1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Päivittämässä konetta Arma 3:sta varten

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi coltti 24.09.2013.

  1. coltti

    coltti Member

    Liittynyt:
    07.06.2009
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo eli tosiaan nyt olisi pikkuhiljaa aika ostaa vähän tehokkaampaa komponenttia pelaamista varten, etenkin Arma 3:sta varten tätä rupesin miettimään.

    Olen miettinyt tällaisia:

    Emolevy: Asus Z87-A
    Prosessori: Intel Core i5 4670K Socket 1150, 3.40GHz
    Näytönohjain: MSI Nvidia GTX 770 Gaming 2GB
    Muisti: Corsair Vengeance 8GB (2x4GB) DDR3 1866 Mhz CL9
    SSD: Samsung 840 Series 120GB 2.5 inch SATA

    Ja mahdollisesti myös virtalähdettä olisi tarpeen uusia.
    Olen nykyisellä virtalähteellä jo hyvin pärjännyt vuodesta 2009, mutta olen kuullut että virtalähteet iän myötä "heikkenevät" ja että virtalähteeseen kannattaa aina panostaa koneessa että ei koko kone kärähdä?
    Tosiaan nykyisestä virtalähteestä en hirveän tarkkaa tietoa muista mutta Corsairin 550w virtalähde on ja ei ole ongelmia ollut yli kolmeen vuoteen.

    En täysin varma ole riittääkö tuo 550w etenkin tuon kolmen vuoden jälkeen noille osille, ja jos ei niin osaisiko joku suositella jotain luotettavaa mielellään alle 120e virtalähdettä joka olisi riittävä tuolle kokoonpanolle. Be quiet merkkisistä olen kuullut hyvää esim.

    En sitten tiedä onko tuo GTX 770 vähän overkill vai ei mutta hyvää olen kyseisestä mallista kuullut ja mitä benchmarkkeja on tullut vilkaistua on aika hyvin menestynyt.

    Olen myös kuullut että Arma 3 hyötyisi 4gb VRAM:ista, jonka saisin esim gtx 760sta suht hyvään hintaan. Sitten taas jotkin ovat sanoneet että se 4gb VRAM ei kannata jos näytönohjain on 256bit. Olen vähän uuno mitä tulee näihin tietokoneen osiin joten täytyy vähän varmistaa ennenkä menen ostamaan.

    Mutta jos joku tietävä viitsii vastata niin kiitokset jo etukäteen!
     
  2.  
  3. Feshon4

    Feshon4 Regular member

    Liittynyt:
    19.06.2012
    Viestejä:
    146
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  4. Lurluck

    Lurluck Active member

    Liittynyt:
    14.11.2010
    Viestejä:
    3,422
    Kiitokset:
    117
    Pisteet:
    73
    Samsung 840 mallista valitse PRO, joka on valmistettu MLC tekniikalla.
     
  5. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Vahvistan tämän, Basic on halpasarjaa. Pro on huomattavasti parempaa.
     
  6. Lurluck

    Lurluck Active member

    Liittynyt:
    14.11.2010
    Viestejä:
    3,422
    Kiitokset:
    117
    Pisteet:
    73
    Intelin kanssa et hyödy 1600MHz suuremmista muisteista. Onko kyseessä low profile Venge, sillä kaikki cooleri eivät mahdu korkeiden muistien kanssa.

    Mistä olet ostamassa, eli onko mahdollista Saksasta ostaa?
    - GTX 770 Windforce
    - Asus Z87-PRO (V Edition)
    - Asus Maximus VI Gene (C2)
     
  7. coltti

    coltti Member

    Liittynyt:
    07.06.2009
    Viestejä:
    26
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuo Seasonicin 550w ilmeisesti sitten riittäisi tällä kokoonpanolla?
    Taidankin ottaa tuon Pro version tuosta Samsung 840 SSD:stä sitten.

    Tosiaan Amazonista olen tilaamassa, www.amazon.co.uk tarkalleen. Laitampas vielä linkit kyseisiin tuotteisiin:
    Emolevy: Asus 787-A
    Prosessori: Intel Core i5 4670K Socket 1150, 3.40GHz, 6MB, Haswell
    Näytönohjain: MSI Nvidia GTX 770 Gaming 2GB
    SSD: Samsung 840 Series Pro 128GB 2.5

    Noista muisteista jos ei tosiaan Intelin kanssa tarvitse yli 1600MHz muistia ja low profile kannattaisi olla, olisi nyt ainakin kaksi vaihtoehtoa mitä löysin amazonista:
    Corsair Vengeance Low Profile 8GB (1x8GB) DDR3 1600 Mhz CL10
    Tai
    Corsair Vengeance Low Profile 8GB (2x4GB) DDR3 1866 Mhz CL9
    Toisessa juuri tuo 1600MHz (CL10) joka on hieman kalliimpi jostain syystä kuin tuo 1866MHz jossa on CL9, järkevämpi varmaan olisi tuo cl9 valita kun halvempikin on.

    Mielellään tosiaan yhdestä paikasta tilaisin nuo kaikki ja luulisimpa että kaikki takuu asiat yms sujuisivat helpommin englanninkielisen sivun kannsa.

    Tuo MSI GTX 770 tosiaan amazonissa tällähetkellä halvempi kuin Gigabyten versio ja en ole kuullut kyseisestä kortista (en tosin Gigabytenkään kortista) huonoa.

    Onkos tuo Asuksen Z87-PRO (V Edition) tai tuo Asus Maximus VI Gene (C2) Intel Z87 tarpeellinen verrattuna tuohon Z87-A malliin ja miten paljon eroaa? Hintaa vaikuttaisi tulevan aikalailla enemmän. Ylikellottamaan en ole lähdössä luultavasti koskaan.
     
  8. Gereti

    Gereti Senior member

    Liittynyt:
    08.10.2011
    Viestejä:
    8,356
    Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Intel+ 1866mhz muistit= Ei
    Intel ei moisia tue joten näin ollen ovat sinäillään toki turha ostos, mutta jos samaanhintaan/halvemmalla saa niin samakait tuo...
     
  9. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    Intellin virallinen muisti nopeuden tuki on se 1600Mhz. Yleinen harhaluulo on ettei nopeammista muisteista olisi hyötyä - kyllä niistä on. Ennemmin tuo 1866 Mhz CL9 ja joka on kahdessa kammassa. http://www.guru3d.com/articles_pages/core_i7_4770k_review,20.html

    Riippuu emosta mitä muisteja Intellin setissä tuetaan.
     

Jaa tämä sivu