1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Hei! Nopeasti apua!

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi Heinzza 28.03.2011.

  1. Heinzza

    Heinzza Member

    Liittynyt:
    23.03.2011
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve, sain tänään maanantaina 28.3 reitittimen (Telewell-3G Reititin 802.11n AP)Ja aluksi sain sen pelittämään ihan kunnolla, mutta vain ethernet kaapelilla! (ps3 toimi hyvin WLanilla, muttei tietokoneellani missä on sisäänrakennettu WLan. Kun olin saanut tämän reitittimen toimimaan mokkulallani USB309 vein tietokoneen ylös, pelkällä mokkulalla en reitittemellä, joten irrotin reitittimen seinästä, ja kun vein jälleen tietokoneen takaisin alakertaan, liitin reitittimen seinään ohjeidenmukaisesti, mutta tällä kertaa mokkulassa vilkkui vain oranssi valo, enkä saanut internet yhteyttä edes RJ45 kaapelilla (ethernet), osaisiko joku auttaa!? Sanon vielä, kun yritän yhdistää wlanin kautta, niin minulla on vain rajoitetut oikeudet! Mistä johtuu?
     
  2.  
  3. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    Tuohon saattaisi auttaa, että sammutat molemmat tietokoneen ja reititimen, isket mokkulan reitittimen kylkeen ja virrat päälle.
    Oletko koneen asetuksista muodostanut langattoman verkon ja onko se kysynyt verkon salasanaa.

    EDIT: Onko koneessa Wlan kytketty päälle toimimaan.(mikäli läppäri)
     
    Viimeksi muokattu: 29.03.2011
  4. Heinzza

    Heinzza Member

    Liittynyt:
    23.03.2011
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sain taas reitittimen toimimaan, mutta vain ethernet-kaapelin avulla! Tämän jälkeen koitin saada muodostettua WLan yhteyden, se kyllä kysyy mokkulani Pin-koodin sekä verkkoavaimen, kun laitan ne oikein, se muodostaa yhteyttä n. 30sec, kun se saa yhdistettyä se kertoo että minulla on vain rajoitetut oikeudet! En ymmärrä mistä voi johtua? Yhteys signaali on täysillä. Ja kyllä on WLan yhteys päällä.
     
  5. Heinzza

    Heinzza Member

    Liittynyt:
    23.03.2011
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei sain äskettäin yhdistettyä WLaniin, mutta minulla piti samaan aikaan olla ethernet kaapeli yhdistettynä... Ja kun otin ethernetin irti WLan yhteys kertoi minulle taas saman lauseen: Rajoitetut oikeuedet. Eikö kukaan osaa auttaa?
     
  6. n0gear

    n0gear Regular member

    Liittynyt:
    13.08.2006
    Viestejä:
    188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    olisikohan kahdella laitteella nyt sama IP osoite?
    salasana varmasti oikein?
     
  7. Heinzza

    Heinzza Member

    Liittynyt:
    23.03.2011
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sain toimimaan, kiitokest vastauksista !
     

Jaa tämä sivu