Piti asentaa kyseiseen koneeseen XP, kun nyt siinä on Vista. Ei oikein onnistunut niin ajattelin asentaa Vistan vain uudelleen. Kone oli ihan tukossa ja hidastunut todella paljon. Menin siis eRecovery ohjelmaan ja sieltä että palauta tehdasasetukset tms. ja varoitti että kirjoittaa c-asemalla olevien tiedostojen päälle. Olen varmuuskoipioinut kaiken koneella olevan tärkeän. Nyt alkaa itse ongelma: Kesken asennuksen kone sammui yhtäkkiä (kenties kun yllikuumentui. tekee sitä joskus muulloinkin) ja nyt kun yrittää käynnistää tulee vain Acerin logon jälkeen mustaa ruutua. Biossiin pääsee, mutta ei mitään muuta eloa koneessa ole. Onko mitään tehtävissä? Kiire olis. Kiitos!
Mainitsitkin tuossa ylikuumenemisen. siitä herääkin kysymys että onkos pölyjä ikinä putsattu koneesta?
Pölyt on putsattu. Mutta sain kuin sainkin asennettua XP:n sisälle. Nyt vain tulee xp:n kirjautumis ikkuna ja pyytää käyttäjälle Omistaja salasanaa?!? Salasanaa en ole koskaan mihinkään määrittänyt ja nyt pyytää sellaista. ja kun kirjottaa jotain niin tulee että ei saada yhteyttä tms. Saako tämän ohitettua tm. vai pitääkö asentaa koko roska kokonaan uusiksi? Jos saa ohitettua niin olisi kiva jos saisin tarkat ohjeet Kiitos (jälleen)
Vai voiko se johtua kun en ole vielä asentanut kyseiseen koneeseen XP:n vaatimia ajureita Acerin tukisivuilta? Enhän voi asentaa niitä vasta kun pääseen kirjautumaan sisään.
Tuolla on ainakin hyvät ohjeet miten laittaa tuohon malliin XP. http://www.notebookdatabase.com/2008/03/24/how-to-installing-windows-xp-on-acer-5520g-notebook/
Vai pääsiskö helpommalla ku asentaa koko roskan uudestaan? Ei ole ennen kysynyt tuollaista. Vaikuttaako se kun on kyseiseltä levyltä asennettu jo aikaisemmin toiseenkin koneeseen?
Onnistuu muuten, mutta ylikuumenee tms aika kesken asennuksen ja sammuttaa... Ja kun menee että asenna xp, niin jos laittaa sen c:lle, niin sanoo että siellä on jo toinen järjestelmä, ja ei suositella kahta päällekkäin. Mistä saa sen valittua että asentaaa kokonaan uuden tilalle. Nyt olen vain laittanut sieltä että korjaa.
Kun valitset aseman mihin asennetaan, niin formatoi ensin. Laita koneen alle jotain, että pääsee ila kiertämään myös pohjasta.
Voit myös tehostaa jäähdytystä laittamalla windowsin asennuksen ajaksi ikkunan alle josta viileät tuulenhenkäykset pääsevät koneesi uumeniin.