1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

"Audio Control Unit" kahdella samanaikaisella sisääntulolla

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi Rooster3 25.09.2013.

  1. Rooster3

    Rooster3 Regular member

    Liittynyt:
    30.04.2012
    Viestejä:
    206
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moikka,
    Turhautuneena ongelman ratkeamattomuuteen joten kyselen myös täältä apuja.

    Eli hakusessa laite (yksi tai useampi) johon saan kytkettyä pleikkarilta peliäänet optista myöten ja voip-keskustelut tietokoneelta samoihin kuulokkeisiin (pc 360). Tietokoneesta löytyy Asus Xonar dx/xd-äänikortti ja syy optisen käyttöön on, että järjestelmä tulee siirtymään tulevaan ps neloseen jossa ei ole analogisia lähtöjä lainkaan.

    Laitteen tulisi pystyä myös säätämään noiden kahden linjan äänenvoimakkuuksia, että pystyn tarvittaessa hiljentämään peliääniä/voip-keskusteluja.

    Ainoa ehdotus mitä olen saanut / itse löytänyt on Astro MixAmp ja tämä olisikin täydellinen laite, mutta se on saanut niin huonoa palautetta toimimattomuudesta ettei se ole vaihtoehto :/

    Kenelläkään ideoita järjestelmän pystyttämiseen?
    Itse olen löytänyt seuraavat laitteet jotka yhdistämällä ainakin oman päättelykyvyn mukaan pitäisi pystyä saamaan homma toimimaan, mutta amatöörinä en tiedä äänenlaadusta ja muista yksityiskohdista sen enempää.
    - Fiio e09k-kuulokevahvistin
    - Fiio d03k -optinen=>rca-muunnin
    - Omnitronic LH-010-mikseri
    Eli toimisiko näillä vai jäisikö jokin fps-peleissä hyödyllinen "virtual surround sound" tai muu vastaava pois?
    Hämmentävä tuo termi muutenkin kun eikö se ihan stereota ole mitä kuulokkeisiin lykätään kun on vain kaksi elementtiäkin sisällä?

    Keksiikö joku ratkaisua tähän?
    Polttelis jo saada homma toimimaan :)
     
    Viimeksi muokattu: 25.09.2013
  2.  
  3. HiTex1983

    HiTex1983 Regular member

    Liittynyt:
    26.04.2006
    Viestejä:
    212
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Kyllä pitäisi onnistua. Mikseri on se taikalaatikko, jolla nuo päällekkäiset äänet saa hoidettua. Tuo mainitsemasi "virtual surround" toimii ainakin itselläni, eli kuulen kuulokkeiden kautta mistä suunnasta esim. askeleet, tai ammunta kuuluu.

    Itselläni on tosin käytössä vain analogiset signaalit ilman kuulokevahvistinta, mutta sillä ei pitäisi olla vaikutusta, onko signaali analoginen, tai digitaalinen.


    EDIT: Korjattu yhdys sana virhe :)
     
    Viimeksi muokattu: 05.10.2013

Jaa tämä sivu