1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kiinasta halpa kapula HDC Galaxy S3 HD

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi eyeTiger 10.12.2012.

  1. eyeTiger

    eyeTiger Regular member

    Liittynyt:
    28.01.2003
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tilasin kyseisen puhelimen suoraan kiinasta n.165e hintaan +alv. Tämän linkin kautta lisätietoa:

    Onko käyttökokemuksia kyseisestä kapulasta? Mikäli ei ole, niin voin kerta kun saapuu minulle n.viikon sisällä (mikäli on kiinnostusta).

    Olen lueskellut kyseisen puhelimen tiimoilta ja kertovat huonoja puolia olevan:

    - GPS-ei toimi
    - Kuvakkeet katoilevat ajoittain (palautuvat hetken päästä)
    - Ärsyttävä tekstiviesti tulee kun kytkeytyy WI-FI verkkoon (poistettavissa ohjelman poistolla)
    - Akun kesto n. vuorokausi (käytöstä riippuen)
    - Laatu ei ole kovin hyvä, ei voi verrata Samsung Galaxy S3:n laatuun, samaa kiina laatua kuin esim. ZTE Blade
    - Ei tue 3G 900Mhz verkkoa

    Hyviä puolia:

    - Tehokkuudeltaan vastaa lähes klooni esikuvaansa, Samsung Galaxy S3 puhelinta
    Käyttökokemuksen löysin tämän linkin takaa:

    Tässä vielä kaksi video-linkkiä tilaamaani kiina puhelimeen:




    Itse lähdin vaihtamaan Nokian N8 puhelinta, sen ollessa useasti takuu huollossa ja normaali käytössäkin todella tahmea. mielestäni puhelimen valikot pitää vaihtua heti.
     
  2.  
  3. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Ihan mielenkiintoista olisi kuulla arviota ja kokemuksia laitteesta. Pelkään vaan, että noissa "merkittömissä" laitteissa on yksilöiden välillä niin paljon laatueroja (lähinnä puutteellisesta testauksesta ja mahdollisesti tuotannossa tehdystä käsityöstä johtuen), ettei yhden laitteen perusteella tehty arvio ole kovin luotettava. Eikä tuo tuo lopultakaan niin halvalta kuulosta, että itse näkisin erityistä järkeä sen hankinnassa, ellei laatu ainakin keskimäärin ole aivan priimaa.

    Lisäksi tuollaisessa ulkonäöllisesti suoraan kloonatussa laitteessa on käsittääkseni kohtalainen riski jäädä tulliin tuoteväärennöksenä, jolloin laite hävitetään eikä rahojaan saa takaisin.
     
  4. eyeTiger

    eyeTiger Regular member

    Liittynyt:
    28.01.2003
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Totta wipe2000 kirjoitelet. Riskinsä tälläisessä on aina, mutta kuten kerroin, niin on suomi kaupastakin ostetun puhelimen kanssa. Nokian puhelimissa on ikävän paljon ainakin huollettavaa. Ja tämän yksilön tilaaminen olikin itseltäni aivan testi.

     
    Viimeksi muokattu: 10.12.2012
  5. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    tehoissa ei kyllä tule olemaan lähelläkään s3(int), luultavasti s2 tasoa ennemminkin mikäli noihin linkissä oleviin spekseihin on uskominen, mutta laita ihmeessa käyttö kokemuksia yms. jahka saat laitteen käsiisi.
     
