1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kotiteatteri + karaoke

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi D0RiEn 19.09.2011.

  1. D0RiEn

    D0RiEn Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2006
    Viestejä:
    145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hei,

    Olen juuri muuttanut omaan kämppään, jonne hommasin television ja pöytätietokoneen, jotka ovat liitetty keskenään HDMI - HDMI kaapelilla. Vielä pitäisi hankkia äänentoistojärjestelmä.

    Mistä aloitan? Minulla ei ole hajuakaan tästä aiheesta, liitännöistä, kaapeleista tms.

    Jos ette jaksa selittää tyhmälle, niin mistä löydän oppaita, että voin opiskella näitä asioita?

    Onko kotiteattereissa karaoke toiminto vai täytyykö ostaa erillinen laite?

    Ehkä soitin on turha hankinta, koska voin laittaa elokuvat pyörimään tietokoneen kautta, eli millainen ratkaisu?

    Kannattaako hommata Gigantista, Veikon koneelta tai Expertltä suoraan, vai tilata jostain netistä?

    T. Aloittelija
     
    Viimeksi muokattu: 19.09.2011
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,519
    Kiitokset:
    228
    Pisteet:
    93
    Kaikki riippuu kovasti budjetistasi, eli kuika paljon saa maksaa.
    Toisekseen kämppäsi koko ja seinien/katon laatu?
    Onko kovin pieni (20 m^2) betoniyksiö vai vähän väljempi puutalo?
    Ja tietty siihen betoniyksiöön pitäisi saada 7.1-zydeemit jumalattomalla subbarilla?

    Kaikki alkaa AV-vahvarin hankinnasta, johon pitäisi tietää laitteistostasi enempi.
    Eli töllön merkki ja malli, samoin PC:n ääniliitännät, löytyykö optista äänikortista?

    Sitten ekaksi hommaat tuommoiset seinän antennireikiin...


    T: Vesku
     
  4. D0RiEn

    D0RiEn Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2006
    Viestejä:
    145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Televisio

    Samsung PS50C435AIWXXE
    http://www.samsung.com/fi/consumer/...WXXE/index.idx?pagetype=prd_detail&returnurl=

    Tietokone

    Packard Bell
    http://www.gigantti.fi/product/tiet...eet/IMEDIA6720NCD/packard-bell-poytatietokone

    En ajatellut ruveta hankkimaan mitään ihmeellisiä laitteita, ihan perus jutut, mutta kun en tiedä pitäskö hommata PC kaiuttimet, valmis kotiteatteripaketti, lattiakaiuttimet, vahvistin, subbari jne. mitä alan yhdistelemään?

    Esim http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...rround-Sound-Speakers-Z506-5-1-kaiutinpaketti

    Kyseessä on rivitalo kämppä, 52 neliötä, kipsilevyseinät

    Saa maksaa enintään 500 e
     
    Viimeksi muokattu: 19.09.2011
  5. vaino666

    vaino666 Regular member

    Liittynyt:
    01.02.2005
    Viestejä:
    128
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Uudessa Mikro Bitissä on hyvä esittely AV-vahvistimista. Siinä laitteiston sydän. Itselläni on tuon Onkyo TX-NR609 vanhempi malli (NR607). Saksasta tuo NR609 hintaan 463 € http://www.technikdirekt.de/main/en...502299/-/article-onkyo-tx-nr609-schwarz.html. Jos rahat ei riitä, niin ensikaiuttimet vaikka kirpparilta, kuten itse ostin.
    Läppärin saa kätevästi kiinni Av-vahvistimeen ja voi pyörittää vaikka mitä mediaa.
    Kaiuttimia voi ostaa ensin vaikka 2 kpl. Keskikaiutin ja subbari olisi tietty plussaa. Sitten vaikkapa takakaiuttimet. Halvoissa monikanavasarjoissa on monesti hirveet muovipurkit.
    Karaoke kotiteattersta, tein itse näin. Rippasin karaokelevyt läppärille. Läppärin kuva HDMI:llä vahvistimeen ja sieltä telkkariin. Läppärin ääni Thomannin pikkumkseriin. http://www.thomann.de/fi/behringer_xenyx_1002_fx.htm . Laitteessa on 100 digitaaliefektiä mm. kaiut ja flangerit sun muut. Mikit kiinni mikseriin ja läppärin ääni miksattuna niihin vahvistimelle. Exelillä tein biisitaulukot ja levyt löytyvät kovalevyltä hetkessä. Thömannilta löytyi halvalla mikit, telineet ja kaapelit. Itse valitsin mikiksi AKG:n Perception Live P5S, jotain 50 € ja hyvä on.
     
  6. D0RiEn

    D0RiEn Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2006
    Viestejä:
    145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ok. Tuo rippaaminen kuullostaa vaikealle, mut kiitos neuvoista.
     
  7. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,519
    Kiitokset:
    228
    Pisteet:
    93
    No ei ole vaikeata, tuolla hoimma hoituu, suosittelen FLAC:ia tallennusmuodoksi, se ei huononna ääntä, ämpäri (MP3) huonontaa hivenen riippuen bittivirrasta...
    Ohjeita mm. tuolla...

    T: Vesku
     
  8. vaino666

    vaino666 Regular member

    Liittynyt:
    01.02.2005
    Viestejä:
    128
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä tosin rippasin karaoke dvd-levyt koneelle. Rippausohjelmana käytän DvdDecrypteriä. Pidän itse VIDEO_TS kansioista, enkä tee imageja. Jos omatunto ei paina, löytyy kotikaraokelevyjä kirjastostakin. Teen sitten VIDEO_TS.IFO tiedostosta pikakuvakkeen yhteen kansioon, siis kaikista levyistä ja nimeän kuvakkeen nimeen levyn numeron, joka on tekemässäni biisilistassa. Levy lähtee pyörimään powerdvd:ssä kaksoinapautuksella.
    Jos jollain mielenkiinto riittää, voi opetella DvdRemake Pro ohjelman. Kun olen jo muutenkin elokuvia käsitellyt, ei ole vaikeaa poistaa kotikäyttöön tarkoitettujen levyjen varoitukset, mainokset ja muu humbuuki. Samalla poistan eri menujen hidastavat välianimaatiot ja kotilevyt pärähtävät toimimaan yhtä nopeasti, ellei nopeammin, kuin ammattilevyt. (On minulla muutama ammattilevykin ja viilaan minä niitäkin)
    Kauhein homma on siirtää biisilistat excel-ohjelmaan, mutta kun kerran on siirretty, on helppo lisätä vaikka yksi levy viikossa, niin ei mene hermot.
     
    Viimeksi muokattu: 20.09.2011
  9. D0RiEn

    D0RiEn Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2006
    Viestejä:
    145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ok. tämä on jo vaikeaa luettavaa. En osaa edes polttaa videotiedostoja levylle, että täytyy joskus myöhemmin oikeen kunnolla perehtyä tähän asiaan.
     
    Viimeksi muokattu: 20.09.2011
  10. vaino666

    vaino666 Regular member

    Liittynyt:
    01.02.2005
    Viestejä:
    128
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei ollut tarkoistus karkoittaa aloitteleviakaan harrastajia liian vaikealla tekniikalla. Mutta jos näitä sattuu lukemaan myös joku pidemmälle päässyt, niin onhan tässä joitain mahdollisia ideoita.
     

Jaa tämä sivu