Eli ihan sellainen kysymys: Minulla löytyy tämä kyseinen Asuksen läppäri kotoa ja olen tutkinut tätä asiaa mutta en uskalla mennä ostamaan vielä kalliita DVD+R DL levyjä jos tämä ei niihin osaa polttaakkaan... Löysin googlesta yhden osan jossa lukee näin: "Optinen asema: DVD Super Multi DL" mutta en tuosta osannut vetää sen parempia johtopäätöksiä... Kiitos etukäteen avusta jos joku tämän asian osaa/jaksaa selvittää!
ja vielä sellainen kyssä unohtu että pitääkö niitten levyjen olla DVD-R DL, vai DVD+R DL ? Kiitos etukäteen vielä!
Pikaisella googlettelulla löytyi jotain Muropaketin keskusteluja, joissa luki että olisi Dual layer levyjä tukeva asema. Mitään 100% varmaan tietoa en löytänyt. Mutta jos omistat kannettavan ohjekirjan/manuaalin niin sieltä varmaan selviää vielä varmuudella. Tuohon - ja + juttuun sanoisin, että menee kummat vaan. Käsitteekseni vaan joissakin vanhemmissa dvd asemissa oli nuilla merkitystä. Itse en ainakaan nuihin mitään huomiota ole kiinnittänyt, ja kaikki on toimineet. Edit: Eikä nuo DL DVD:t enään niin paljoa maksa, ettei viitsisi kokeilla. 3-4€ maksaa ainakin täällä päin.
En löytänyt läppärin ohjekirjaa millään pitkän etsinnän jälkeen ja haluaisin varmistusta asialle ja löysinkin yhden artikkelin: Tämän, joka sanoo optiseksi asemaksi: DVD±RW (+R kaksitasoinen) / DVD-RAM. Tarkoittaako että polttaa DVD+R DL Levylle? Mutta nyt tuntuu että on suurin ongelma ratkaistu mutta mistä tiedän nyt että kenen valmistajan asema on? LG, Samsung, BenQ? Tietääkö kukaan auttaa? Kiitos etukäteen kaikille!
Työpöytä --> Oma tietokone kuvake --> klikkaa hiiren oikealla --> DVD aseman kuvaketta --> ominaisuudet --> laite. Pitäis näyttää aseman tiedot. Käynnistä --> apuohjelmat --> järjestelmätyökalut --> järjestelmätiedot --> osat --> cd asema.
Kiitos avustasi! Mutta minulla on vista ja tuota osat hommaa ei löydy mut sitä merkkii tarviin imgburn-ohjelmaan koska sen valikosta pitäisi vaihtaa yksi homma, joka antaa vaihto ehdoisi: BENQ, LG , LITE-ON , NEC , NU TECH , PLEXTOR , RICOH , SAMSUNG Minkä valitsen ku veikkaan että asemani on Hitachi? (niin omatietokone väittää)