1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Acer-läppäri sanoo käynnistettäessä beep-beep-beep

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Larzqa 09.01.2011.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Larzqa

    Larzqa Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli omistan Acer Aspire 9302WSMi -läppärin. Reilu vuosi sitten käynnistettäessä ilmeni mukava yllätys: näyttöön ei tule mitään ja kuuluu vain beep-beep-beep. Tämän ilmettyä vein kannettavan takuuhuoltoon, koska läppäriin oli otettu kolmen vuoden jatkotakuu, joka oli vielä voimassa. Huollosta ilmoitettiin, että tietokoneen emolevyssä on nestevaurio, eikä takuu korvaa sellaista vauriota. Minun pitäisi siis maksaa itse korjaus, joka olisi luokkaa 300 euroa. Tämä tietenkin otti minua päähän, koska olin aivan sataprosenttisen varma, ettei kone ollut saanut minkäännäköistä nestettä niskaansa. En siis todellakaan ollut kiinnostanut korjauttamaan konetta heillä.

    Nyt sitten yli vuoden pelkkää pöytäkonetta käyttäneenä minulla alkoi taas herätä läppärihimo, ja päätin kokeilla, että eikö tätä vehjettä todellakaan saisi millään toimimaan. Kävin läpi esimerkiksi muistikammat, eikä mistään mitä pystyi läpikäymään purkamatta kuoria, löytynyt vikaa. Googlettelin tietoa vastaavista ongelmista, ja pian löytyikin eräältä foorumilta avautuminen samanlaisesta ongelmasta, jonkun muunkin koneessa oli mukamas ollut nestevaurio. Sitten Youtubesta löytyi video, jossa joku oli saanut vastaavan läppärin toimimaan peittämällä tietokoneen ilmanottoaukot ja kuumentamalla sitä puolisen tuntia. Tein itse huvikseni saman, ja kas kummaa, näyttö syttyi ja kone boottasi! Tämä siis nähtävästi viittaa näytönohjaimen vikaan. Osaisiko joku kokeneempi läppärinkäyttäjä sanoa, että missä vika todellisuudessa mahtaa olla..? Graffakorttina koneessa on GeForce Go 7300 128Mb.
     
    Viimeksi muokattu: 09.01.2011
  2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu