1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

LogiTech SetPoint-ohjelman ongelma

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi Onkonoin 26.10.2011.

  1. Onkonoin

    Onkonoin Regular member

    Liittynyt:
    20.07.2004
    Viestejä:
    363
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Asensin uusimman version tuosta SetPoint-ohjelmasta, mutta siinä on nyt jotakin häikkää.
    Aikaisemmilla versioilla pystyi asetusikkunassa määrittelemään näppäinten toiminnot
    oman mielensä mukaan, mutta tuolla uudella ei.
    Asetusikkunassa hiiri ja näppis näkyvät harmaina kuvina, joissa ei näy näppäimiä, joten
    näppäinten toimintoja ei voi vaihdella. Kysyin Logitechin tuesta neuvoa, mutta hekään
    eivät osanneet sanoa syytä, vaan käskivät kokeilla vanhempaa versiota.
    Kokeilin kahta vanhempaa versiota, mutta nyt niissäkin oli sama "vika", vaikka ne olivat
    aiemmin toimineet hyvin. Nyt neuvoja pyytää hän.

    Käyttis Win7, hiiri MX 1000 Laser Mouse ja näppis LX700/MX 3000 Keyboard.
     
  2.  
  3. Onkonoin

    Onkonoin Regular member

    Liittynyt:
    20.07.2004
    Viestejä:
    363
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko kenelläkään toisella ollut vastaavaa probleemaa, vai olenko minä ainut "epä-onnen"-
    soturi?
     
  4. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Eipä ole vastaavaa ongelmaa ole. Jotain kuitenkin mitä tulee mieleen: Tunnistaako Setpoint edes hiirtä ja näppistä? Näyttääkö se siis oikeat laitteet? Toinen juttu on, että onhan varmasti oikea versio Setpointista (32/64bit)?
     
  5. Onkonoin

    Onkonoin Regular member

    Liittynyt:
    20.07.2004
    Viestejä:
    363
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hiiri ja näppis tunnistuvat ja toimivat muuten aivan normaalisti. Ainoa vika on se ettei
    hiiren painikkeiden ja näppiksen lisäpainikkeiden toimintoja voi muutella haluamikseen.
    Tämähän ei tietenkään ole mikään elämää suurempi ongelma, mut oishan se kiva jos ne
    toimis.
     
  6. hemphill

    hemphill Member

    Liittynyt:
    25.09.2010
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    Tuo taitaa olla kohtuullisen yleinen ongelma, ainakin siltä vaikuttaa kun lukee Logitechin tukifoorumeita. Logitechin tuki syyttää siitä palomuureja sun muuta. Ei taida heilläkään olla varmaa tietoa mistä tuo johtuu. Itselläni tuo tulee aina uuden version päivityksen jälkeen. Ensimmäisen SetPoint asennuksen jälkeen toimii kuten pitää, eli kuvat latautuu Logitechiltä. Sen jälkeen nuo kuvat puuttuu aina.

    Käyppä Logitechin tukifoorumeilla, itse löysin sieltä .exe tiedostoina nuo hiiren ja näppiksen kuvat ja näppäinten määritys onnistuu taas. Eli tuolta voisi löytyä apua:
     
  7. Onkonoin

    Onkonoin Regular member

    Liittynyt:
    20.07.2004
    Viestejä:
    363
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Laitatko vielä linkin niihin kuviin, kun en löytänyt tuolta sivulta niitä.
     
  8. hemphill

    hemphill Member

    Liittynyt:
    25.09.2010
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13


    Tuolta taitaa löytyä niin sinun hiirelle kuin näppikselle kuvat. Käynnistää vain kyseisen .exen ja SetPoint näyttää taas siltä kuin pitää.
     
  9. Onkonoin

    Onkonoin Regular member

    Liittynyt:
    20.07.2004
    Viestejä:
    363
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei onnistunut. Ei kai nuo ole tarkoitettu vanhemmalle SetPoint-versiolle.
     
  10. hemphill

    hemphill Member

    Liittynyt:
    25.09.2010
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    Kyllä minä olen käyttänyt noita ihan 6.XX versioden kanssa. Ehkä kannattaa ottaa yhteys Logitechin tukeen.

    Google auttaa myös, löysin mm. tälläisen ohjeen tuohon ongelmaan:
     
    Viimeksi muokattu: 03.11.2011
  11. Onkonoin

    Onkonoin Regular member

    Liittynyt:
    20.07.2004
    Viestejä:
    363
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen kysynyt Logitechilta neuvoa, ja he käskivät asentamaan jonkun vanhemman ohjelma-
    version. Kokeilin kahta vanhempaa versiota, jotka ovat toimineet mun koneellani, mutta
    nyt niissäkin oli sama virhe.
     
  12. hemphill

    hemphill Member

    Liittynyt:
    25.09.2010
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    Totta, tuollaisia ohjeita minäkin sain. Kokeile kirjoitaa ogelmasta tuonne Logitech Support Communityyn, siellä on henkilöitä jotka voivat lähettää sinulle linkin siihen exeen jolla kuvan saa. Kuten esim. tässä linkissä mainitaan:
     
  13. Onkonoin

    Onkonoin Regular member

    Liittynyt:
    20.07.2004
    Viestejä:
    363
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mä lähetin sinne SetPointissa näkyvät hiiren ja näppiksen kuvat, mutta en ole saanut
    vielä vastausta.
     
  14. Onkonoin

    Onkonoin Regular member

    Liittynyt:
    20.07.2004
    Viestejä:
    363
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tän vian aiheutti toimimaton IE. SetPointti ei saanu haettua tarpeellisia palikoita,
    kun IE ei toiminut. Mä en käytä IE:ria kuin poikkeustapauksissa, niin en huomannu että
    se oli sekasin.
     

Jaa tämä sivu