin minulla oli Yamada DVX-6000 soitin.

    Firmware-päivitys ei kuitenkaan tahdo jostain syystä onnistua. Poltan ohjeiden mukaisesti kyseisen iso-tiedoston levylle. Tämän jälkeen pistän levyn soittimeen ja tulee seuraava teksti "Upgrade File Detected, Upgrade? Press Play To Start".

    Painan Play-nappulaa eli aloitan päivityksen. Soitin sylkäisee levyn hetken kuluttua ulos ja käynnistää virran uudelleen. Tämän jälkeen päivitys ei kuitenkaan ole asentunut.

    Tietäisiköhän kukaan, missä mahtaisi olla vika?
     
  19. Tinamies

    Tinamies Regular member

    Liittynyt:
    28.12.2003
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vaihdoin 6600:n 6700:n. Uudessa vehkeessä on aivan käsittämättömän surkea manuaali. Siinä ei edes käydä läpi koko setup-valikkoa.

    Kaukosäädin on parempi kuin edellisessä.
     
  20. 20520

    20520 Member

    Liittynyt:
    28.01.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kun soitin sylkee levyn ulos ota se pois kelkasta.
     
    Viimeksi muokattu: 28.01.2005
  21. Jazu90

    Jazu90 Member

    Liittynyt:
    23.10.2004
    Viestejä:
    58
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kun soitin sylkee levyn ulos niin poista se kelkasta mutta elä koske kelkkaan eläkä paina mitään nappeja vaan odota muutama minuutti, joskus jopa 5min.
     

Jaa tämä sivu