AfterDawn logo

Nordean verkkopalveluissa iso vika: Tunnuslukusovellus ei toimi (Päivitys 11:50: Vika korjattu)

AfterDawn AfterDawn
1 kommentti

Nordean tunnuslukusovellus ei tällä hetkellä toimi lainkaan, eli Nordean asiakkaat eivät voi kirjautua mihinkään tunnistautumista vaativaan palveluun käyttämällä sovellusta.

Myöskään tunnuslukusovelluksen käyttöä vaativat pankkiasioinnit, kuten laskujen maksu, ovat pois käytöstä.

Mikäli asiakkaalla on käytössä vielä vanhanmallinen paperinen tunnuslukukortti, palveluita voi käyttää sen avulla normaalisti.


Yhtiöllä on Ylen mukaan yli miljoona tunnuslukusovellusta käyttävää asiakasta Suomessa. Paperista tunnuslukukorttia käyttää puolestaan noin parisataatuhatta asiakasta.

Mikäli käyttää Nordean mobiilipankkisovellusta ja on rekisteröinyt siihen sormenjälkensä tai kasvojentunnistuksen, pääsee käyttämään pankin perustoimintoja, kuten saldon tarkistusta, jotka eivät vaadi vahvaa tunnistautumista. Laskujen maksu ja muut vahvaa tunnistautumista vaativat toimet eivät kuitenkaan onnistu ilman tunnuslukusovellusta tai paperista tunnuslukulistaa.

EDIT 11:50: Nordean mukaan vika on nyt saatu korjattua.


AfterDawnin Nopeat

"AfterDawnin Nopeat" ovat nopeita löytöjä Internetin syövereistä, jotka ovat meidän mielestämme jollain tavalla kiinnostavia, hauskoja tai ajankohtaisia. Ne eivät kuitenkaan ole (välttämättä) merkittäviä aiheeltaan tai eivät sovi tyypilliseen uutistuotantoomme aiheensa puolesta, joten emme kirjoittaneet aiheesta pidempää uutista, vaan julkaisemme löydöksemme nopeana video-, kuva- tai linkkivirtana. Tämä osio on kokeellinen ja toivommekin näistä "nopeista" nostoista palautetta teiltä, käyttäjämme.

1 KOMMENTTI

rane19581/1

Ähäkutti, mulla on vielä se paperinenkin käytössä.... :-)

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT