Kummallista kyllä, melkein kaikki muu toimii edes välttävästi. Bittorrentillakin tulee suhteellisen hyvää vauhtia tällä yhden megan Soneralla mutta SL ei vaan aukene millään - ei edes tekstiklinulla minkä pitäisi olla todella kevyt kaistan kannalta joten luulen että jokin joko blokkaa ko. palvelun tai sitten minun pitäisi sekoilla proxy-asetuksien kanssa. Ketään Porin seudulla jolla olisi jotain kokemusta asian laidalta tai edes jotain vinkkiä?
Terveisiä vaan Porista myös Oletkohan tietoinen asiasta nimeltä PING? Ping, tarkoittaa sitä että kuinka nopeasti nettiyhteytesi ottaa kontaktin toiseen palvelimeen, eli netin vasteaikaa. Tässä tapauksessa koska kyseessä on mokkula, ping on todennäköisesti luokkaa 120-500ms, kun se kiinteällä netillä on luokkaa 20-80ms. Tästä johtuen mokkulalla voi harvoin pelata nettipelejä, tai olla palveluissa kuten Second Life. Jotkin pelit ja netti sovellukset kuitenkin toimivat isommillakin viiveillä joten osa voi toimia erittäinkin mainiosti. Suosittelen surffailemaan/pelailemaan öiseen aikaan jolloin mokkula/kännykkä liikennettä on mahdollisimman vähän. Siis itsekin mokkulan kanssa kulussa... (DNA Mokkula 1Mb)
Mulla taas on Soneran mokkula. Kavereilla on toiminut mokkulalla SL vaikka pirun lagisena mutta mulla taas jumittaa kirjautumisvaiheessa eli en pääse sisään edes huonolla yhteydellä. Päädyin lopulta tilaamaan DNA:lta oikein kiinteän laajakaistan tänne, vaikka meneekin aikaisintaan ensi perjantaihin ennen kuin se edes tulee tänne...