1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mikä high-end älypuhelin?

Viestiketju Uutta puhelinta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi KPL 11.12.2011.

  1. KPL

    KPL Member

    Liittynyt:
    26.10.2011
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Otsikostakin voi päätellä, että hinnalla ei ole väliä. Tosin halvempi hinta tottakai parempi, ja ei nyt mitään uutta iPhonea kalliinpaa, jos niitä edes löytyy:).

    Itse arvostan helppokäyttöisyyttä ja selkeyttä. Ja koska olen nuori kiinnostavat pelitkin. Nyt käytössä on iPhone 3G, ja muista älypuhelimista ei ole kokemusta, joten IOS:n vaihtaminen mahdollisesti Anroidiin hieman mietityttää. Olen tottunut ja tykästynyt IOS:ään täydellisesti varsinkin selkeyteen, ja tarvittaessa löytyviin esim. kamera extra ominaisuuksiin. Olen kuitenkin erityisesti kiinnostunut SGS2:sta, koska isompi näyttö viehättäisi.

    Joten siis täysin puolueettomasti. Onko uusin iPhone edelleen vielä selkeydessä muita hieman edellä, vai kannattasiko jo vaihtaa leiriä? Tiedän ettei mikään puhelin tuosta hintaluokasta ole huono, mutta mikä olisi juuri minulle paras?
     
  2.  
  3. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Samsungin etuna on nopeampi käyttis ( Suooritin) ja vapaampi käyttöliittymä.( Pystyy muokkaamaan omanlaiseksi) Sampan selain on myös parempi kuin Applen, koska se on nopeampi ja siinä toimii flash. . IPhone etuna on helppo käyttis ( Joka tosin ei ole muuttunut merkittävästi moneen vuoteen). IPhone on myös jäänyt jo jälkeen esimerkiksi näytössä.
     
  4. KPL

    KPL Member

    Liittynyt:
    26.10.2011
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eikös iPhonessa näyttötarkkuus ylitä ihmissilmän erottelukyvyn?
    Ja ei kyllä mielestäni käyttöliittymä lagaa edes kaverin 3G:ssä. Paljon suorittimissa on eroa? Ja itseä ei ole flashin puute haitannut, koska kaikki videot useimmiten näkyvät. Ja miten selain on parempi?
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2011
  5. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Selain on paljon nopeampi käyttää, koska se on Google Chrome pohjainen.... Ja tietokoneelle ei tarvitse asentaa erillisiä ohjelmia, kun taas Applessa pitää asentaa Itunes. Androidissa on myös erinomainen synkronointi toiminto, eli se laittaa kalenterimerkinnät/Osoitekirjan nimet suoraan omalle Gogole tilille, jossa niitä on helppo hallita ja ne palautuu aina uuteen Android puhelimeen kun kirjaudut sillä Google tilille... Lisäksi aloitusnäytölle saa paljon hyödyllisiä widgettejä.
     
  6. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kauppaan testaamaan, ei noita kannata kumpaakaan teknisten tietojen valossa alkaa määrittelemään toista paremmaksi. Kaupassa näet kummasta tykkäät.

    Vingerille muuten, katsopa uudestaan tietoja noista näytöistä. iPhonen tarkkuus on ihan toista luokkaa kuin galaxyn.

    iphone: 3,5" 640x960
    galaxys2: 4,3" 480x800

    iTunesia ei tarvitse pitää mitenkään suurena esteenä iphonen ostossa. Androidin synkkaus toiminto on tosiaan hyvä, muttei välttämätön.

    Safari selain iphonessa aivan mahtava, jo 3gs:ssä toimii erittäin sulavasti. Androidin selain myös hyvä, paljon en ole kokeillut.

    E: Ja kappas, ootkin jo iphonen omistaja. Älä turhaan vaihda pois hyvästä.
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2011
  7. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
  8. KPL

    KPL Member

    Liittynyt:
    26.10.2011
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No en missään nimessä paljoakaan yli 4 tuumaista näyttöä halua, sillä muuten se vaikuttaa jo yhdellä kädellä käyttöön. Itseä ainakin iTunes miellyttää ja on omasta mielestä helppo käyttää. Olen Anterosta aivan pihalla niin kysyn vielä, että miten siinä asennetaan ohjelmia
    tietokoneella? Ladantaanko joku Anroid market sovellus?
     
