1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

HP DV7-2080 ylikuumuu

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi joojorma 08.10.2009.

  1. joojorma

    joojorma Member

    Liittynyt:
    24.07.2008
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli läppärini on hiljattain alkanut käydä liian kuumana. esim nettikäytössä prossun lämmöt pyörii 80C ja cod2 pelatessa pistää virrat pois päältä. Ostin läppärin kesällä ja ongelma tuli tässä parin viikon sisässä. Olen näyttänyt imuria koneelle vaan mitään ei vaikuta. Kärsiikö kannettavan aukaista ja imuroida kunnolla ilman takuun raukeamista?
     
  2.  
  3. Meetio

    Meetio Member

    Liittynyt:
    03.01.2007
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla on sama kannettava käytössä ja täytyy sanoa kuumaa ilmaa tuo puskee. Itse olen kuitenkin ratkaisut ongelman hyvällä alustalla (ikeasta ostettu :p) jossa ilma kiertää sopivasti. Sinun tapauksessa aukaisisin koneen ja tarkistaisin prossun ja näytönohjaimen ympäristön mahdollisten pölylaattojen takia mitkä ovat varmaankin tukkineet nuo jäähdytyselementit. Itsellä kävi näin erään toisen kannettavan kanssa.
    Itsellä ei ainakaan ole vielä kertaakaan pistänyt virtoja pois päältä.
    Ja tuosta takuusta en uskalla muuten sanoa mitään kuin että älä vaan riko mitään koneen sisältä.

    Sitten hieman aiheen vierestä: Oletko kokenut muuten mitään erikoisia ongelmia koneen kanssa?
     
  4. joojorma

    joojorma Member

    Liittynyt:
    24.07.2008
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Prosessoriin ja näytönohjaimeen käsiksi pääsemiseen pitää aukaista koko takakansi eli pienempien luukkujen aukaisusta ei ole hyötyä. Ett vähän arveluttaa alkaa aukaisemaan koko takakantta takuun raukeamisen pelossa. Voi olla että pistän koneen HP:lle huoltoon. Eipä oo mitään erikoisempia onkelmia tullu vastaan.
     
  5. _kooma_

    _kooma_ Active member

    Liittynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    2,051
    Kiitokset:
    29
    Pisteet:
    78
    Juu pöly ongelmaaa veikkaan minäkin. Mutta älä hyvä ihminen mene avaamaan kannettavaa, mikäli siinä vielä on takuuta. Tai se takuu todennäköisesti menee sen siliän tien.
    Jotain muisteja varmaan saa vaihdettua/lisättyä ilman takuun menemistä ja varmaan kovalevynkin saa itse vaihtaa, mutta mikäli alat konetta availemaan oikein urakalla, niin uskoisin ettei enään HP:n takuu hommat pelaa entiseen malliin. Eli takuuseen vaan, ja pyydä samalla tietoa siitä että mikä on tuon kuumenemisen aiheuttanut.

    Mikäli se on tuo pöly, joka on tukkinut järjestelmän, niin tiedustele että miten sitä voisi mahdollisesti itse puhdistaa, vai onko siihen mitään keinoa.
    Täältäkin joku mua viisaampi voisi neuvoa, mutta itse en kyllä menisi availemaan kannettavaa, varsinkaan jos siinä vielä on takuuta jäljellä.
     

Jaa tämä sivu