Hello, tarkoituksena olisi päivittää vanha kone uudempaan. Itse olen ollut tech-loopista ulkona muutamia vuosia, joten kysyn viisaammilta neuvoa. Budjetti: 1500€ Tarvitsetko kasauksen?: En, kasaan itse Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä, Win 8.1 Käyttötarkoitus: Pelien pelaaminen 1920x1080 resolla. Satunnainen Full HD-editointi,(Premiere), Photoshop Aiotko kellottaa?: En Mitä on jo valmiina?: Näyttö, näppis, hiiri Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): DVD Koneen koko(ATX/mATX/mITX): ATX Muuta huomioitavaa: - Mahdollisimman hiljainen kokoonpano, laadusta tinkimättä - SSD käyttikselle ja muutamille ohjelmille (240gb?). 1Tb HDD kaikelle muulle - Merkkiuskollisuutta ei ole kehittynyt joten kaikki suositukset otetaan vastaan - En pelaile kovinkaan vaativia pelejä taikka FPS-pelejä, joten näyttis ei ihan tykki tarvitse olla, mutta suht pitkäikäinen kuitenkin - Mikäli budjettiin sellainen mahtuu, haluaisin hyvän äänikortin kuulokevahvistimella - Modulaarinen tai semi-modulaarinen virtalähde olis jees - Liikkeenä mieluiten Jimms Tämmöisellä tänään. Kiitokset etukäteen kaikille vastanneille.
Äänikortista en osaa sanoo. Adoben nykyset romusoftat ei osaa käyttää ytimiä kunnolla, joten Intel. Tulevista ei tiiä. Emo ja prossuvaihtoehto http://www.jimms.fi/tuote/GA-P85-D3 http://www.jimms.fi/tuote/BX80646E31230V3
Tein hieman tutkiskelua ja ajattelin tämmöistä kokoonpanoa ehdotuksen perusteella Jotain parannettavaa ym? En aio tosiaan kellottaa joten päädyin Xeoniin. Z87-boardista en vissiin mitenkään hyödy kun kellottamista ei ole tarkoitus harjoittaa. Äänikortti vielä mietityttää, vaikka vaihtoehtoja melko rajallinen määrä onkin. Saatan hankkia sen sitten myöhemmin. Jotenka yllä on setti 1500e budjetilla ilman äänikorttia. Näytönohjain on itselle vielä ihan auki. Ilmeisesti tällä budjetilla GTX 780/R9 290 vai onko 1920x1080 resolle overkill?
Toi mun SSD on parempi ku Samsungin kusetusmalli. Toi näyttis on hitosti ylihinnoteltu. Kunnon uusia näyttiksiä tulee vuoden lopussa. Siihen saakka en maksais about 300 euroo enempää. Rahalle ei saa vastinetta.
Selvä. Vaihdan näyttiksen 300 euron 280X/770. Katselen varmaan sitten vuoden päästä parempaa näyttistä. SSD:n vaihdan ehdottamaasi. Loppuhinta tällä hetkellä n. 1300 euroa ja noin 200 euroa pelivaraa. Jos sen ihan 1500 euron koneen haluaisi, onko missään muussa kuin SSD:n koossa parannettavaa?
Xeoni tehokkaampi nyt, sitten tulevaisuudessa kun jää jälkeen eikä voi kellottaa pitää koittaa myydä pois, eikä kukaan osta prossua jota ei voi kellottaa kovin kalliilla, eli sitten jossain usean vuoden päässä ei saa myytyä kovin hyvään hintaan.
Näin OT, eiköhän tuo että myykö pois vai niin riipu ostajasta itsestään eli AP:sta. Eli jos ei myisi, niin sillohan se on aivan sama ottaako 4670K vai Xeon. Esimerkiksi itse en myy mitään vanhaa elektroniikaa tms härpäkettä poies kun ei sitä koskaan tiedä missä voi tarvita.