1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

windvd creator , kaappaus ja KVCD

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi spolk 06.10.2004.

  1. spolk

    spolk Member

    Liittynyt:
    05.11.2003
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sain tuon intervideon WinDVD creaorin emon mukana ja olen alkanut kaapata sillä kuvaa, kun siinä on MPEG2 pakkeri.

    Tietääkö joku, millä resolla tuo kaappaus Creatorissa tapahtuu, kun asetuksena on "good" DVD-quality ja "Bests e.g" quality.Kaappasin viimeksi tuolla "paras laatu" asetuksella ja parin tunnin filmi vei n. 8 GB.

    TMPGEnc ei suostunut enkoodaamaan könttiä KVCD:ksi ennenkuin asensin m2v_vfp-0.6.48 plug-in:n

    Mulla on sellainen muistikuva, että olen jostain lukenut, että anologista PAL kuvaa kaapattaessa ei yli 480 x 576 resolla tee mitään. Eli nyt ois kiva tietää tuon creatorin "good" DVD-quality resoluutio.

    Mun mielestä KVCD jälki oli hiukan parempaa, kun enkoodasin MPEG2 kaappaus => KVCD, kuin aiemmat enkoodaukset MPEG1-kaappaus => KVCD. Huffy olis tietysti kaappaukseen paras kodekki, mutta kun on tasapainoiltava tuon kovotilan ja laadun välillä...

     
  2.  
  3. cronos

    cronos Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2003
    Viestejä:
    795
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Silleen saat ainakin reson selville kun kaappaat pätkän ja lataat sen Gspot betaan joka kertoo infoa mpeg 1 ja 2:sta.

    Tuota kaapattua laatua voi parantaa huomattavastikin kun tekee mpeg-2--kvcd koodauksen avisynthin kautta ja tutkii omalle materiaalille parhaat filtterit avisynthiin.
     

Jaa tämä sivu