  6. perhana

    perhana Regular member

    Liittynyt:
    05.02.2005
    Viestejä:
    933
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsekin jokin aika sitten tilasin kiinasta Pandawill verkkokaupasta ihan uteliaisuuttani puhelimen jota myydään nimellä Hero 9300+ kun halusin isoruutuisen laitteen ja kiinnosti nähdä tekeekö tuolla mitään, ja ei ainakaan vielä ole kaduttanut, kaikki tuntuu toimivan suht moitteettomasti, eli gps, kamera ja 3G.
    Tämä kyseinen puhelin lukemani perusteella valmistettu Zopon tehtaalla eikä siis jossain kiinalaisessa nyrkkipajassa, ja kun päivitin puhelimen Zopon sivuilta ladattavalla ZP900S romilla muuttui puhelin Zopoksi. Eihän tuo MT6577 Dual Core 1ghz mikään 1,4ghz quad-core cortex ole, mutta ihan riittävän tehokas, antutu pisteitä antaa 6200 - 6300 hieman tilanteesta riippuen.
    3G nopeuteen olin positiivisesti yllättynyt, saunalahden kortilla speedtest kertoi nopeudeksi 4 megaa download ja 1,5 megaa upload jopa täällä "korvessa"
    Tullistakin luuri tuli tuurilla läpi ilman kyseilyitä, tullimaksuthan siitä olisi huonolla tuurilla voinut joutua maksamaan.
    http://www.pandawill.com/9300-smart...roid-40-mtk6577-3g-gps-wifi-black-p66332.html
    Tuossa vielä youtube esittely:
    http://www.youtube.com/watch?v=3q88Ai9d2IA
     
    Viimeksi muokattu: 10.12.2012
  7. eyeTiger

    eyeTiger Regular member

    Liittynyt:
    28.01.2003
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    HDC Galaxy S3 HD puhelin ei vielä ole tullut, mutta löysin siihen myös uuden päivityksen etukäteen. Siinä pitäisi olla parannuksia alkuperäiseen:

    - Parempi akun kesto
    - GPS toimii (tähän on useita tee-se-itse ohjeitakin, lisäantennille)
    - Häiritsevä tekstiviesti on poistettu
    - Parannettu moniajo +muuta fixiä

    Tämä on modattu-päivitys ja espanjan sivujen tietojen mukaan uusia on tulossa sitä mukaan kun saavat tehtyä. [PORT][ModRom] DRX B92M Beta 2 ICS 4.04

    Tuota ajattelin koittaa heti kun puhelin minulle tulee..
     
  8. eyeTiger

    eyeTiger Regular member

    Liittynyt:
    28.01.2003
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se on uusi kapula kourassa nyt ja tuskin maltan pois laittaa :D

    Uusi softa heti sisään ja se onnistui helposti, kun olin siitä itselleni suomiohjeet vääntänyt puhelinta odotellessa. Ainoa ongelma oli saada ajurit asennettua ja sekin ongelma johtui siitä etten ollut puhelimesta kytkenyt oikeaa usb-moodia päälle.

    Modattu rom olikin tuosta zopo ZP900 mallista ja sama romi sopii myös ZP900 malleihin, asennusvalikosta vaan ensin valittiin oma puhelinmalli. Nyt puhelin on suomi-valikoilla tällä uudella käyttöjärjestelmällä. Antutu pisteitä sain irti 5504. Etukamera ei itsestään ole päivän aikana vielä havaintoja antanut, ehkä se sieltä esiin tulee jollain softalla.. (ei muuten jäänyt tulliin omanikaan).

    Vuorokauden testin jälkeen kerrottakoon seuraavaa (huom. eka android puhelin minulla):

    Plussaa:

    + Iso ja todella hyvä näyttö, tarkka ja kosketus toimii hyvin. Nettisuvut näkyy OK

    + Tehokas, tosin lämpöä on takakannessa huomattavissa ja akku ei kovin kauaa kestä täydellä teholla (ei tietoa onko valmistaja kellottanut piirejä valmiiksi?)

    + Näytönsuoja oli valmiiksi asennetu ja toinen tuli mukana.+ lisätakasuoja tuli mukana.
    + Kamera toimii kohtaisesti ja kirkas salama-LED
    + Lähes kaikki sovellukset toimii Play-kaupassa esim. Rovion pelit
    + Päivityksiä tulossa itse luotuna, toki vaatii taitoa asentaa ne.
    + Hinta


    Miinusta:

    - Akun kesto, mutta tämä taitaa olla jokaisessa isoissa puhelimissa ongelma ja missä tehoja pelaamiseen. Ongelmaa yritän lieventää hankkimalla lataus-akun (taskumalli).

