1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Monipuolinen android tabi matkoille?

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi duud1 07.09.2012.

  1. duud1

    duud1 Member

    Liittynyt:
    07.09.2012
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tabin tarpeessa, mutta mikä? Pitempään matkaan mukaan joten akunkesto, hyvät liitännät ja käytännöllisyys olisi tärkeää. Telakkaa ja 3Gtä en välttämättä tarvitse. Asuksen TF300(TG) ja Nexus 7 erottuvat mielestäni joukosta. Nexukselle ainakin iso miinus liitännöissä, mutta muuten hyvinkin potenttiaalinen ehdokas! Kysymykset kuitenkin tällä hetkellä:

    1. 10" vai 7"?
    2. Kannattaako odottaa esim Samsung Tab 3?
    3. TF300 kokemuksia?
    4. Tuleeko markkinoille pian uusia vekottimia?

    Jos on käyttökokemuksia tai suosittelette jotakin niin vastatkaa ihmeessä!
     
  2.  
  3. MegaRatt4

    MegaRatt4 Member

    Liittynyt:
    11.07.2011
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos haluat hyvät liitännät ja käytännöllisyyttä, nämä löytyy kyllä tuosta Asuksesta. Nexus 7:sta en osaa oikein sanoa mitään, sillä en ole itse päässyt vielä kokeilemaan laitetta(saapuu Pohjoismaiden markkinoille lokakuun alussa). Nexuksessa on aavistuksen nopeampi prosessori (molemmat neliytimisiä). Tässä linkit molempien tarkempiin spekseihin:
    Transformer
    Nexus

    Käyttöjärjestelmästä voin sanoa sen verran, että Nexus 7 on virallinen Google-tabletti, joten siihen tulee varmasti kaikki Android-päivitykset. Asus on kyllä hoitanut päivityshommansa hyvin(lienee varmasti uusin Jelly Beankin jo tullut tai tulossa), mutta itse olen kokenut muutaman sukupolven jälkeen sen, ettei vanhoille laitteille enää jaella päivityksiä.

    Nyt niihin kysymyksiin.

    1. Näytön koko kannattaa käydä kokeilemassa lähimmässä elektroniikkaliikkeessä. Nexus 7 ei vielä ole markkinoilla täällä Suomessa, mutta jos kovakin hinku on, niin kokeile mallina vaikka Galaxy Tab 2 7.0:ä. Itse olen päätynyt näiden kahden koon välivaiheeseen Galaxy Tab 8.9:iin. 10.1 on mielestäni aavistuksen liian suuri ja 7.0 liian pieni. Mutta, jokaisellahan on omat mielipiteensä.

    2. Nyt juuri markkinoilla on paljon tabletteja, joista valita. Kehotan käymään läpi Android-tableteista mm. Samsung Galaxy Note 10.1, Galaxy Tab 2 10.1 ja muuta mitä liikkeestä löydät. Uusia tablettejahan julkaistaan koko ajan, joten jos mikään ei miellytä kannattaa odottaa vielä.

    3. Itse olen käyttänyt TF300 ja voin sanoa, että jos vaadit hyviä liitäntöjä ja käytännöllisyyttä, Asus hoitaa homman. Näyttö on hyvä, prosessorissa riittää puhtia isoihin arskareisiin, lisätelakka on käytällinen ja muuten laite on erinomainen ja monipuolinen.

    4. Ainoat uutuustabletit, jotka ovat tulossa tässä lähiaikoina ovat tietenkin Windows 8 tabletit. Jos haluat nimeomaaan Android-tabletin ja olet tottunut sen käyttöön, kannattaa unohtaa W8.


    Kehotan kuitenkin kokeilemaan erilaisia tabletteja ennen, kun päädyt lopputulokseen.

    Toivottavasti löydät itsellesi sopivan laitteen!

    MegaRatt
     
  4. duud1

    duud1 Member

    Liittynyt:
    07.09.2012
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ensinnäkin, kiitos hyvästä vastauksesta. Omalla kohdalla tuntuu testailun jälkeen että 10.1" on "liian iso" ja W8 ei kyllä innosta ollenkaan.

