1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miten siirtää yli 4 gt:n ohjelmat Humax digi-boxilta PC:lle?

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi Bream 20.09.2011.

  1. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,494
    Kiitokset:
    227
    Pisteet:
    93


    No saa, mutta ei DIGITAALISISTA liitännöistä, jolloin blueray on aika turha ja teräväpiirrosta ei silloin puhuta.
    Itseasiassa muistelen jostain lukeneeni, että analogisesta komponenttiliitännästä saisi jopa 1080i:tä ulos juuri tuosta laitteesta, eli Wbox HD:stä.
    Silloin pitää tallentavan laitteen tukea myös komponenttiliitäntää ja siirron nopeus on 1:1, eli tunnin kuvan tallennukseen menee tunti.

    Eli toki tuo on kierrettävissä, mutta laatu ja nopeus ei ole samaa tasoa...

    T: Vesku
     
  2.  
  3. OlliJulle

    OlliJulle Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2011
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28


    Joten Breamin ei siis kannata edes yrittää tehdä tallentavalla DVD-soittimella Humax-tiedostostaan DVD-levyä, ja siirtää siltä tallenne PC:lle?

    OlliJulle
     
  4. Bream

    Bream Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    402
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28


    Väsyttää... zzz
     
    Viimeksi muokattu: 23.09.2011
  5. Bream

    Bream Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    402
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28


    Joku panttaa täällä tietoa. Vain se yksi tieto on kateissa,
    joka on hukkunut kaiken muun bamlauksen sekamelska-viidakkoon.
     
  6. OlliJulle

    OlliJulle Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2011
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28


    Eipä totisesti panttaa, mutta katsopa Bream Laitteesi ohjekirjasta, mihin tarkoituksiin sen USB-liittimet on tarkoitettu.

    Kaikella ystävyydellä ja oivallisesta aiheestasi kiitollisena: OlliJulle
     
  7. Bream

    Bream Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    402
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Sinähän voisit sitten ystävällisesti kertoa minulle, mitä Humax Wboxin manuaalissa sanotaan mainitsemastasi asiasta. Ja vielä, jos voisit kertoa minulle, mikä on niiden käyttötarkoitus. Uskoisin että olisin tyytyväinen kertomaasi tietoon, vain, jos se pitää yhtä tosi asioiden kanssa. Kiitos.
     
  8. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Mikset itse lue? Pitääkö sulle perkele tulla lukemaan se manuaali?

    Toiseksi, jos joku panttaa tietoa niin sinä itse. Kysyin jo alkumetreillä että mitä tapahtuu jos kytket boksin usb piuhalla kiinni koneseesi? Muutenkin ihmettelen koko sun touhuas edelleen. Kuten toisesta ketjusta voi , olet puheidesi mukaan siirrellyt matskua onnistuneesti, ja muokkaillut sitä nerolla. Nyt et yhtäkkiä olekaan tehnyt sitä, tai et muista siitä mitään?
     
  9. Make_72

    Make_72 Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2007
    Viestejä:
    1,666
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    yli 4GB tiedostoille pitää usb-tikku/kovalevy olla alustettu NTFS-muotoon,EI FAT32 mikä on oletuksena lähes kaikissa usb-tikuissa,koska se tukee myös mac käyttöjärjestelmää.sitä en mene vannomaan ettei se onnistuisi Tämmösellä,mutta epäilempä ettei onnistu.
    manuaalista->
     
    Viimeksi muokattu: 23.09.2011
  10. OlliJulle

    OlliJulle Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2011
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Sorry, mutta minulla ei ole minkäänlaisia HD-boxeja, eikä niiden mukana tulleita ohjekirjoja. On ainoastaan DIVISION-boxi, josta, kuten aikaisemmin mainitsin, on takapaneelin USB-liitäntä, joka on tarkoitettu PC:lle yhdistystä varten "särki", ja saan ainoastaan etupaneelin USBista siirrettyä FAT-tiedostojärjestemän muistitikuille nauhoituksiani ja tikulta edelleen PC:lle. Siksi kysyinkin sinulta aikaisemmin, josko sinulla olisi ihan erillinen tallentava DVD-soitin, ei siis PC:ssä, vaan laite, jonka kytket vain boxiisi ja tietenkin TV:hen, jotta näet, mitä nauhoitat, ja polttaisit siis sille DVD:lle niitä isoja tiedostoja, ja siirtäisit siltä DVD:ltä PC:llesi. Minun oli itse tehtävä tällainen temppu, kun nauhoitin HUULIHARPPUKOSTAJAN ja laitoin sen nauhoitukseen riittävästi varoaikaa, ja tiedosto oli yli 4 GB:ä, eikä sitä saanut siirrettyä muistitikulle. Äläkä välitä Pentsun kommenteista, hän on jostain syystä vetässy herneet neenään.

