1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Acer Aspire 3100 ja ei ääntä

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi JMT78 20.10.2009.

  1. JMT78

    JMT78 Guest

    Erehdyksissäni kokeilin Lexicon Omega usb-audiointerfacen toimivuutta ym. läppärissä, jonka seurauksena koneen oma integroidut äänilähteet pimenivät. Kone oli muutoinkin sen verran juntturassa, että pyyhkäisin Acerin omat luodut Recovery levyt läpi, jotka siis vetävät pakan uusiksi. Tämä toimenpide ei auttanut ääniin.

    Ohjauspaneelista katsottuna valittavissa ei ole mitään äänilähteitä ja laitehallinnan kautta äänilähteiden kohdalla ei ole merkkejä kuin ajureista. Eli ei tietoakaan äänilähteestä saati mitään keltaisilla huutomerkeillä varustettuja konfliktitilanteita. Everestillä katsottuna äänilähde tuntuisi näkyvän.

    Olen kokeillut jo useampia ajureita Acerin sivuilta ja muualtakin, mutta niillä ei ole mitään vaikutusta.

    Biosin suhteen olen vieläkin noviisimpi, mutta Phoenix Bios ei tarjoa kummoisia vaihtoehtoja. Advanced vaihtoehtoja en löydä.

    Eli mitä on tapahtunna?
     
  2.  
  3. ugge

    ugge Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    1,146
    Kiitokset:
    9
    Pisteet:
    48
    Oletkos kokeillut laitehallinnasta "lisää uusi laite" ?
    Jos kerraan everest löytää äänikortin niin luulisi onnistuvan laitehallinan kautta.
     
  4. JMT78

    JMT78 Guest

    Jep. Sekin on yritetty, mutta ei onnistu.
     
  5. JMT78

    JMT78 Guest

    Nyt useammalla yrityksellä sain vihdoinkin Lisää laite toiminnalla lisättyä "Realtek high definition audion", mutta nyt laite itkee, että ohjaimia ei ole asennettu ja laitetta ei voi käynnistää (koodi 10). Olen yrittänyt ajureita suoraan acerin sivuilta ja muualta, mutta vaikka asennus väittää onnistuneen, niin mitään vaikutusta niillä ei ole. Edelleenkään laitteessa ei ole muka ohjaimia.
     

Jaa tämä sivu