  9. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Androidissa sovellusten asennus tapahtuu joko puhelimessa olevaa Android markettia käyttäen tai sitten menet tietokoneen selaimella tänne: https://market.android.com/ Kirjaudut omilla Google tunnuksilla sisään ja alat asentamaan ohjelmia. ( Ohjelmat siirtyvät langattomasti kännykkään, jossa puhelin alkaa niitä lataamaan ja asentamaan. Tätä sanotaan pilvipalveluksi). Tietokoneelle ei tarvitse siis asentaa ohjelmia, jos aikoo sovelluksia asentaa.
     
  10. delic

    delic Regular member

    Liittynyt:
    14.04.2010
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Ei kannata vaihtaa iphonesta pois varsinkin jos pelaaminen kiinnostaa, vain murto-osa iPhonelle tulevista peleistä tulee androidille tai jos tulee niin tosi myöhään eli kuukausien päästä.

    Sitten on pelejä jotka tulee vain tietyille android laitteille, kutem esim kohta tuleva gta3, ei näkynyt sgs2:sta lainkaan listalla, ihme kyllä.

    Kannattaa lukea esim uusin mikrobitti, siinä oli kattava älyluuri vertailu ja iPhone 4S vei voiton, viimeksi galaxy s2 voitti iPhone 4:n, mutta nyt iOS5:n myötä iPhone nappasi voiton.

    Vingerin mainitsema nopeampi prosessori sgs2:ssa on muuten sitten vaan paperispeksi, iPhone 4s päihitti useassa benchmark testeissä kevyesti sgs2:n varsinkin gpu testeissä erot oli jopa melkein kaksinkertaisia. Selain on molemmissa aika yhtä nopea, monet videot katsonut tuubista ja jossain sivut lataa sekunnin nopeammin sgs2 ja jossain iPhone 4S.

    Muutenkin tehoista puhuminen iPhonen yhteydessä on aika turhaa koska kaikki pyörii upeasti ja nopeasti kuten myös pelit koska kaikki on optimoitu ja kehitetty iPhonen spekseille.

    Jos haluat tulevaisuudessa saada kaikkea kiinnostavaa luurille niin pysy iphonessa koska sille ne tulee, jos haluat luurin jolle et koskaan tiedä mitä tulet siihen saamaan niin voit ostaa androidin, saatat kyllä pettyä monia kertoja jos tosiaan varsinkin pelaaminen kiinnostaa.

    Esim tällä viikolla tuli juuri iPhonelle batman arkham city peli, missä oli android versio?
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2011
  11. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Galaxy Notessa näyttö on 5,3" ja 800x1280 pikseliä, joka ei sekään yllä tarkkuudessa iphonen tasolle.

    http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_note-4135.php
    http://www.gsmarena.com/apple_iphone_4s-4212.php

    Ja vielä vertailuksi se GS2: http://www.gsmarena.com/samsung_i9100_galaxy_s_ii-3621.php
     
  12. KPL

    KPL Member

    Liittynyt:
    26.10.2011
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ^^ Juuri tuo pelien ilmestyminen on se mikä tekee itselle iPhonesta hyvän. Myös tuon tehojutun olen kuullut monesti aiemmin. Eli kannattanee varmaankin nopeiden johtopäätösten jälkeen Applen leirissä, vaikka
    tuota isompaa näyttöä saakin odotella vitos versioon asti. Kiitos sidrendille, Vingerille
    ja delicille avusta. Toki otan mielelläni vielä lisää mielipiteitä ilolla vastaan:))
     
    Viimeksi muokattu: 11.12.2011
  13. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
  14. _kooma_

    _kooma_ Active member

    Liittynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    2,051
    Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Täältä omiin kokemuksiin perustuen suositukset Androidille. Peleistä sen verran, että komiasti on ilmaisia pelejä droidille, ja muokattavuus itse luurissa on mielestäni loistavalla tasolla.
    Itselläni tosin ei ole kuin Samsung Galaxy Mini, joka ei kylläkään kuulu huippu älyluureihihn speksiensä valossa. Mutta itse järjestelmä toimii mielestäni erittäin mallikkaasti. Mitä tulee avoimuuteen, niin esim Opera Mini on selaimena vallan mainio.
    Joihinkin uudempiin droideihin on myös mahdollista asentaa selaimeksi Firefox, kyseinen selain tosin on vielä beta asteella eikä aivan parhaimmin ole vielä pärjännyt, mutta uskoisin että kehityksen myötä tuostakin tulee loistava vaihtoehto selaimeksi.