    Ystävällisesti: OlliJulle
     
  11. Bream

    Bream Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    402
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Jos sinulla ei ole muuta tekemistä, niin voit sinä lukea sen manuaalin siellä kotonasi ja tallentaa sen mp3-äänifileeksi. Kaksi ehtoa sinun kuitenkin pitää pystyä täyttämään ja ne ovat nämä: Kun luet sitä manuaalia, niin sinun on 1) osattava artikuloida oikein ja 2) painottaa tärkeimpiä kohtia luetusta tekstistä oikein, jotta se menisi himaan. Siinä sulle hommaa on, jee.

    Ja taas sinä ihmettelet tätä:
    Tuota lainausta kommentoiden, pitää sanoa se jälleen kerran, että olen siirtänyt ohjelmia digi-boxilta PC:lle, joka pitää paikkansa, heureka! Tiedätkö, että ihminen voi myös unohtaa asioita, jotka ennen ovat olleet rutiinia, eikä sitten yht'äkkiä enää muistakaan, miten jokin asia tehtiin, kun ei ole ollut asian kanssa mitään tekemistä moneen aikaan. Näin on minullekin käynyt, enkä edes häpeä tunnustaa sitä, koska se on fact. Onko se rikos, jos ei muista miten jokin asia on joskus tehty ja nyt kun sen kanssa joutuu tekemisiin, niin nousee tie pystyyn riittävien tietojen ja taitojen puuttuessa ja homma jää tekemättä. Kaikki aika kuluisi vain sormia pyöritellessä, ellei olisi tällaista palvelua kuin tämä After Dawn, jossa aina joku tietää jotakin. Se on kiitettävää.

    Mutta, asiaan: Päällimmäinen ongelmani Humax Wboxin kanssa on yli 4 gt:n tiedostojen (ei HD) siirtäminen PC:lle muiden alle 4 gt:n tiedostojen lisäksi. Kerrataan tämä JÄLLEEN KERRAN: Minulla on ollut ohjelma, jolla olen aikaisemmin siirtänyt ohjelmia digi-boxilta PC:lle, mutta olen unohtanut sen nimen. Se miksi ylipäätään tämän forumin puoleen käännyin, oli se, jos jollakin mahdollisesti olisi tietoa siitä Humaxin tiedostojen siirto-ohjelmasta, joka on minun muisti-avaruudestani kadonnut mustan anti-informatiivisen aukon pimeisiin syövereihin. Jos ei tietoa löydy täältä, pitää lopettaa koko bamlaus ja tyytyä etsimään tietoa muilta tämän tyyppisiltä forumeilta.

    Ystävällisesti Mr. Bream.
     
    Viimeksi muokattu: 24.09.2011
  12. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Jos se koneesi tiedostojärjestelmä on FAT, niin se yli 4Gt tiedostojen siirto ei onnistu sinne millään ohjelmalla. Tiedostojärjestelmä pitää muuntaa NTFS muotoon joko alustamalla(eli tyhjentämällä) tai konvertoimalla.

    http://support.microsoft.com/kb/307881/fi
     
  13. Bream

    Bream Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    402
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Koneeni tiedostojärjestelmä on NTFS. Ulkoisen USB-kiintolevyn tiedostojärjestelmä on FAT 32 (samoin USB-tikun), mutta kun yritän siirtää siihen yli 4 gt:n ohjelmia, niin Humaxin systeemi herjaa oitis, että yli 4 gt:n ohjelmien siirtäminen ei ole mahdollista. Humax herjaa myös silloin jos tiedostojärjestelmä on väärä, seuraavasti: tiedostojärjestelmän pitää olla jokin seuraavista: FAT 16, FAT 32, exFAT 16 tai exFAT 32. Pitäisi olla ohjelma, joka pystyy siirtämään minkä kokoisia ohjelmia tahansa, minkä tiedostojärjestelmän alaisuudessa tahansa. Ilmeisesti se ohjelma, joka minulta on kateissa, voisi pystyä siirtämään kaiken kokoiset ohjelmat. Se tekee tästä koko hommasta hankalan. Kuten tämän pajatuksen keskipiste on focusoitu koskemaan yli 4 gt:n ohjelmia, jotka eivät edes ole HD-plaatua, niin ongelma on ja pysyy edelleen stabiilina. Eli, keskustelu jatkuu, kunnes se alkaa jauhamaan paikallaan. Tässä koko jutussa ei ole päätä eikä häntää. Kerran vielä koittaa aika, jolloin... ?
     
