1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Lenovo ideapad y500

Viestiketju Uutta kannettavaa ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Elbona 21.04.2013.

  1. Elbona

    Elbona Member

    Liittynyt:
    03.03.2013
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve,

    olen tässä uutta läppäriä etsimässä pelailua ja opiskelua varten. Pelaan lähinnä Blizzardin pelejä ja satunnaisesti jotain räiskintää (bf3, far cryt yms.) Olen kiinnostunut Lenovon IdeaPad y500 läppäristä, mutta siitä on ilmeisesti kahta eri versiota:

    http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...Y500-15-6-Full-HD-Core-i7-3630QM-GT650M-2GB-8

    http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...Y500-15-6-Full-HD-Core-i7-3630QM-2-x-GT650M-2

    Toisessa on ilmeisesti toinen näyttis dvd-aseman tilalla. Dvd-asema olisi tietenkin näppärrä olla olemassa, mutta en todellisuudessa sitä kovin usein tarvitse. Onko toisesta näytönohjaimesta miten iso hyöty peleissä (eli onko minun tapauksesa järkeä maksaa 100e lisähintaa)? Tärkeintä pelien kannalta olisi, että wow, starcraft ja d3 pyörisi mahdollisimman sujuvasti hyvilläkin asetuksilla. FPS-pelejä pelaan niin harvoin, että matalammatkin grafiikka-asetukset riittävät.

    Mainittakoon vielä, että verkkokauppa.comista saisi näköjään laajennettua kahden vuoden takuuta vielä yhdellä vuodella ilmaiseksi. Tietokoneen pitkä käyttöikä on tärkeä kriteeri minulle.

    Kysyisinkin teidän mielipidettä siitä, että kumpi vaihtoehto olisi minulle parempi. Muitakin vaihtoehtoja voi ehdottaa, jos löytyy jokin huokeampi / muuten parempi vaihtoehto.
     
  2.  
  3. trollerpelle

    trollerpelle Member

    Liittynyt:
    27.04.2013
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikäs on budjetti?
     
  4. Hartela

    Hartela Member

    Liittynyt:
    05.09.2011
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siis itse omistan läppärin atm. saat kysyä multa mitä kehtaat ja uskallat. Mutta tämän sanon: siinä on grafiikkakortti-ongelma, joka tarkoittaa että se cräshää kun Alt + Tabaat (Huom! Varsinkin BF3!) Siis mä oon melkeinpä riippuvainen Alt+tabista. Ja sitku se Skype joka yleensä tulee siihen naaman eteen valittelemaan niin peli cräshää. :D

    Toinen ongelma on että siinä on SLI. Eli kaksi grafiikkakorttia. "650m 2x", niiku se sanoo. Ei varsinaisesti ongelma, mutta se aiheuttaa eräänlaista "microstutteringia" joissain peleissä.
    (Eli siis osta yksi grafiikkakortti, jos mahdollista!

    Kolmas on että se näyttö on glare. Aika surkea kesällä tai valoisalla päivällä.

    Hyvänä puolena että tässä läppärissä on tosiaan potkua. Olen tehnyt videoita, ja editoinut myös. (Tuossa youtube channel: ) =3

    Näppäimistö on aika hyvä. Parhaimpia mitä oon nähny. Plussana myös punainen valaistus, josta tulee mieleen alienware.

    Mutta tosiaan, en usko että sä uskot mua paskanvertaakaan xD, niin jos tosiaan oot sitä mieltä että haluut ostaa tämän. Niin odota vähän aikaa niin voit ostaa ulkomailta tämän saman läppärin josta tulisi sitten 750m SLI, (eli uudemmat grafiikkakortit).
    Tuossa taas linkki mistä saa:


    Jos et ulkomailta osta, niin sitten saat odottaa pari kuukautta kun Suomeenki tulee. Jos tulee. Ja silloinkin tulee maksamaan liikaa.

    Jos sinä sittenkin kuuntelet minua niin tässä olisi parempi vaihtoehto:
    Halvempi MSI

    Kalliimpi MSI


    PS. Ja niinku kaikki muutki sanoo: osta pöytäkone. Ellei tilaa riitä niin sitten läppäri, niinkuin minulla kävi.

    ~Hartela
     
  5. Elbona

    Elbona Member

    Liittynyt:
    03.03.2013
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tervehdys

    Juuh eli mitään määrrättyä budjettia ei varsinaisesti ollut, kunhan perustelut ovat kohdillaan.

    Joka tapauksessa päädyin jo tilaamaan tuon 999e maksavan Lenovon läppärin, missä on vain 1 näytönohjain. Toivottavasti nuo näyttiksen kaatumisongelmat johtuvat tuosta SLI hommelista. En tulisi toimeen ilman alt+tabbausta joten toivon tosiaan, että se pelittäisi kunnolla yhdellä näytönohjaimella.

    Nyt vain pitäisi malttaa odottaa, että läppäri saapuisi postiin :) Kiitos vastauksista!
     
  6. Hartela

    Hartela Member

    Liittynyt:
    05.09.2011
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu ei mittään. Mutta miksi et odottanut vähän aikaa kun saisit sen 750m käsiisi? Oliko asialla kiirekin?
     
  7. Elbona

    Elbona Member

    Liittynyt:
    03.03.2013
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juuh asialla oli kiire ja kaiken lisäksi tein tilauksen ennenkuin vastasit tähän ketjuun (odottelin monta päivää vastauksia ja sitten kun tein tilauksen niin alkoi viestejä ropisemaan:D). Mutta joo, luulen että tulen olemaan tyytyväinen ja että tuo tilaamani kone on minulle riittävä ja hinta/laatusuhteeltaan kohtuullinen.
     
    Viimeksi muokattu: 28.04.2013
  8. Lurluck

    Lurluck Active member

    Liittynyt:
    14.11.2010
    Viestejä:
    3,422
    Kiitokset:
    117
    Pisteet:
    73
    Kyseinen kaatumis ongelma on ominaisuus BF3 pelissä...

    Sama ongelma oli kaverilla HD 6870 kortin kanssa pöytäkoneessa ja korjaantunut päivitysten mukana muutama kk sitten.

    Hyvä vaihtoehto voisi olla tämä myös Asus 15.6" G55VW - i7-3610QM - GTX 660M - 8GB, tosin tuo Lenovo IdeaPad Y500 on hyvä läppäri vaikka näytönohjain onkin hieman heikompi.
     
    Viimeksi muokattu: 29.04.2013
  9. Joensuu

    Joensuu Active member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    2,545
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    7200rpm kiertävä kiintari on parempi pelikäytössä.
     
  10. kiiwi15

    kiiwi15 Newbie

    Liittynyt:
    22.07.2013
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1

    Saanko kysäistä, mikäli tätä viestiketjua vielä seuraat, miten WoW pyöri tässä Lenovossa 1:llä näytönohjaimella? Itsekin olen aikeissa ostaa tämän läppärin, nyt vaan pohdinnassa kannattaako sijoittaa siihen kalliimpaan vai halvempaan. Wowia kun aikoisin itsekin pelata. :)
     

Jaa tämä sivu