1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ZyXEL NSA310 Verkkokiintolevyn Wake-on-Lan toiminto

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi Eza90 15.11.2012.

  1. Eza90

    Eza90 Member

    Liittynyt:
    25.02.2008
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pistetääs taas tänne viisaampien ihmisten ilmoille kysymystä: Ostin tuos kesällä tommosen ZyXEL:n NSA310 verkkokiintolevyn ja ajauduin sellaiseen ongelmaan, että en saa laitetta käynnistettyä Wake-on-Lan toiminnon avulla Internetistä. Eli LAN:ssa herätys pelaa niinkuin pitääkin, mutta kun esimerkiksi osoitteen http://wakeonlan.me/ kautta yritän herättää laitteen se herää ainoastaan jos herätän sen alle kaksi minuuttia sen jälkeen kun olen sen sammuttanut.

    WOL toiminto toimi oiken vielä pari kuukautta sitten vanhalla modeemilla, jota minulla ei enää ole. Olen kokeillut kahdella eri modeemilla, joten uskoisin kuitenkin, että modeemissa ei ole vikaa. Verkkolevylle olen myös määrittänyt kiinteän IP:n, joten oman järkeni mukaan laitteen IP ei tällöin katoa reitittimen muistista. Käytössä on Buffalon WBMR-HP-G300H reititin/modeemi, jossa viimeisin Buffalon tarjoama ohjelmisto. Myös verkkolevyssä on viimeisin ZyXEL:n tarjoama ohjelmisto.

    Olen nyt kokeillut monella eri tavalla vikaa selvitellä, mutta tuloksetta. Onko kellään mitään ratkaisua ongelmaan, vai täytyykö minun vain yrittää muistaa käynnistää laite joka aamu fyysisesti?
     
    Viimeksi muokattu: 15.11.2012
  2.  
  3. Ysf

    Ysf Active member

    Liittynyt:
    02.10.2005
    Viestejä:
    1,954
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    veikkaisin, että uuden modeemin palomuurit tms muut suodatukset (packet inspection) on sen verran tiukalla (tai ne ovat sen verran erilaiset verrattuna vanhaan), että WOL-paketti ei vaan mene läpi.
     

Jaa tämä sivu