1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ultimate mouse sensitivy

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi Rokkiman 12.11.2010.

  1. Rokkiman

    Rokkiman Regular member

    Liittynyt:
    21.10.2010
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Terve kaikille.

    Tämä aihe nyt saattaa olla ehkä vähän väärässä paikassa mutta ajattelin laittaa sen tänne koska koneista kyse. Ymmärtäväisyyttä modeille =)

    Aikanaan pelailin kovin tyytyväisenä Enemy Territoryä marketin perushiirellä ja statsitkin oli ihan mukavat aina kun pelasin. Mikään superpelaaja en todellakaan ole ja mitkään parhaat reaktiot minulla ei ole. Ongelmat alkoivat siitä kun ostin logitechin mx512 pelihiiren ja täytyihän ne kaikki ominaisuudet ihmetellä oikein urakalla. Kun olin pelannut n.1kk niin huomasin että eihän tästä tule yhtään mitään. Aloin etsimään itselleni parasta mahdollista sensitivyä, mutta ongelma on se, että koskaan ei löydy sopivaa. Olen yrittänyt kavereitten kanssa etsiä hyvää, mutta kun ei, vaan vielä enemmän pielessä. Ainoa sensitivy millä mitenkään onnistuu on että kun ukko kääntyy 90 astetta ja hiireä pitää liikuttaa sitä varten noin 3 cm. Mutta tälläinen sensitivy on armottoman hidas. Ja hiiren kiihdytys ei ole ollut käytössä.
    Elikkä siis olisiko järkeviä ehdotuksia, kaikki kommentit tervetulleita. Kannattaisiko vaan laittaa suht korkea sensitivy ja pelata sillä aina niin että tottuisi? Vai auttaisiko hyvä hiirimatto? Tai hiiren kiihdytys? Jos on jotakin ohjeita sensitivyn etsimiseen niin olisin kiitollinen neuvoista.
     
  2.  
  3. Volbeat

    Volbeat Regular member

    Liittynyt:
    25.08.2010
    Viestejä:
    182
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ehk pelaa hieman liian matalalla ku liian korkealla. käännökset ei vät ehkä ole maailman nopeimpia, mutta kun perus face to face tistelu räiskinnässä nii helponmin osuu matalla ku liian korkealla, ku siloin tärhäin heiluu jossain kaikkialla taivaan ja maan välillä. itse pelaan pc:llä aika pienellä sensitivillä. kun sitä vetäsen jotain 5-10 cm (vaikea sanoa) niin ukko vetäsee 360. ps3:lla käytän black opsissa ja muissa codeissa ihan mediumia. joskus sitä ehkä toivoo joissakin sähläys lähitaistelu tilanteissa että olisikin isompi sensitivy, mutta tämä kaikki tappio tulee itellä ainakin palkittua, kuten sanoinkin face to face räiskintä kohdissa. ja en ole todellakaan huono pelaaja. jos kiinnostaa niin pc:lla ja ps3:lla kummalkin kdr on jotain 1.5 luokkaa. pikkubroidini pelaa 10 sensitivylla eikä ole ainakaan minua parempi kuiteskaan.
    Mutta kannattaa alottaa hieman matalemmalta ja edetä pikku hiljaa ylöspäin. niin ainakin itse tekisin jos olisi sensitivyn korotus mielessä.
     
  4. Smanci

    Smanci Regular member

    Liittynyt:
    26.06.2009
    Viestejä:
    2,937
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    46
    360 astetta 1cm matkalla on mielestäni liikaa.
    Tässä tapauksessa kannattaa valita melko pieni sensitivity ja ottaa hiiren kiihdytys päälle, jolloin herkkyys muuttuu suhteessa nopeuteen jolla liikutat hiirtäsi, eli kun tähtäät rauhassa, hiiri liikkuu hitaammin ja kun on tarvetta pyörädykselle, isket peliin nopean ranneliikkeen ja tuloksena on nopea käännös ja boom headshot.
    Tosin täkin on niitä asioita jotka selviävät yleensä vain itse kokeilemalla, itse olen sitä lowsensseri-tyyppiä, eli 360 vaatii varmaankin about 20-30 senttiä pelistä riippuen ja mielestäni hyviä tuloksia tulee :D
     
    Viimeksi muokattu: 13.11.2010
  5. Pc_P

    Pc_P Regular member

    Liittynyt:
    28.07.2010
    Viestejä:
    2,517
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    48
    Itse käytän korkeaa herkkyyttä 1c=360 ja vähän päälle.
    Koska näin saan tähdättyä nopeasti ja tarkkuus säilyy, koska en liikuta hiirtä paljon.
    Olen tottunut liikuttamaan hiirtä hitaasti.
     
  6. Rokkiman

    Rokkiman Regular member

    Liittynyt:
    21.10.2010
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mua on aina peloteltu tosta hiren kiihdytyksestä että jos haluaa olla hyvä niin ei saa olla päällä. No täytyy kai sitten kokeilla. Ja voiko hiiren dpi.llä olla vaikutusta kn itse en saa millään sitä 360 astetta 1cm silleen et ylipäätään voi tähdätä. Ja tässähän oli jotakin 1600.
     
  7. Pc_P

    Pc_P Regular member

    Liittynyt:
    28.07.2010
    Viestejä:
    2,517
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    48
    Ohjauspaneelistakin voi hiiren herkkyyttä säätää.

    Meneekö se liijan lujaa ettet osu?
    Vai et saa tarpeeksi nopeaksi hiirtä?
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2010
  8. Rokkiman

    Rokkiman Regular member

    Liittynyt:
    21.10.2010
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Windowsin asetukset on poies käytöstä, ja setpoint otettu käyttöön. Mutta kun ei tunnu ettäse menee liian lujaa tai hiljaa, vaan että ei osu millään. Ja pelannut olen todella paljon. Täytyy nyt kun saa uuden koneen laittaa iso senssi ja pitää se kaikissa peleissä. Onko muuten mouse sensitivy sama kahessa peleissä jos on sensitivynä molemmissa vaikka 10?
     

Jaa tämä sivu