1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Yet another koteloprojekti

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Dwnldz_5 04.07.2012.

  1. Dwnldz_5

    Dwnldz_5 Active member

    Liittynyt:
    01.06.2005
    Viestejä:
    1,866
    Kiitokset:
    14
    Pisteet:
    68
    Olen jatkamassa kotelon muokkaamista, joka alkoi viime vuonna. En viitsinyt kiinnostuksen puutteen johdosta tehdä sitä loppuun, joten se jäi talven yli lojumaan. Nyt kuitenkin olen päättänyt tehdä sen loppuun, eikä siitä kovin paljoa enää puutu: lähinnä etumaski pitäis vetää uusiksi.

    Alkutilanne:
    [​IMG]

    Pikkumodailun jälkeen (=takaritilän leikkailu, reikä pohjaan ja etutuulettimen ritilä veke):
    [​IMG]

    Yllä olevaan tilaan se jäi talveksi. Nyttemmin jatkoin kotelon muokkausta, ja tässä on tulos:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Noista kuvista puuttuu emolevyn kiinnityspelti, joka oli vielä kuivumassa.

    Aikomuksena on tehdä etupaneeli kolme millisestä alumiinilevystä. Teen joko vanhan maskin päälle (rälläkällä turhat muovit veke), tai sitten ihan uuden itsenäisen paneelin (kiinnitys vaikka läpipulteilla jos ei muuta keksi).

    Kommentteja, ehdotuksia?

    Edit koska kielioppi. Kaiken lisäksi alue meni vähän hutiin, vasikoikaa viestini kirjoittaen "väärä alue". Kiitos.
     
    Viimeksi muokattu: 04.07.2012
  2.  
  3. Kuupola

    Kuupola Regular member

    Liittynyt:
    13.12.2010
    Viestejä:
    956
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hieno on tulossa!
     
  4. Dwnldz_5

    Dwnldz_5 Active member

    Liittynyt:
    01.06.2005
    Viestejä:
    1,866
    Kiitokset:
    14
    Pisteet:
    68
    Nyt olis ikkunakin leikattuna:
    [​IMG]

    Ajattelin vielä kaivertaa tekstin "Mors Principium Est" tuohon, samalla tyylillä ku pöytäkoneessani:
    [​IMG]

    Sitten voisi paneutua sen etupaneelin suunnitteluun.
     
  5. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    vinkki,jos olet lisäämässä koppaan tuulettimen säädin nuppeja/valon katkaisimia,niin itse laitoin samanlaisessa etuåaneelissa säätönupin kuulokepaikan tilalle,hieman puukon avustuksella,ja usb paikkojen tilalle led lampun katkaisimen,puukon avulla taasen :)
     
  6. Dwnldz_5

    Dwnldz_5 Active member

    Liittynyt:
    01.06.2005
    Viestejä:
    1,866
    Kiitokset:
    14
    Pisteet:
    68
    En tuhoa noita USB/mikki/kuulokepaikkoja. Tällä hetkellä en ole suunnitellut laittaa mitään valoja, mutta jos laitan ni niille teen oman paneelin vaikka diskettiaseman kohdalle.

    Projekti on hieman ollut jäässä, koska piti väsätä tuohon "oikeaan" pöytäkoneeseen pieniä parannuksia.

    Päätin nyt kumminkin tehdä tuon mööpelin nopsaan pois ja jättää kaiverruksen tekemättä. Voihan sen tehdä tuonnempana jos innostaa. Originaalia etupaneelia olen vähän leikellyt, mutten kehtaa vielä näyttää kuvaa. ._. Muutoin tuo kotelo alkaa olla valmiina värien osalta, senkun parsii kasaan.
     

Jaa tämä sivu