1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

LG-DP1W mediasoitin ei löydä tiedostoja tietokoneelta

Viestiketju Mediasoittimet -osiossa. Ketjun avasi Qwerty200 08.01.2011.

  1. Qwerty200

    Qwerty200 Member

    Liittynyt:
    08.01.2011
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    eli ongelmana kyseinen mediasoitin joka ei löydä tiedostoja tietokoneelta.
    käyttiksenä windows 7, kotiryhmä on tehty ja jaot on ok, soitin ja tietokone kyllä löytää toisensa mutta soitin ei löydä koneelta mitään. mistä osais vikaa ettiä?
     
  2.  
  3. Sumperi

    Sumperi Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ilmoita jos saat toimimaan. Itsekin juuri tilasin kyseisen mediatoistimen. Käsitinköhän oikein että toistaa koneelta jopa iso. tiedostot langattomasti televisioon. Sehän olis jo liian kätevää. :)
     
  4. LatiRox

    LatiRox Member

    Liittynyt:
    24.02.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro,

    Itse investoin juuri samaisen LG-mediatoistimen, mutta langallisena versiona. Muutaman päivän testien jälkeen pakko myöntää laitteen olevan loistohankinta ottaen huomioon hankintahinta 79 egee (jimms-pcstoresta). Itsellänikin oli jakojen kanssa pienimuotoinen ongelma, kun ulkoiset kovot eivät suostuneet näkymään LG:n valikossa(tietokoneen oma jaettu kovo näkyi kertaheitolla). No ongelman syy oli vain jo liian pitkään käytetty wintoosa eli oli aikakin asentaa käyttis uudelleen ja sen jälkeen myös ulkoiset kovot näkyivät verkossa, kuten ne aiemmin näkyivät muille tietokoneilleni. Itse laitteessa olen kokeillut useita leffaformaatteja ja kaikki on toistuneet ongelmitta. Ainut "vika" minkä olen huomannut on .sub tekstitiedostosta ei tulostu telkun näyttöön kuin ylempi tekstirivi. Asia oli helppo korjata muokkaamalla tiedosto subtitle workshopilla .srt muotoon ja johan toimii. Muokkaus on helppoa kun avaa vain tekstin ja tallentaan .srt muotoon. Laitoin asiasta LG:lle kyssärin ja alkoivat tutkia asiaa, kun muilta ei ole tullut ilmoitusta viasta. Laitteen kun käsiini sain päivitin heti firmiksen uusimpaan eli en tajunnut kokeilla toimiko tekstit koneen mukana olleella firmiksellä. .iso-tiedosta katsottaessa leffaa ei elokuvan alkuvalikkoa tule vaan leffa alkaa suoraan, mutta kaukosäätimen sub tai audio-nappien alta löytyy tekstit ja ääniraidat vaivatta. Myöskin valokuvien ja musiikin toisto sujuu vaivatta ja musiikin kuunteluun valikko on todella selkeä. Olen siis testannut toimivuuden seuraavilla tiedostomuodoilla: .jpeg, .mp3, .mkv(leffassa DTS-äänet x264 kuvalla), .iso, .avi. Laite ei toista .img fileä suoraan, mutta sen voit muuttaa .iso muotoon vain nimeämällä päätteeksi tuon .iso.
    Laitteen kaukosäädin on hyvälaatuinen ja toimii ilman mitään tarkkaa osoittelua laitteen suuntaan. Elokuvia katsellessa laite ei edes lämpeä hääppöisesti eli ainakaan vielä en ole törmännyt kuumenemisongelmaan, vaikka laitteessa ei ole mitään tuuletinta(äänetön). Lisäksi laite muistaa missä kohtaa leffaa olit viimeksi menossa, jos kesken katselun lopetat. Iso-tiedostosta katsellessa ei toimi kappaleenvaihto, kuten DVD-levyltä katsellessa toimii(kelaus toimii viidellä eri nopeudella).
    Kokeilin vielä koneelle asentaa NERO home media serverin ja sekin löytyi samantien LG:n valikosta, mutta kun ei tarvitse tälläistä serveri-softaa niin en käytä sitä. Samat toiminnot kun sain ilman tuota Neron softaakin ;-D.
    Itse LG:n laitetta voi käyttää laitteen yläosassa olevalla hipausnäppäimillä tai kakella ja molemmat toimii hienosti.
    Sanotaan vielä, että firmiksen päivityskin meni sujuvasti ja ei vaadi mitään ATK-gurun kykyjä.
    Laite jota käytän on siis LG DP1B

    Suosittelen ja jos on jollain kysyttävää niin koetan vastailla omien kokemuksien perusteella.

    EDIT:
    Lisätään sen verran, että laite toistaa teksteissä kaikki suomenkielessä tarvittavat kirjaimet(myös ä, ö ja å).
     
    Viimeksi muokattu: 24.02.2011

Jaa tämä sivu