1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

The Last Remnant

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi peuge 21.09.2009.

  1. peuge

    peuge Member

    Liittynyt:
    03.09.2008
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voi pojat...

    Tässäpä olisi melkoinen ongelma ratkottavaksi. Eli kyseessä on siis TLR, kuten otsikossakin lukee ja ongelmana on, että en saa sitä käyntiin. Peli kaatuu heti käynnistettäessä (steamillä), tulee vain jonkinnäköinen aloituskuva ja se siitä (prossun tehot menee tappiin).

    Kerronpa ensin speksini:

    prossu: E8400 3GHZ
    näyttis: HD 4870 1GB
    emo: P5E Deluxe
    ram: 4GB DDR2
    Vista home premium 64-bit

    Eli näiden puolesta ei pitäisi olla ongelmaa.

    Seuraavaksi mitä olen yrittänyt tehdä ongelman poistamiseksi:

    Päivittänyt KAIKKI softat.
    Poistanut sekä steamin että pelin ja asentanut uudestaan.
    Koittanut käynnistää ilman palomuuria.
    Koittanut käynnistää ilman ääniä.
    Verifioinut pelin steamissä.
    Ja no yleensä kaikki mitä meikäläisen köyhä järki on sanonut...

    Olen myös tuijotellut puolen tusinaa foorumeita ja hyvin monella on ollut sama ongelma.

    Ratkaisuja siellä:

    Triple buffering pois päältä (ei ole ollutkaan)
    Creativen äänikortti on voinut aiheuttaa ongelmia (minulla on-board)

    Monilla ongelma lähti, kun teki wintoosaan jonkinnäköisen
    "installing vista on a seperate partition". Tarkoittanee, että pitäisi asentaa vistaan joku erillinen osio? Tämä ei kyllä millään kiinnostaisi. Ensinnäkin en osaa ja toisekseen on se nyt prkle jos peli ei lähde käyntiin vähemmällä vaivalla.

    Olen ottanut yhteyttä myös square enixiin, mutta en pidä toiveita kovin korkealla sillä heidän support-sivustonsa on päivitetty viimeksi 2006. Ohjeissa tosin luki että ottaa yhteyttä support.ubi.com (??!?). Mietin vain, että mitä ihmettä ubilla on asian kanssa tekemistä ja toisekseen ei sieltä löytynyt edes koko peliä.

    Huhhuh! Tulipa pitkä itkuvirsi mutta jos tosiaan löytyisi apua, niin olisin niin onnellinen, että voisin tehdä voltteja.
     
  2.  
  3. DragoonJ

    DragoonJ Regular member

    Liittynyt:
    02.08.2005
    Viestejä:
    400
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni on suht samanlainen kone ja x64 vista. En tosin näytönohjaimen vaihdon jälkeen ole tullut kokeilleeksi tuota peliä. Mitä taas tulee ongelmaasi, niin en osaa sanoa. Nämä on näitä tietokonemaailman omituisuuksia. Jotkin pelit eivät vain toimi, vaikka mikä on. Yritän katsastaa apuja ongelmaasi.

    EDIT. Olet siis päivittänyt myös äänikortin ajurit?
     
    Viimeksi muokattu: 22.09.2009
  4. peuge

    peuge Member

    Liittynyt:
    03.09.2008
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Speak of the devil! Ongelman lähde selvinnyt.
    Olin kyllä päivittänyt äänikortin ajurit, eikä apua. Sammutin äänikortin ajurit niin johan lähti käyntiin. Taitaa olla asetuksissa jotakin hämminkiä, mutta pitää ihmetellä paremmalla ajalla.

    Tässä siis vinkkiä muillekkin samasta ongelmasta kärsiville (niitä näytti olevan paaaaaaljon).
     

Jaa tämä sivu