    - Normi usb-kaapelia ei voi kytkeä, tarvii pidemmman pään että pysyy kiinni - mukana tulee kyllä kaapeli, mutta voisi sitä autossakin olla toinen.

    - GPS-antenni, luultavasti tarvii modata ennen kuin toimii.. itselläni on todella heikko alue sisällä ja yhtään satelliittia ei vielä ole löytänyt.. ehkä ulkona..

    - Päivitysten manuaalinen ja hankala asennus.

    Itse olen tyytyväinen, mutta tämä onkin ensimmäinen android puhelin itselläni. Päällisin puolin puhelin olikin ZTE-bladea huomattavasti parempi laatuinen. Vasta pidemmällä aikavälillä huomaa tuleeko selkeitä ongelmia, valmistaja on antanut tuotteelle vuoden takuun ja toivottavasti kertää jopa sitä pidempään. Kysellä voi tuotteesta yksityiskohtia ja voin lisätä plussia ja miinuksia heti kun niitä ilmenee.
     
  9. eyeTiger

    eyeTiger Regular member

    Liittynyt:
    28.01.2003
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Muutaman päivän testailun jälkeen:

    - Akun keston sain tuplaantumaan, kun lataan puhelimen todella pienellä virralla ja sitä saan läpärini usb-liittimestä. Latausaika kyllä myös tuplaantuu, mutta lataan yöllä. Nyt akku kestää yli kaksi vuorokautta omassa käytössäni. Tämä voi päteä muihinkin puhelimiin.

    - GPS-antennin rakensin uudestaan tämän ohjeen mukaan. Ja nyt navigointi toimii.

    - USB kaapeleitakin löytyi sopivia vielä omista varastoista 3kpl, ja ne riittävät nyt hyvin.

    edit. 1.1.2013 tuli jelly bean 4.1.2 for B92M
     
    Viimeksi muokattu: 01.01.2013
  10. jalmarik

    jalmarik Member

    Liittynyt:
    04.01.2013
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Perhana, itse ostin juuri tuon hero 9500+, tällä hetkellä postissa tulossa. Kertoisitko miten puhelin on toiminut, ja onko ollut vikoja? Itseäni kanssa himotti tuo 5,3 tuuman näyttö.
     
  11. eyeTiger

    eyeTiger Regular member

    Liittynyt:
    28.01.2003
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hienosti on toiminut puhelin, tai itseasissa olen jo kolme niitä hankkinut samaan talouteen. Ja muuten saman porukan vääntämä modattu päivitys toimii myös siinä tilaamassasi hero 9500+ puhelimessa ja sen saa täältä.

    Voin infota tarvittavat yksityiskohdat asennukseen jos on tarvetta.

    Puhelimesta sen verran että 2.1.2013 tuli gps päivitys puhelimen softaan ja nyt hakee satelliitit jo huomattavasti paremmin. Todella aktiivista päivitys porukkaa näyttää olevan. Parin päivän päästä aina tulee jotain uutta. Puhelin toimii nyt jo hyvin, mutta tietenkin kaikki parannukset otetaan vastaan.
     
  12. jalmarik

    jalmarik Member

    Liittynyt:
    04.01.2013
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No nyt kuulostaa vielä paremmalta, oli mulla jo hyvä tunne sitä ostaessani. Kiitos, ja laittakaa ihmeessä lisää kokemuksia!
     
  13. jalmarik

    jalmarik Member

    Liittynyt:
    04.01.2013
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ja jos vielä saa vinkua, niin haluaisin vielä tarkemmat ohjeet tuohon päivityksen asentamiseen, roottaamista myöten, jos vain viitsisiti. Kiitos!
     