    Viimeksi muokattu: 24.09.2011
  14. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Mitä jos kokeilet muuttaa sen ulkoisen muistin tiedostojärjestelmäksi ext2?

    http://fs-driver.org/
     
  15. Bream

    Bream Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    402
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Jaaha, uusi mielenkiintoinen ulottuvuus tässä kuivakkaassa keskustelussa, Linuxin EXT2. Eli, minun pitää asentaa tuolle USB-kiintolevylle Linux käyttöjärjestelmä. Itselläni kävi tuo ajatus jossakin vaiheessa tämän päivän aikana välähdyksen omaisesti mielessä, mutta hylkäsin sen siksi, koska se teettää lisää ylimääräistä puuhaa, muutenkin puuhakkaaseen mielettömyyteen, yhden ruppasen ohjelman katoamisen tähden. Jos tuosta on apua, niin miksipä ei sitä silloin kannattaisi kokeilla. Onhan Linux kuitenkin edistyksellisempi monessa asiassa, jos sitä verrataan Windows ja etenkin Windows 7:aan. Miksi ei myös tässä asiassa. Kiitos vihjeestä.
     
  16. pkaksp

    pkaksp Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    11.01.2005
    Viestejä:
    12,231
    Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
  17. OlliJulle

    OlliJulle Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2011
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    No niin. Nyt aletaan päästä asian ytimeen: Humaxisi herjaa, joten ainakin se (FAT32)- USB-liitin on ehjä. Onko Humaxin takapaneelissa toinen USB-liitin? Jos on, niin se on todennäköisesti se liitin josta Humax on tarkoitettu liitettäväksi PC:hen, jonka tiedostojärjestelmä on NTFS, ja se tietenkin pystyy ottamaan yli 4 Gigan tiedostoja. Jos PC ei tunnista sitä liitintä, niin se on rikki, etkä voi siirtää tai kopioida yli 4 Gigan tiedostoja PC:llesi.Piste.

    Ystävällisin terveisin: OlliJulle
     
  18. Make_72

    Make_72 Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2007
    Viestejä:
    1,666
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    olet siis sata varma että olet siirtänyt tuolta kyseiseltä boxiltasi tiedostoja pc:lle usb-piuhaa pitkin jollain ohjelmalla.käsittääkseni boxin kytkeminen usb-piuhalla suoraan pc:hen vaatisi että siinä boxissa olisi tämmöselle usb-piuhalle paikka->[​IMG]
    mitä ei ainakaan manuaalin mukaan tuossa laitteessa ole,jos nyt kuitenkin olet niitä siirrelly jollain softalla niin kokeile semmosta mikä toimii Humax 9200T Boksilla.Tässä ohjeet tai sitten humaxin omalla Media eLinkerillä.
     
    Viimeksi muokattu: 24.09.2011
  19. Bream

    Bream Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    402
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Linkin takaa löytyvä ohjelma libusb-win32-bin-1.2.4.0 ei löydä Humaxin USB-väylää. Ainoa minkä se löytää (riippuu mitä rompetta on kiinni USB-liittimissä) on USB-hiiri. Kaikki muu on hukassa (sudessa). Onko se todella niin, että Humax ei anna siirtää niitä yli 4 gt:n tiedostoja mihinkään toiselle NTFS- tai FAT 32 -kiintolevylle. Jäljelle jää kysymys: Mitäs sitten tehdään? Kiitos.
     
  20. OlliJulle

    OlliJulle Regular member

    Liittynyt:
    14.09.2011
    Viestejä:
    246
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Se USB-väylä, joka on tarkoitettu tietokoneeseen kytkemistä varten on mitä ilmeisimmin kaputt. Jos Humax ei suostu siirtämään muistitikulle tarkoitetun USBin kautta yli neljän gigan tiedostoja,niin olen jo kertonut viestiketjun 29:ssä vastauksessa keinon. Se tietenkin edellyttää, että Sinulla on ihan erillinen tallentava DVD-soitin, jolla poltat DVDn ja kopioit sen sisällön PC:llesi.

    Ystävällisin terveisin: OlliJulle
     
  21. Bream

    Bream Regular member

    Liittynyt:
    12.09.2004
    Viestejä:
    402
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Täsmennys: Kaikki alle 4 gt:n tiedostot siirtyvät puhtoisesti ulmoiselle kiintolevylle. Nyt herää kysymys, mistä on kysymys? Tuo sinun esittelemä ratkaisu on muuten ihan hyvä, mutta siinä on kaksi muttaa ja ne ovat nämä: 1) Minulla ei ole tallentavaa DVD-soitinta ja 2) minulla ei ole inspiraatiota tehdä samaa hommaa kahteen kertaa, olkoonkin että on kyse vain n. 4:stä ohjelmasta, jotka ovat yli 4 gt. Jäljelle jää enää yksi kysymys: Mitä jos irrotan Humaxin kiintolevyn ja liitän sen suoraan PC:lle orjan roolia hoitelemaan ja sopivalla ohjelmalla nyysin kaikki yli 4 gt:n ohjelmat parempaan talteen?

    Syksyllä kaikki on toisin
    Bream
     

Jaa tämä sivu