1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Läppäri FHD-resoluutiolla

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi IhanaKaitsu 25.12.2010.

  1. IhanaKaitsu

    IhanaKaitsu Member

    Liittynyt:
    25.12.2010
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen hankkimassa pöytäkoneen korvaavaa kannettavaa, mutta tässä tapauksessa voidaan mieluummin puhua raahattavasta mallista. Konetta ei ole tarkoitus raahata mukana, vaan antaa sen olla paikoillaan 90% ajasta.

    Hakusessa olisi 1080p resoluutiolla oleva näyttö, mielellään 17,4" mutta toisaalta kyllä 15,6" voisi riittää. Kuitenkin isompi olisi parempi. Hintahaarukka noin 1000-1250 jeuroa. Veikkailen, että hintahaarukka rajaa muut ominaisuudet riittävän ylös. Kuitenkin yksi USB-porteista tulisi olla 3.0.

    Mitä malleja ja miltä valmistajalta suosittelette? Itse olen tuossa selaillut niin jotenkin Asuksen N73jf on muodostunut sopivaksi vaihtoehdoksi, mutta voiko vastaavilla ominaisuuksilla olevan koneen saada joltain toiselta valmistajalta hivenen halvemmalla.
     
  2.  
  3. zipperi

    zipperi Regular member

    Liittynyt:
    29.11.2004
    Viestejä:
    656
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    15.6" MSI http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/457354 (ei kyllä ole kun karvan halvempi) - itse olen Asus-mies ja suht tyytyväinen paitsi että 15.6" ei riittänyt ja käytän 22" näyttöä - kohta kai 24".
     
    Viimeksi muokattu: 25.12.2010
  4. IhanaKaitsu

    IhanaKaitsu Member

    Liittynyt:
    25.12.2010
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sehän siin just on, ku tuo 15,6" näyttö on ehkä liian pieni, koska tavoitteena olisi pitää vain läppärii pöydällä ja hylätä näyttö pois. Tosin onhan noiden FullHD 24" näyttöjen hinnat tulleet aika hyvin alas, että ei se nyt suoralta kädeltä hylätty ajatus ole. Silloin riittäisi HD+ resoluutio, eikä läppärin tarvitsisi pystyä 1080p resoluutioon.
    Sitten heräsi kysymys onko Intelin i5 ja i7 suorittimilla paljoa eroa?Ainaki tuo i7 on huomattavasti kalliimpi.
     
  5. zipperi

    zipperi Regular member

    Liittynyt:
    29.11.2004
    Viestejä:
    656
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    i7 voi olla hitaampi jos ohjelma ei tue useita ytimiä/säikeitä tai niitä ei muuten vain käytetä. Lähinnä raskaissa hyötyohjelmissa i7 on eduksi - samalla rahalla saa nopeamman i5:n jos enemmän esim pelailee. Ja itselleni ei kyllä edes 17" riitä kun on tottunut 22":een. Loppujen lopuksi 15.6" ja 17" kokoero on pieni ja 1920x1200 (edellisessä läppärissä) oli aika tuskaa.
     

Jaa tämä sivu