  14. perhana

    perhana Regular member

    Liittynyt:
    05.02.2005
    Viestejä:
    933
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jalmarik en huomannut kysymystäsi aikaisemmin... mutta siis itselläni tuo Hero 9300+ on kyllä toiminut melko moitteettomasti, sekin siis puhelimen infon mukaan kertoo olevan 9500+
    Puhelin on rootattu jo saapuessaan, eli roottaamisen takia ei tarvitse custom-romien kanssa tuskailla, itse siis asensin ihan zopo:n sivuilta löytyvän virallisen päivityksen joka on myös valmiiksi rootattu, sitä asentaessa pitää vaan varmistaa että asentaa varmasti oikean päivityksen, joko zp900 tai zp900s
    Tuossa englanninkielistä ohjetta custom-romien asentamiseen ja roottaamiseen:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1865397
    siellä myöskin tarkemmin selvitetty mitä eroa eri malleilla on.
    Ja kuten sanoin, itse latasin omaa malliani vastaavan virallisen päivityksen tuolta ja asensin päivitysohjeiden mukaan:
    http://www.zopomobileshop.com/en/content/9-download-zopo-mobile-latest-rom
     
    Viimeksi muokattu: 07.01.2013
  15. jalmarik

    jalmarik Member

    Liittynyt:
    04.01.2013
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aivan, kiitos tästä!
     
  16. drsatan1

    drsatan1 Member

    Liittynyt:
    16.01.2010
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen tilannut 2 puhelinta kiinasta fastcardtechin kautta. toinen vaimolle, hdc galaxy note 2 s7100, jossa on tuo jellybean, erittäin hyvä puhelin 151€.

    itselleni tilasin hdc galaxy note 2 jossa ics, tällä hetkellä hinta jossain alle 150€. tähän asensin zopon rommin, hienosti toimii muuten paitsi päivityksen jälkeen takakamera hävisi jonnekkin. toimisikohan tässä tuo yllä mainittu custom rom?

    Tällä hetkellä odottelen hdc galaxy s3 g9300 puhelinta jossa jellybean.

    gregs mobile gadgets blogissa löytyy myöskin lisätietoa näistä puhelimista ja muuta mukavaa kiinan puhelimiin liittyen.
     
  17. jalmarik

    jalmarik Member

    Liittynyt:
    04.01.2013
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kauanko teillä kesti puhelimen toimitus kiinasta?
     
  18. drsatan1

    drsatan1 Member

    Liittynyt:
    16.01.2010
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    n.3 viikkoa kesti toimitus. saas nähä koska tuo seuraava saapuu.
     
  19. perhana

    perhana Regular member

    Liittynyt:
    05.02.2005
    Viestejä:
    933
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiinasta tilatut tavarat tulleet vaihtelevasti 2 viikkoa - 2 kuukautta... ja nyt viimeaikoina todella hitaasti, ilmeisesti jotain muutoksia postin toiminnassa Kiinan päässä, viimeksi puhelimen tulo kesti noin puolitoista kuukautta.
     
  20. drsatan1

    drsatan1 Member

    Liittynyt:
    16.01.2010
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Asensin saman rommin omaan hdc galaxy note 2 puhelimeen. sain takakameran takaisin, mutta etukamera hävisi myöskin jonnekkin. ilmottelen lisää kuhan olen testaillut enemmän.
     
  21. drsatan1

    drsatan1 Member

    Liittynyt:
    16.01.2010
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11


    tuon linkin ensimmäisen viestin ohjeella sain puhelimeni akun kestämään kun sitä ei käytä, eli jonkin sortin deep sleep. aiemmin akku tippui n. 1-2%/ tunnissa. viimeyönä ei ollu 10 tunnissa tippunut yhtään.

    antutu antoi pisteitä 6341.
     

Jaa tämä sivu