1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Bluetooth ongelma (Acer Aspire 5738Z)

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi CherryCon 02.01.2010.

  1. CherryCon

    CherryCon Member

    Liittynyt:
    02.01.2010
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    *jos tämä ongelma ei kuulu tänne niin toivoisin että joku siirtäisi tämän oikeaan osoitteeseen* ;)

    Tyttöystäväni osti noin kuukausi sitten Gigantista Acer Aspire 5738Z mallisen läppärin.

    Acer Aspire 5738Z : http://www.jimmspc-store.fi/tuote/LX.PFD0X.178

    Tarkoituksena olisi saada blue-tooth yhteys läppärin ja kännykän välille. Tietokoneessa on Windows 7 käyttöjärjestelmänä.

    Kännykästä löyty bluetooth 2.0 ominaisuus, malli on Samsung E2210B.

    Olen ymmärtänyt että kyseisessä koneessa pitäisi olla blue-tooth sovitin sisällä, mutta en ole sitä saanut toimimaan.
    Läppärissä on blue-tooth onn/off nappi mutta sitä painaessa ruudulle tulee vain "blue tooth off" kuvake.
    "On" tilaan sitä ei tunnu saavan siitä napista vaikka miten painelee.

    Yritin myös asentaa ajurit blue-toothille, mutta silloin ongelmana oli se että asentaessa tietokone ei löytänyt yhtään blue-tooth laitetta, jolloin se pysäytti asennuksen.

    Itse en ole aikaisemmin blue-toothiin yhtään tutustunut, joten sen takia tässä varmaan ongelmaa on.

    Mutta jos joku voisi kertoa miten saisimme yhteyden toimimaan? Vai puuttuuko tästä koneessa blue-tooth sovitin kokonaan? Eli tarvitseeko sittenkin ostaa usb blue-tooth sovitin?
     
  2.  
  3. PJL78

    PJL78 Member

    Liittynyt:
    02.01.2010
    Viestejä:
    76
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Valitettavasti Acer teki sen taas, mulla oli Acer 7730G, jossa oli myös Bluetooth nappi, sain tietää muutamien tuntien käytön jälkeen, että siellä ei ole muuta kuin nappi, mitä sillä tekee :D Sairasta ihmisten kiusaamista sanon minä. Mulla kävi vaan niin, että se asensi bluetooth ohjelmiston windowsin asennuksen jälkeen heti, kysymättä mitään. Luulin että siellä sitten on se bluetooth, mutta... "Laitetta ei ole asennettuna" :D
     
  4. CherryCon

    CherryCon Member

    Liittynyt:
    02.01.2010
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksestasi. Tulipahan sitten tilattua usb blue-tooth sovitin.
     

Jaa tämä sivu