    Nexus 7 saisi tilattua jo esim englannista ja juurikin se, että se on virallinen google-tabletti, on iso plussa. MicroSD-paikan puute korvaa kuitenkin USB-OTG ominaisuus - katson kuitenkin varmasti jotakin videoita USB muistin kautta sekä haluan siirrettyä kameran SD-kortilta kuvia julkaisuja varten. Ilmeisesti rootaus + appi tarpeellinen siihen?

    Ei Sampan Galaxy Tab 2 7" mikään huonokaan ole, mutta Nexus 7 vaikuttaa ison askeleen paremmalta. Ehkäpä sellainen tilaukseen ellen mieltäni muuta (taas) :)
     
  5. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Nexus 7 olisi ihan hyvä vaihtoehto tosin jos tilaat sen ulkomailta, niin siihen ei välttämättä saa suomenkieltä. Myös takuuseen lähettäminen saattaa olla hankalampaa. Roottaaminen saattaa muuten poistaa laitteen takuun..
     
  6. duud1

    duud1 Member

    Liittynyt:
    07.09.2012
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Se on "riski" mitä olen valmis ottamaan. Roottaamista en välttämättä tarvitsekaan kun "Nexus Media Importer" appi löytyi, maksaa huikeat 2,34€. Tämä ei vaadi roottaamista ja pystyy lukemaan esim SD-kortit ja USB-muistit (FAT32 ei NTFS) USB-OTG kaapelin kautta.

    Tästä herää kysymys: Pystyykö roottaamalla myös kirjoittamaan tiedostoja USB muistille?
     
  7. jusatinn

    jusatinn Member

    Liittynyt:
    31.08.2011
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Roottaaminen itsessään ei käytännössä poista minkään laitteen takuuta, koska laitteet pystyy un-roottaamaan. Tiedostojen kirjoittamisesta usb-muistille en ole ihan varma, mutta Nexus 7 on ollut yleisesti ongelmia usb-muistien kanssa joten veikkaisin että aika laihanlaiset mahikset on.

    Muista 7" tabeista: Ne ei ole ostamisen arvoisia. Samsung Gtab2 7" (vai miten se nykyään brändätäänkään) ei ainakaan omasta mielestä ole hinnan arvoinen, laginen kuin mikä ja ruma kaiken lisäksi (henk. koht. mielipide).

    Itsellä on tuo TF300T ja pakko sanoa että olen ihan tyytyväinen ollut siihen. Android 4.1 JB tuli päivityksenä joitain viikkoja/about kuukausi sitten ja se on ihan hyvin toiminut, liitännät toimii ja kun on siihen hankittuna tuo näppäimistö niin niitä myös riittää.
    (Sekä micro-DS, että normi SD lukijat, molemmat voi olla käytössä samaan aikaan, täysikokoinen usb-portti jonka voi periaattessa jakaa niin moneen kuin haluaa (itsellä ollut samaan aikaan kiinni ulkoinen kovo, xbox ohjain ja hiiri ja kaikki toimineet), hdmi (d-tyyppi))
    Sitä voin lämpimästi suositella, mutta jos 10" tosiaan on liian iso niin sitten oikeastaan ainut ostamisen arvoinen mielestäni on tuo Nexus 7 (ja kannattaa sillä isommalla kovolla ostaa, vaikkei heti oliskaan saatavilla, 8bg loppuu heti kesken)
     
  8. duud1

    duud1 Member

    Liittynyt:
    07.09.2012
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli 7" tabit ei ole ostamisen arvoisia, mutta Nexus 7 kuitenkin on. Kiitos lämpimästi tästä jusatinn!

    Kyllä se 16GB Nexus 7 on jos jokin 7" tabeista, nyt vain ebay kovaan käyttöön ja tilaukseen halvimmasta päästä :)
     

Jaa tämä sivu