AfterDawn logo

Spotify kokeilee kepillä jäätä – Mahdollisuus hypätä mainosten yli

Manu Pitkänen Manu Pitkänen
1 kommentti

Spotify yrittää parhaansa mukaan houkutella lisää kuuntelijoita musiikkipalveluunsa. Se tekee yhteistyötä yhden johtavan mobiililaitevalmistajan kanssa. Australiassa tehtävien testien perusteella Spotify harkitsee muitakin tapoja houkutella ihmisiä käyttäjiksi.

Ad Age -sivuston mukaan Spotify kokeilee Australiassa ilmaisversion kuuntelijoiden keskuudessa mahdollisuutta hypätä rajattomasti mainosten yli. Ajatuksena on, että ilmaisversion käyttäjä näkisi ja kuulisi ainoastaan sellaisia mainoksia, joista on aidosti kiinnostunut. Mainostajan ei tarvitse maksaa Spotifylle skipatuista mainoksista, joten mainostajia ei laiteta ominaisuuden maksumiehiksi.

Spotify uskoo, että personoidun palvelun kautta se saa ihmisiä sitoutumaan palveluun ja ajan kanssa ilmaiskäyttäjä saattaa hypätä maksulliseen Premium-tilaukseen.


Heinäkuun tilastojen mukaan Spotifylla on 180 miljoonaa käyttäjää, joista 101 miljoonaa on palvelun ilmaisversion kuuntelijoita.

1 KOMMENTTI

Maksullinen (vahvistamaton)1/1

Ilmaisversiossa on muutenkin liian rajoitetut ominaisuudet, että siitä ei saa kunnolla selville maksullisen version ominaisuuksia ja moni varmasti jättää sen takia ottamatta.

TÄMÄN UUTISEN KOMMENTOINTI ON PÄÄTTYNYT