    Sitten tosiaan widgettejä saa marketista reilusti, ohjelma tarjonta on todella laajaa. Hyvistä ohjelmista voisin ainakin nopeasti mainita Unified Remote:n jolla voit ohjata esim VLC soitinta tai vaikkapa WinAmpia (vaatii että koneessa on joko wlan tai bluetooth yhteys). Toinen sovellus, Meebo, jonka kanssa voit keskustella vaikkapa mesessä.

    Peleistä mieleen nopsaan tulee mieleen vanhemmat nes, snes ja sega pelit joille löytyy emulaattorit, itselläni myös mm.Quake II, riittävästi ajanvietettä siis. MX Video Playerillä voi katsella vaikkapa elokuvia (mikäli näytön koko ei haittaa), tuon olen kokenut kivaksi ominaisuudeksi esimerkiksi lentokoneella reissatessa.

    Musiikki soitinkin on ihan pätevä, ja marketista saa ilmaiseksi ladattua vaikkapa WinAMP:in luuriin jonka kanssa on helppo synkata musiikkia puhelimen ja tietokoneen välillä.

    Kaikki mainitsemani ovat siis ilmaisia, osa saattaa sisältää mainoksia, mutta eivät häiritse liiaksi.

    iPhonesta itselläni valitettavasti ei ole liiemmin kokemuksia, mutta mikäli itse olet ollut siihen tyytyväinen ja et ole varma androidista niin suosittelen ainakin kokeilemaan. Toki, hyvässä ja luotetussa pysyminenkin on ihan perusteltua.
     
  15. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
  16. KPL

    KPL Member

    Liittynyt:
    26.10.2011
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Taitaa tulla myyntiin vasta ensi vuonna. Tämä nyt ei olisi mikään ongelma, mutta hinta taitaa olla jo reilusti päälle 700?, joka on jo itselle liikaa puhelimesta. Myös näyttö on omille käsille liian iso. Olet kyllä oikeassa, että iPhone hajoaa helposti ja olen itsekkin sitä miettinyt, sillä puhelin putoilee aika usein, mutta eiköhän se joillakin suojakuorilla saada pienet kolhut kestämään. Olen kyllä jo vakuuttunut, että Anroidkin on jo valmis käyttis eikä missään nimessä huono. Applea puoltaa tosin sekin, että saisin uuten puhelimeen ne 300 ohjelmaa jotka jo iTunesista löytyvät
     
  17. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108

    Niin. Etenkin uusin Android 4.0 versio on jo yllättävän hyvä! Siinä on monta asiaa parannettu.... verrattuna vanhaa Android 2.3.7 versioon... Android on jo nyt IOS käyttiksen veroinen, kunhan vaan oppii sen hyvät niksit.

    http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/esittelyssa+android+4n+uudet+herkut/a707146
     
  18. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    iPhonelle kannattaa tosiaan aina hankkia suojakuoret, koska kuten todettua eivät ne kauheesti pudotuksia kestä.
     
  19. KPL

    KPL Member

    Liittynyt:
    26.10.2011
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuli vielä mieleen, kun olen huhuissa kuullut SGS3 tulevan jo alkuvuodesta. Mielellään en enää yhtään odottaisi, mutta olisiko siinä sitten luuri joka lyö kaikki tämänhetkiset?
    Ja vielä: Kumpi näistä SGS2 vai Nexus S? Kiitos edelleen, vastauksia ropisee paljon, ja täyttä asiaa:))!!!
     
  20. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Samsung GS3 on tosiaan tuloillansa... Tosin monien nettisivujen mukaan se tulee vasta kesäkuussa... Minun mielestäni kannattaisi ostaa sellainen puhelin, joka tukisi jo uutta 4G verkkoa... Siitä on tulevaisuudessa paljon hyötyä, kun 4G verkot alkavat yleistyä.
     
  21. KPL

    KPL Member

    Liittynyt:
    26.10.2011
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse en kyllä nää tarvetta 4G:lle, koska harvoin käytän edes 3G:tä. Usein arkikäytössä mennään ihan EDGELLÄ. Pitäisi kyllä varmaan käydä selailemassa Anroid markettia ja käydä kaupassa kokeilemassa, koska jostain syystä Anroid on alkanut kiinnostamaan yhä enemmän. Olisiko jollain mielipiteitä, jos Anteroon päädyn, että SGS2 vai Galaxy nexus?
     

Jaa tämä sivu