1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hei.

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Smaul 31.10.2011.

  1. Smaul

    Smaul Member

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei kysyisin täällä enimmäkseen poweriin liittyvää asiaa.

    Eli olen tässä lähiviikkkoina ostamassa täysin uuden tietokoneen osissa ja meinaan kasata sen myös itse.

    Tälläistä kokoonpanoa olisin suunnitellut :

    GTX560 näyttis

    ASRock Z68 (Luultavasti aika passeli emo?)

    I5 2500k

    Ja sitten kiintolevyksi joku 1 tb lätty, kotelo vaikka Antecin Three atx. + Ehkä vielä ssd levy kylkeen varma en ole vielä.

    Ja kysyisin nytten, että mikähän olisi suositus poweri kyseiselle kokoonpanolle? Kyselin toisella foorumilla ja ehdoteltiin 400-500w riittää myös, mutta itse taas mietin jompaakumpaa näistä :

    Corsair CX600W V2 CX-sarjan 600 W ATX-virtalähde 66.90e verkkokauppa.com
    Corsair TX650W V2 Enthusiast Series ATX-virtalähde 92.90e verkkokauppa.com

    Että antakaa vielä jotain ehdotuksia vai olisiko se 500w ihan käypä valinta vielä vai tuo 600-650w + ?

    Sitä en vielä meinaanko alkaa jotakin ylikellotuksia yms tekemään ja enimmäkseen sen takia täällä kysyn, että jos olisi tietävämpää porukkaa kuin minä itse vastaamaan siihen paljonko kyseinen kokoonpano vaatisi ja mikä olisi hinta-laatusuhteeltaan hyvä poweri.
     
  2.  
  3. JP24

    JP24 Regular member

    Liittynyt:
    19.01.2011
    Viestejä:
    649
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  4. Kake41

    Kake41 Regular member

    Liittynyt:
    11.07.2011
    Viestejä:
    487
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aika jännä, kun kaikki haluavat itselleen juuri sen Corsairin powerin. Onko tämäkin jokin muoti-ilmiö? Kaverikin osti kyseisen 500W powerin sanoen vaan, että Corsairit ovat laadukkaita.
     
  5. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Tossa se syy. Corsair teki oikeastaan pelkkiä laatupowereita aikaisemmin ja halpa CX-sarja ratsastaa samalla maineella.
     
  6. fallout_

    fallout_ Regular member

    Liittynyt:
    05.08.2007
    Viestejä:
    603
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Tekeehän Corsair vieläkin pirun hyviä powereita. Vanha VX sarja oli hiton laadukas, oli samalla pohjalle rakennettu kuin EarthWatts. HX, AX ja TX sarjatkin on hyviä. Toisin sanoen tuo halpis CX sarja on ainoa huono, muuten laatutavaraa.
     
  7. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Tekee toki. Ilmaisin asian ehkä huonosti, mutta tarkoitin, että ennen CX-sarjaa Corsairilta ei voinut huonoa ostaa. Nykytilanne on hankalampi, kun noita halpasarjojakin myydään komeilla tarroilla.
     
  8. blokki

    blokki Regular member

    Liittynyt:
    29.01.2011
    Viestejä:
    423
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jos budjetti sallii niin GTX560 tilalle GTX560TI
     
  9. vipuju

    vipuju Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2009
    Viestejä:
    126
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ite kyllä ostaisin shinobi kotelon paljo paree three hundredist kokemust on ja nyt löytyy shinobi keisari suosittelee shinobia :D
     
  10. Smaul

    Smaul Member

    Liittynyt:
    31.10.2011
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu siis tuota olen juuri ottamassa!

    Mutta nytten olen tullut parin powerin väliin.

    Eli siis AX650W corsairilta tai Super Flower Power 600w.


    Ja sitten vielä mikä ero on tällä AX650W corsairilla tuohon HX650W corsairiin? Tässä hieman kiireessä tän kirjoitin joten luultavasti vain missasin jotakin tärkeää.
     
  11. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    HX on "vain" 80+ ja siinä on (ainakin kuvan mukaan) yksi kiinteä johtonippu. AX on 80+ Gold ja siitä saa kaikki kaapelit irti. Käytännössä tuo 24-pinninen nippu kuitenkin tulee joka kokoonpanossa käyttöön, joten en nyt tiedä onko sen irroittaminen koskaan tarpeellista.
     
  12. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Oisko 630W Nexus mitään ?
    Noiden melutasosta en tiedä, mutta nexus on ainakin hiljainen.
     

Jaa tämä sivu