1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Acer Aspire Timeline 5810T

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi erkkihei 03.08.2009.

  1. erkkihei

    erkkihei Member

    Liittynyt:
    27.10.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin tälläisen kannettavan 4.6.2009 tässä koneessa on Prossuna Intelin Core 2 Solo processor SU3500 1,4 Ghz, joka on aivan liian kesy Windows Vista käyttöjärjestelmälle. Keskusmuistia on riitävästi ja muutenkin minulle sopivan oloinen MUTTA.
    Kone kaatui, eli menee täysin jumiin kerran tunnissa. Sen aiheutti alku asetuksena tullut virustorjunta se pois ja netistä kevyt ilmaisversio. sen kanssa sama juttu, mutta harvemmin. Ostin Nortonin 360 ja netistä latasin näille pikku läppärille tarkoitetun ohjelma version, sen kanssa toimii jotenkin, vieläkin 2-4 kertaa vuorokaudessa jumahtaa.
    Tämä Prosessori ei vaan ole riittävä tälle laitteelle.
    Suosittelen odottamaan ennen kuin Acer Aspire Timeline 5810T,n hankkii, niin kauan kunnes näihin on asennettu Windows 7.
     
  2.  
  3. erkkihei

    erkkihei Member

    Liittynyt:
    27.10.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Lisäystä. Aloittamaani viesttiin.
    Olen nyt asennellu parikertaa ohjelmistot uudelleen ja edelleenkin Acer Aspire 5810T ei suostu pelittämään, niin kuin kuuluisi, esim. välillä jopa CD levyjen rippaus aiheuttaa koneen jumiutumisen. Olen poistanut kokeeksi käynnistys luettolosta lähes kaikki ohjelmat, paitsi en Virustorjuntaa ja silti jumiutuu.
    Seuraava kokeiu on asentaa XP koneelle. Kunhan saan ajurit imuritua ja ostettua uuden kiintolevyn.
     
  4. OivaPoika

    OivaPoika Member

    Liittynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin myös Timelinen.14.8.2009.(Sen saa nyt 634e) Vista tökkii jA Norton 2.0 ei anna päivittää netistä uusimpaan 3.0:aan. Vista herjaa "Norton 360 lakkasi toimimasta". Olen asentanut Nortonin jo kolme kertaa. En minäkään ole hirveän onnellinen. Mites erkkihei kiintolevyn uusiminen vaikuttaa koneen ongelmiin: puhuit että prossu on köpö(mitä se kyllä onkin).
     
  5. erkkihei

    erkkihei Member

    Liittynyt:
    27.10.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jatkoa aloittajalta. Ei anna asentaa XP,tä herjaa jotain että tämä ohjelmisto aiheuttaa vikaa ja sammuttaa koneen, että se siitä XP,n asennuksesta. Oli hyvä että kokeilin sitä uudelle kovalevylle, muuten ehkä olisi pitänyt lähettää Acerille Vistan paskan uudelleen asennukseen ta ostaa ohjelmisto, sillä ne palautus levyt mitä tämä rakkine alussa teki eivät toimineet. Tällä Acer Aspire 5810T llä pystyy kirjoittamaan ja selaamaan nettiä eipä paljon muuta. Sain ulkoiselta kovalevyltä siirrettyä musaa koneelle, mutta eipä silläkään siellä juuri virkaa ole, kun kuunneltaessa pätkii ja pahasti. Sanoisin että OLIPA HINO OSTOS.
     
  6. erkkihei

    erkkihei Member

    Liittynyt:
    27.10.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pahus, tlipa kirjoitus virhe.Piti olla. OLIPA HIENO OSTOS!
     
  7. erkkihei

    erkkihei Member

    Liittynyt:
    27.10.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tässä ei taida toimia nämä näppylätkään.
     
  8. OivaPoika

    OivaPoika Member

    Liittynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jaa että sulla on meinannu alkaa pikkusen vastustamaan? Mie olen nyt asentanut SP-2:n koneelle (ei menny ekalla ja kone toimii ihan "ok". Toki siitä kun virtanappulan painaa pohjaan menee 3min 30 sek että olen selaimella. Aika hätänen aparaatti. Hyvä että ehtii juuri ja juuri paskalla istuessaan Aku Ankan pokkarin loppuun kun Acer on jo pyöräyttänyt Mozillan ruutuun. Norttonin sain skulaamaan kun soitin henk.koht henkiparantajalle sinne Symanteciin. Rouva lähetti mulle sähköpostiin Nortonin poisto-ohjelman ja linkin mistä voi ladata Norton 3.0:n netistä. Kyllä tämä tästä.
     
  9. erkkihei

    erkkihei Member

    Liittynyt:
    27.10.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aloittaja.
    Nyt Acer Aspire Timeline 5810T on asennettu onnistuneesti XP.
    Ja kyllä kannatti, pelaa tosi hienosti. XP koneina nämä mallit pitäisi myydä, eikä Vista,lla.
    Ei se Windows 7 ole juuri Vistaa kummoisempi, latasin sen Kevättalvella ja asennin Pöytäkoneeseen Vistan tilalle. Aavistuksen verran nopeampi.
     
  10. talleri

    talleri Member

    Liittynyt:
    19.10.2009
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toimii minulla ainakin, tosin Intel core 2 dual SU4100 prosessorilla. Asensin heti Windows 7 rc¨:n ja latailin ajurit acerin tietokannasta.

    Eipä oo moittimista, akkukin kestää 6-7 tuntia.
     

Jaa tämä sivu